اقدامات قبل از تزریق بوتاکس

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس چیست ؟ در صورتی که تمایل به تزریق بوتاکس دارید و اطلاعاتی در خصوص اقدامات پیش از آن ندارید ، توصیه می کنیم مقاله پیش رو را مطالعه بفرمایید.

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس

پیش از شرح دستورات و اقدامات قبل از تزریق بوتاکس ؛ لازم می دانیم جهت تفهیم بهتر مطلب ، توضیحاتی مختصر در خصوص تزریق بوتاکس ارائه نماییم.

به طور طبیعی با افزایش سن ، نشانه های پیری در چهره نمود یافته و شاهد بروز چین و چروک در صورت خواهیم بود.

مواجهه با علائم کهولت سن ، برای بسیاری از افراد امری ناخوشایند تلقی می گردد ؛ به طوری که اغلب به دنبال راهی جهت رهایی از آن می باشند.

امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در عرصه پزشکی و معرفی بوتاکس به دنیا ؛ تحقق این امر ، میسّر گشته است ؛ تا جایی که شاهد آن هستیم که در حال حاضر تزریق بوتاکس محبوبیت ویژه ای در میان جوامع مختلف یافته است.

تزریق بوتاکس ؛ با فلج موقت عضلات موضع مورد نظر ، مانع از ایجاد چین و چروک در آن ناحیه شده و به عبارتی چین های سطحی پوست را پوشش می دهد.

شما عزیزان ، می توانید به منظور کسب اطلاعات کافی پیرامون تزریق بوتاکس ؛ به مقاله جامع موجود در سایت مراجعه فرمایید.

و اما همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد ، چنانچه علاقمند به تزریق بوتاکس هستید و تصمیم به انجام آن دارید ، باید اقدامات قبل از آن را به دقت مورد توجه قرار دهید.

اقدامات لازم قبل از تزریق بوتاکس

انتخاب پزشک متخصص و حاذق ، از مهم ترین و کلیدی ترین اقدامات قبل از تزریق بوتاکس به شمار می رود ؛ چرا که در این صورت ، نه تنها دستیابی به نتایج مطلوب از آن ممکن خواهد شد ؛ بلکه ریسک بروز عوارض احتمالی ناشی از تزریق نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

لازم به ذکر است تزريق بوتاکس در نواحی اطراف چشم ، مسئله ای بس حائز اهمیت است ؛ زیرا چشم از حساسیت بالایی برخوردار است و تزریق در این ناحیه باید به فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم واگذار گردد تا بدین ترتیب ، احتمال خطرات تزریق در این ناحیه ؛ اعم از دوبینی ، کاهش میدان دید و مواردی از این قبیل ؛ به حداقل رسیده و خطری متوجه فرد زیباجو نگردد.

پروفسور کشکولی با توجه به حساسیت نواحی اطراف چشم و تجربه سال های متمادی ، روش ١٨ نقطه ای جدید خود در تزريق زيبايی بوتاکس در اطراف چشم را در سال ٢٠١٤ در ژورنال جراحان پلاستیک چشم آمريکا به چاپ رساندند.

ایشان در ١٥ سال گذشته هر سال کارگاه یک روزه آموزش تزریقات بوتاکس و فیلر در صورت را برای پزشکان ، در مهر ماه برگزار نموده اند تا با آموزش صحیح ؛ عوارض چشمی این تزریقات کاهش یابد.

 

 

سایر اقدامات مهم قبل از تزریق بوتاکس

توجه داشته باشید که یکی از توصیه ها و اقدامات مهم قبل از تزريق بوتاکس ، خودداری از مصرف برخی داروها ؛ از جمله داروهای آلرژی زا و التهابی ، از مدتی قبل از تزريق می باشد.

زیرا این قبیل داروها ، می توانند در تزریق بوتاکس تداخل ایجاد کرده و بر شدت کبودی و تورم ناشی از آن ، بیفزایند ؛ لذا زیباجویان محترم ، در روز مشاوره باید در خصوص داروهایی که مصرف می کنند ؛ با پزشک خود مشورت نمایند.

خانم های باردار و همچنین خانم هایی که در دوران شیردهی به سر می برند ، باید حتما این مسئله را پیش از تزریق بوتاکس به اطلاع پزشک خود برسانند ؛ چرا که تزریق بوتاکس برای این دسته از بانوان ، ممنوع بوده و می تواند سلامت خود و نوزادشان را به مخاطره بیاندازد.

