بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین که به جراحی پف پلک پایین نیز موسوم است ، نوعی جراحی زیبایی پلک است که با هدف از بین بردن پف زیر چشم ، سستی پوست و افتادگی پلک های پایین مورد استفاده قرار می گیرد. این پروسه بهتر است به دست بهترین جراح پلک تهران ، دکتر محسن بهمنی کشکولی به انجام رسد تا نتایج فوق العاده رقم بخورد.

 

بلفاروپلاستی پلک پایین - دکتر کشکولی

اهمیت تاندون کانتوس و کانتال جانبی در پشتیبانی از ساختار چشم

گوشه بیرونی یا کانتوس جانبی ، برای پشتیبانی و شکل دادن چشم ضروری است. اغلب جراحان پلاستیک عمومی و همچنین جراحان بدون درجه فوق تخصص در جراحی پلاستیک چشم ، از این مورد چشم پوشی می کنند و شاهد آن هستیم که پس از بلفاروپلاستی پلک پایین در تهران ، گوشه های بیرونی چشم به جای آن که شکلی زاویه دار داشته باشند ، گرد می شوند. تکنیک های پیشرفته برای بازگرداندن پشتیبانی و ایجاد زیبایی در گوشه های بیرونی چشم از داخل با حمایت از تاندون کانتال جانبی وجود دارد که توسط بهترین جراح پلک تهران انجام می گردد.

تکنیک های بلفاروپلاستی پلک پایین

به منظور جوانسازی پلک های پایین ، تکنیک های مختلفی وجود دارد ؛ اما معمولا رویکرد کلی در این راستا ، شامل خارج کردن چربی و همچنین حذف پوست اضافه و محکم کردن عضله پلک می باشد. در ادامه دو روش اصلی عمل جراحی پلک پایین را معرفی می کنیم.

  • جراحی پلک پایین با روش Transcutaneous یا برش خارجی در پلک پایین

بهترین جراح پلک تهران معمولا برای انجام عمل پلک پایین ، یک برش کوچک در زیر قسمت رویش مژه ایجاد می کنند. بیمارانی که دارای پوست تیره تری هستند ممکن است تجمع رنگدانه ها را در طول خط برش تجربه نمایند. این روش از جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین اغلب شامل ایجاد برش و محکم کردن عضله orbicularis oculi می باشد و باید از پلک پایینی مانند یک تکیه گاه پشتیبانی کند. زیرا اگر یکپارچگی عضله پلک به خطر بیفتد ، می تواند موجب تغییر شکل چشم گردد. این روش ، معمولا توسط جراحانی مورد استفاده قرار می گیرد که متخصص نیستند و تجربه کافی در عمل پلک ندارند.

  • بلفاروپلاستی پلک پایین با روش Transconjunctival یا برش پلک از داخل

تکنیک Transconjunctival ، یک روش دیگر برای عمل پلک پایین است که نیاز به شناخت ساختارهای ظریف اطراف چشم دارد و برای انجام آن تنها نیاز به ایجاد یک برش کوچک از داخل پلک می باشد. این روش جراحی ، اغلب توسط جراحان فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم انجام می گیرد. لازم به ذکر است که بسته به تکنیک مورد استفاده ، مدت زمان انجام جراحی بلفاروپلاستی پلک تحتانی متفاوت خواهد بود.

 

 

مزایای عمل جراحی پلک پایین با روش ‏Transconjunctival

جراحی پلک پایین با روش Transconjunctival دارای مزایای متعددی است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم. هیچ برش خارجی وجود ندارد ، بنابراین علائم جراحی غیر قابل تشخیص است. حتی معاینه چشم نیز علائم جراحی را نشان نمی دهد. در این روش شکل چشم به طور معمول بهتر حفظ می شود ، زیرا عضله orbicularis oculi محفوظ می ماند. در روش Transconjunctival بلفاروپلاستی پلک پایین در تهران ، کمترین آسیب به شبکه ظریف پشتیبانی کننده ساختار پلک وارد می شود.