چگونه برای تزریق بوتاکس آماده شویم ؟

متخصص خود را ، در جریان داروهایی که در حال حاضر مشغول به مصرف آن ها هستید ، بگذارید. اگر رژیم غذایی شما دارای فرمول خاصی می باشد ، حتماً در این خصوص به پزشک اطلاع رسانی کنید ؛ چون برخی مواد می توانند در زمان ترکیب با سم بوتولینوم ، عوارض جانبی را به همراه داشته باشند. این اطلاع رسانی به پزشک اجازه می دهد ، تا از بروز مداخلات دارویی ، جلوگیری نماید.

به آرامی ناحیه درمان را تمیز کنید. برای این کار از آب ولرم و تمیز کننده غیر تهاجمی و ملایم ، استفاده کنید. پوست را چند بار آبکشی کنید ، تا مطمئن شوید چیزی بر روی پوست شما باقی نمانده است. به منظور اطمینان از حذف خطر عفونت ، پزشک ، پوست را با تمیز کننده ضدعفونی کننده یا الکل تمیز می کند.

بوتاکس یکی از درمان هایی است ، که نباید آن را با شکم خالی انجام دهید. حتماً قبل از ورود به درمان تزریق بوتاکس ، یک میان وعده کوچک میل کنید.

 

 

نکات ایمنی برای درمان بوتاکس

علیرغم تائیدیه سازمان غذا و دارو ، برای افراد 18 تا 65 سال برای بهره مند شدن از درمان بوتاکس ، این گزینه زیبایی در صورت وجود یکی از شرایط زیر ، ممنوع می باشد:

  • آلرژی به سم بوتولینوم
  • داشتن هر نوع مشکل پوستی در ناحیه تزریق
  • رنج بردن از بیماری هایی که بر روی عضله یا عصب ، تاثیر می گذارد.
  • رنج بردن از مشکلات تنفسی مثل آسم
  • قرار گرفتن تحت جراحی صورت در گذشته ، یا برنامه ریزی کردن برای انجام جراحی در صورت
  • ضعیف بودن ماهیچه ها در صورت
  • مشکل داشتن در قورت دادن غذا
  • داشتن مشکلات خونریزی غیر عادی
  • داشتن پلک های افتاده
  • باردار بودن یا قرار داشتن در دوره شیردهی

بیماران دارای سابقه تبخال ، در معرض خطر تحریک تبخال زدن بعد از تزریق بوتاکس قرار دارند. از این رو ، در صورت داشتن سابقه تبخال ، حتماً پزشک را از قبل در جریان قرار دهید.

یافتن متخصص تزریق بوتاکس خوب

بهترین روش برای به حداقل رساندن خطر بروز عوارض جانبی و مشکلات ، و به حداکثر رساندن نتیجه درمان ، انتخاب یک پزشک با تجربه است. از نظر قانونی تمام پزشکان می توانند تزریق بوتاکس را انجام دهند ؛ ولی بهترین گزینه جراح پلاستیکی است ، که در زمینه تزریق بوتاکس و درمان چین و چروک ها ، و خلق چهره ای جوان تر صاحب تخصص باشد.

یافتن یک متخصص خوب که از سطح تجربه خوب ، در درمان انواع مشکلات پوستی و دغدغه های زیبایی صورت برخوردار باشد ، بسیار حائز اهمیت است.

 

 

هزینه تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس بعنوان یک فرایند حداقل تهاجمی زیبایی ، می تواند جوانی در نواحی مختلف صورت را بازیابی کند. با توجه به متنوع بودن نواحی درمان و متغیر بودن وسعت ناحیه تحت درمان ، در صورت بیماران مختلف ، تعیین یک قیمت ثابت برای درمان بیماران مختلف با فرایند تزریق بوتاکس ، امری ناممکن می باشد. مطمئن ترین راه برای کسب اطلاعات موثق در خصوص هزینه تزریق بوتاکس شما ، شرکت در جلسه مشاوره می باشد. پزشک شما در طول این جلسه ، نخست پس از کسب اطلاعات درباره سابقه پزشکی تان ، داوطلبی شما را تعیین می نماید. پس از آن ، با آزمایش کامل صورت ، مشکلات آن را بررسی کرده و با ارزیابی عمق و وسعت درمان ، هزینه نهایی را اعلام می نماید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
进球库
3 سال ها گذشته

初来乍到,多多关照!消灭新冠,人人平安!