برش در بلفاروپلاستی فوقانی چگونه زده می شود ؟

اگرچه در مقاله پیش رو به مبحث جراحی پلک تحتانی پرداخته شده است، اما لازم دانستیم در خصوص برش های جراحی پلک بالا نیز توضیحاتی ارائه نماییم. برش های جراحی در بلفاروپلاستی پلک فوقانی ، در چین طبیعی پلک زده می شوند ، البته گاهی اوقات اندکی به سمت بیرون پلک و در چین خنده ادامه می یابند. این برش ها پس از بهبودی ، تنها در صورت بسته بودن چشم ها قابل مشاهده می باشند. اگر جای زخم کمی تیره یا قابل توجه باشد ، لیزر درمانی می تواند آن را اصلاح کند و باعث شود جای زخم به رنگ طبیعی پوست شود.

نحوه عمل پلک پایین

برای عمل بلفاروپلاستی پلک پایین از بی حسی موضعی استفاده می شود. در این روش از بیهوشی کامل اجتناب می گردد و با بی حسی موضعی ، بیمار می تواند سریع تر روند بهبود خود را طی کرده و به زندگی عادی بازگردد.

چه سنی برای عمل پلک پایین مناسب است ؟

اگرچه عامل اصلی پف زیر چشم غالبا ناشی از افزایش سن است ، اما این مسئله می تواند ریشه ژنتیکی نیز داشته باشد و افراد جوان را نیز درگیر کرده و تاثیر ناخوشایندی بر کیفیت زندگی و تعاملات اجتماعی آن ها بگذارد. بنابراین در صورت حاد بودن پف زیر چشم ، بنا به تشخیص پزشک از سن 18 سالگی به بعد ، عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین در تهران می تواند انجام پذیرد.

روند بهبودی پس از انجام عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

  • پس از جراحی پلک پایین ، معمولا تورم و کبودی جزئی ایجاد می شود که پس از یک هفته تا ده روز کاهش می یابد.
  • اکثر افراد می توانند بعد از 2 هفته به زندگی عادی خود بازگردند.
  • افراد ، دستورالعمل های خاصی را برای بهبود خود دریافت خواهند کرد و پزشک معالج در طول این مدت ، سلامتی بیمار را دنبال خواهد نمود.
  • توصیه می شود حدوداً یک هفته برای سپری کردن دوره ریکاوری بعد از جراحی ، از محل کار خود مرخصی بگیرید.
  • شاید بیشتر از یک هفته ، علائم و آثاری که نشان دهد شما جراحی زیبایی پلک انجام داده اید ، بر روی چهره شما نمایان باشد.
  • شما نمی توانید برای چند روز بعد از جراحی ، رانندگی کنید. کبودی ، جای زخم و قرمزی برای ناپدید و محو شدن به چند هفته زمان نیاز دارند.

شما باید بعد از بلفاروپلاستی پلک پایین ، طبق دستورات زیر از خود مراقبت کنید :

  1. با قرار دادن چند بالش در زیر سر خود در طول چند روز اول بعد از جراحی ، در زمان استراحت ، به منظور کاهش دادن تورم ، سر خود را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید.
  2. به آرامی و ملایمت با استفاده از پماد و قطره های چشمی تجویز شده ، پلک هایتان را تمیز کنید.
  3. یک کمپرس سرد را به مدت چند روز ، در فواصل زمانی معین شده توسط پزشک ، بر روی ناحیه درمان قرار دهید. می توانید از کیسه های حاوی نخود منجمد ، که در یک حوله تمیز پیچیده شده است ، نیز استفاده کنید.
  4. به منظور محافظت از چشم ها در برابر نور خورشید و باد ، حتماً از عینک آفتابی استفاده کنید.
  5. در صورت احساس درد ، از پاراستامول یا هر داروی مسکن تجویز شده استفاده کنید.

همچنین از انجام کارهای زیر پرهیز کنید :

  • فعالیت های سنگین و شنا کردن به مدت چند روز
  • سیگار کشیدن ، چون استعمال سیگار می تواند باعث ایجاد حساسیت در چشم ها شود.
  • استفاده از لنز یا مالیدن چشم ها

بلفاروپلاستی پلک پایین در تهران توسط بهترین جراح پلک

 

عوارض جانبی مورد انتظار

خطراتی که برای بلفاروپلاستی پلک پایین وجود دارد ، قبل از جراحی به بیمار اطلاع داده خواهد شد. بهترین فوق تخصص جراحی های زیبایی چشم ، توصیه های لازم را برای به حداقل رساندن عوارض عمل جراحی بیان می کند و چگونگی جراحی خود را که در آن کمترین خطرات متوجه بیمار خواهد بود برای وی توضیح خواهد داد. بعد از جراحی پلک ، عوارض جانبی زیر به طور موقتی مورد انتظار می باشد :

  1. پف کردن و بی حس شدن پلک ها ، که بستن چشم ها در طول شب را دشوار می نماید.
  2. حساسیت یا اشک آلود شدن چشم ها ، که گاهی تا چند هفته طول می کشد.
  3. کبودی که باعث سیاه به نظر رسیدن چشم ها می شود.
  4. بر جای ماندن جای زخم که به تدریج محو شده و از بین می رود.

چه کسانی داوطلب ایده ال برای جراحی پلک محسوب می شوند ؟

داوطلبین ایده ال برای بلفاروپلاستی پلک پایین در تهران با پروفسور کشکولی شامل :

  • افراد سالم فاقد مشکل پزشکی ، که بتواند در روند بهبود اختلال ایجاد کند.
  • افراد غیر سیگاری
  • افراد دارای نگرش مثبت و اهداف منطقی
  • افراد فاقد مشکلات جدی چشم

به خاطر داشته باشید که پلک های شما بخشی از صورت تان هستند. شکل ظاهری افتاده پلک می تواند در اثر افتادگی پوست پیشانی یا ابروها ، نیز اتفاق بیافتد. گاهی اوقات کشیدگی ماهیچه پلک بالا ، می تواند باعث افتادگی پلک شود. این حالت ، پتوز پلک نامیده شده و به درمان جراحی متفاوتی نیاز دارد. یک جراح پلک خوب در تهران با ارزیابی کامل آناتومی صورت شما ، درباره بهترین روند برای درمان دغدغه هایتان با شما گفتگو خواهد کرد.

گزینه های غیر جراحی برای درمان پف زیر چشم

برای برخی از افراد که دارای پف زیر چشم خفیف و گودی کم در ناحیه گونه هستند ، می توان به جای انجام بلفاروپلاستی پلک پایین از فیلرهای اسید هیالورونیک مانند Restylane به منظور رفع موقتی پف زیر چشم استفاده نمود. هنگام مشورت با پزشک ، ایشان به شما در مورد قابلیت استفاده از فیلرها برای درمان پف زیر چشم توضیح خواهند داد. توجه داشته باشید که اگر فقط مقدار کمی چربی در کیسه های زیر چشم وجود داشته باشد ، فیلرهای اسید هیالورونیک می توانند به عنوان یک جایگزین کوتاه مدت به جای جراحی استفاده شوند.

تجدید نظر برای درمان غیر جراحی پف زیر چشم

در برخی بیماران مشاهده می شود که از فیلرهای تزریقی زیر چشمی برای درمان پف زیر چشم استفاده شده است. متاسفانه بسیاری از افرادی که برای این منظور از فیلرها استفاده نموده اند ، کیسه های زیر چشم آن ها بزرگتر شده است. از این رو در حالت کلی ، افراد نباید به صورت خودسرانه و بدون مشورت با فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم ، تصمیم به تزریق فیلر زیر چشم بگیرند.

  • آیا برای درمان پف زیر چشم خفیف ، کرم ها موثر هستند ؟

اگر چه بسیاری از تولیدکنندگان کرم ها ادعا می کنند که می توان با استفاده از این کرم ها پف زیر چشم را درمان نمود ، ولی باید بدانید که هیچ کرمی نمی تواند چربی زیر پلک پایین را کاهش داده و از بین ببرد. زیرا کرم ها به صورت موضعی بر روی پوست قرار می گیرند ، بنابراین هر چقدر هم گران قیمت باشند ، نمی توانند چربی داخل کیسه های زیر چشم را درمان کنند. این کرم ها ممکن است پوست زیر چشم را به صورت ظاهری صاف تر نمایش دهند ، اما موجب رفع دائمی این عارضه نشده و به این منظور باید منبع اصلی پف زیر چشم درمان شود.

 

 

آیا بلفاروپلاستی پلک پایین موجب خشکی چشم می شود ؟

بیماران ، تورم و کبودی را تا حدی بعد از جراحی پلک تجربه می کنند و این ماهیت عمل است و در واقع تورم واکنش طبیعی بدن به آسیب دیدگی پوست و بافت می باشد. التهاب اطراف چشم ، می تواند در تولید و تخلیه اشک از و اطراف کره چشم تداخل ایجاد کرده و منجر به خشکی چشم شود. در بعضی موارد ، بیماران ممکن است خشکی چشم موقت را به عنوان عارضه جانبی جراحی در دوره بهبودی تجربه کنند. کاهش دفعات پلک زدن ، عارضه جانبی رایج بلفاروپلاستی پلک پایین است که می تواند سبب خشکی چشم شده و همچنین شرایط را در افراد مبتلا به خشکی چشم تشدید کند. به طور کلی پلک زدن ، عملکرد زیست شناختی ضروری در چشم محسوب می شود. پلک زدن با پخش کردن اشک ، موجب نرمی و مرطوب نگهداشتن چشم می شود و اجسام خارجی مانند گرد وغبار و ذرات ریز را از چشم خارج می کند. همچنین چشم را در مقابل باد ، جریان هوا ومیکروب ها محافظت می کند. در دوره بهبودی بعد از عمل ، بیماران کمتر می توانند پلک بزنند ، یعنی چشم ها نرمی و رطوبت کمتری نسبت به روند معمول زیستی دریافت می کنند. این عارضه موقتی است و با قطره چشمی رفع می شود.

 

بلفاروپلاستی پلک پایین - دکتر کشکولی

 

  • آیا چشمان خشک می توانند تحت جراحی پلک پایین قرار گیرند ؟

چشمان خشک نیز می توانند بلفاروپلاستی پلک پایین را انجام دهند. البته شرایط خاصی وجود دارد که باید در نظر بگیرید ؛ اما الزاما وجود خشکی چشم ، مانع انجام این جراحی نمی شود. خشکی چشم ، وضعیتی است که می تواند از بی علامت بودن تا کاملا ناتوان کننده باشد. این امر به دلیل یکی از دو مشکل اساسی ایجاد می شود :

  1. تولید ناکافی اشک
  2. قرار گرفتن در معرض عواملی مثل نور شدید آفتاب که سبب خشکی چشم می شود.

هم زمانی بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا

وقتی پیری پوست ، باعث افتادگی پلک فوقانی یا ” پف ” زیر چشم می شود ، این جراحی می تواند فواید زیبایی و عملکردی داشته باشد. جراحی پلک بالا و پایین ، می تواند صورت را جوان تر کند و ظاهری شاداب و جوان برای شما به ارمغان آورد. بلفاروپلاستی پلک فوقانی پوست اضافی را از بین می برد ، عمل پلک پایین نیز باعث کاهش پف زیر چشم می شود. با این حال ، یک سوال رایج که بیماران از بهترین جراح پلک تهران می پرسند این است که : ” اگر من به هر دو جراحی پلک پایین و بالا نیاز داشته باشم ، چه باید کنم ؟ ” باید اشاره داشت که بدون توجه به این که بیماران به یک یا ترکیبی از هر دو جراحی نیاز دارند یا خیر ، این فرایند مزایایی را برای بیماران فراهم می کند و به طور همزمان بر روی هر چهار پلک قابل انجام است.

 

بلفاروپلاستی پلک پایین - دکتر کشکولی

 

چه زمانی باید بلفاروپلاستی را در نظر گرفت ؟

صفات ارثی و سن فرد از مهم ترین عواملی هستند که به ازدیاد چربی و تشکیل پوست اضافی در پلک ها کمک می کنند. خوشبختانه گزینه هایی برای اصلاح این شرایط وجود دارد و یکی از موثرترین راه ها عمل کردن پلک ها می باشد. افتادگی پلک ، یکی از دلایل قابل توجهی است که سبب گرایش افراد به جراحی پلک می شود. همچنین وجود عضلات اضافی ، پوست و در بعضی موارد چربی پلک پایین که باعث پف زیر چشم می شوند ، از دیگر عللی است که افراد را به انجام بلفاروپلاستی پلک پایین در تهران ، ترغیب می کند.

آیا جای زخم های جراحی پلک پایین زیاد است ؟

مقداری زخم بعد از انجام هر عمل جراحی ، طبیعی و قابل انتظار خواهد بود. به صورت کلی زخم های ناشی از عمل پلک پایین بعد از گذشت چند ماه به حداقل رسیده و کاملا محو می شود. در انجام این پروسه برش ها در ناحیه زیر خط چشم ایجاد می شود. زمانی که هدف برداشتن چربی های زیر چشم باشد ، این برش ها در ناحیه داخلی پلک ها ایجاد خواهد شد که در اینصورت هیچ گونه جای زخمی روی پلک و صورت دیده نمی شود.

آیا بعد از عمل لیزیک می توان عمل زیبایی پلک پایین انجام داد ؟

عمل لیزیک مانعی برای انجام جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین و یا سایر جراحی های زیبایی چشم ایجاد نمی کند. تنها لازم است با جراح لیزیک خود در این باره مشورت نمایید تا پیش از انجام جراحی پلک پایین در تهران ، حداقل تا 6 ماه برای تصحیح دید صبر نماید. ممکن است برخی از بیماران بعد از انجام عمل لیزیک به خشکی چشم دچار شوند ، از طرفی جراحی زیبایی پلک نیز ممکن است به صورت موقت توانایی پلک زدن را کاهش دهد ؛ به همین دلیل توصیه می شود برای جلوگیری از خشکی چشم ها حتما به صورت مکرر در مراقبت های بعد از عمل پلک ، از قطره های اشک مصنوعی استفاده نمایید.

هدف از انجام جراحی پلک پایین بدون برش پوست

به صورت کلی از بلفاروپلاستی پلک پایین بدون ایجاد برش در پوست می توان برای برطرف نمودن مشکلات زیر استفاده نمود :

  • برطرف کردن تیرگی زیر چشم
  • از بین بردن افتادگی پلک
  • برطرف کردن عدم تقارن پلک پایین
  • از بین بردن پف زیر چشم
  • رفع چروک های اطراف چشم

لازم است پیش از جراحی ، در رابطه با مشکلاتی که در ناحیه پایینی پلک شما وجود دارد و همچنین اهداف و انتظارات خود از نتیجه جراحی ، با پزشک مشورت نمایید.

نحوه انجام جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

تکنیک های مختلفی برای انجام عمل زیبایی پلک پایین وجود دارد که هدف از انتخاب این تکنیک ها به آناتومی پلک و هدف از انجام این جراحی ارتباط دارد. برای این منظور لازم است ابتدا جراح روی پلک خطوطی ر ا مشخص نماید که این خطوط محل دقیق ایجاد برش ها در طول پروسه جراحی می باشد. برای بررسی دقیق تر ساختار چشم ، پزشک از بیمار می خواهد در حالت نشسته قرار بگیرد. این جراحی عموما با بی حسی موضعی انجام می شود و بیمار نسبت به مراحل عمل آگاهی دارد. به این ترتیب پزشک به خوبی می تواند عملکرد عضلات چشم را ارزیابی کرده و از ریسک بروز بسیاری از عارضه های جانبی جلوگیری نماید. چندین برش در ناحیه درونی پلک پایین ایجاد خواهد شد که به کمک این برش ها چربی زیر پلک و پوست های اضافی برداشته می شود. در نهایت برای لیفت پلک از بخیه استفاده خواهد شد. در شرایطی که حالت چشم های بیمار فرم فرورفته ای داشته باشد ، تزریق چربی به ناحیه زیر چشم برای دریافت نتیجه ایده آل توصیه می شود.

خونریزی بعد از عمل پلک پایین

خونریزی به میزان بسیار کم روی بانداژ چشم طبیعی بوده و لازم است برای جلوگیری از خونریزی فعالیت جسمانی خود را کاهش داده و استراحت نمایید. در صورتی که خونریزی شما ادامه داشت و یا شدید بود لازم است حتما این موضوع را به بهترین جراح پلک تهران اطلاع دهید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
zelma
1 سال گذشته

Waiting patiently for you to come home and fuck me! http://bitly.ws/znHX