جراحی ها و تزریقات زیبایی صورت

اهمیت جراحی ها و تزریقات زیبایی صورت چیست ؟ یکی از مهم ترین مباحثی که در ایران و سر تا سر دنیا مورد توجه است ؛ بحث جوانسازی صورت با روش های جراحی و غیرجراحی می باشد ، که در این مقاله پروفسور کشکولی فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم ، به آن می پردازند.

جراحی ها و تزریقات زیبایی صورت

مشکلاتی که در چهره ، از نظر زیبایی اهمیت پیدا می کنند ؛ به 2 دلیل عمده ایجاد می شوند که عبارتند از :

  1. افزایش سن
  2. شرایط محیطی و سبک زندگی ( Life Style )

لازم به ذکر است که گروه دوم قابل پیشگیری هستند. در معرض آفتاب قرار گرفتن ؛ در رأس این امور قرار دارد.

یکی از راه های جلوگیری از بروز چین و چروک در صورت ، محافظت از پوست صورت در مقابل آفتاب ، به کمک کرم های ضد آفتاب و عینک های آفتابی می باشد.

لازم به ذکر است که توجه به این مسئله ، نه تنها از پیدایش چین و چروک پیشگیری می کند ؛ بلکه شانس پیدایش سلول ها و تومورهای بدخیم نیز را در صورت کاهش می دهد.

باید توجه داشت ؛ پرهیز از دود سیگار ، پرهیز از الکل ، داشتن غذای سالم ، نوشیدن آب زیاد ، مصرف سبزیجات فراوان ، داشتن خواب کافی و کاهش استرس ؛ از جمله مواردی هستند که سن فرد را 10 سال جوان تر نشان دهند.

حال آن که این نکات را صرفا نباید در سنین بالا رعایت کرد ؛ بلکه با رعایت این نکات از سنین نوجوانی ، می توان همیشه جوان تر از سن واقعی جلوه کرد.

چنانچه موارد مذکور مورد توجه قرار نگرفته و تغییرات ذکر شده ، پدیدار گردند ؛ بر اساس اعتقادات مختلفی که در کشورهای مختلف وجود دارد تقاضا برای انجام جراحی های خاص ؛ نظیر تزریق چربی و فیلر در صورت ، افزایش می یابد.

ضرورت جراحی ها و تزریقات زیبایی صورت

وقتی زیبا به نظر برسید ، احساس شگفت انگیزی به شما دست خواهد داد. زمانی که به تغییر ظاهر خود می اندیشید ، احتمالاً این دو کلمه که قبلاً نیز به گوشتان خورده است ، به ذهن تان خطور می کند : جراحی ها و تزریقات زیبایی صورت
هم جراحی و هم فیلرها ، می توانند چهره شما را تغییر داده و آن را پرتر ، شفاف تر و جوان تر نشان دهند. هر دو این روند ها بی خطر می باشند. انتخاب گزینه بهتر به ترجیحات شما و تشخیص پزشک بستگی دارد.

جراحی زیبایی صورت به شما کمک می کند ، تا بهترین ظاهر خود را داشته باشید. اولین قدم برای ظاهر جدید شما این است ، که برای ملاقات با یک جراح پلاستیک وقت بگذارید. پزشک یک مشاوره جامع را ارائه می دهد ، تا درباره اهداف و نحوه کمک به شما صحبت کند.

جراحی زیبایی صورت دارای طیف وسیعی از روند های تخصصی می باشد ، که به شما در داشتن بهترین ظاهر ، کمک می کند. اکثر این روندهای زیبایی ، کم تهاجمی بوده و می تواند ظاهر پوست شما را بهبود بخشد.

روش های جوانسازی پوست

معمولا دو روش به منظور جوانسازی و بهبود وضعیت پوست وجود دارد که عبارتند از :

  1. اعمال غیرجراحی ؛ مانند تزریقات زیبایی ، کرم ها و لیزر
  2. اعمال جراحی ؛ نظیر لیفتینگ ، عمل پف پلک ها ، گذاشتن پروتزهای زیبایی و غیره

درماپلانینگ

در این روند لایه های فوقانی پوست صورت ، به آرامی از بین برده می شود. این فرآیند تجمع سلول های مرده پوست ، آلودگی ها و چربی ها را از بین می برد و پوست ، درخشان و سالم تری را خلق می نماید. این روش سریع و آسان بوده و تنها 20 دقیقه طول می کشد ، و بیمار می تواند نتایج فوری را مشاهده کند.

لیفت ابرو و پیشانی

لیفت ابروهای آویزان ، ظاهر شما را جوانتر ، شاداب تر و درخشان تر نموده و می توانید ، از چهره خسته یا غمگین خلاص شوید. در این روند ، قسمتی از ماهیچه بین ابروها برداشته شده و خطوط عمودی اخم از بین می رود. لیفت ابرو می تواند پیشانی صاف تر و ظاهری جوان تر را به شما بدهد.

بازسازی اسکار صورت

از بین بردن اسکار صورت به طور کامل امکان پذیر نیست ؛ اما جراح می تواند ظاهر این اسکار را با درم ابریژن یا لیزر ، بهبود قابل ملاحظه ای بخشد.

لیفت صورت

لیفت صورت با ایجاد یک برش در پوست و تغییر موقعیت و سفت کردن عضله زیرین و بافت همبند ، برداشتن چربی و پوست اضافی و از بین بردن چین و چروک و افتادگی پوست ، چهره جوانتری را برای شما خلق می نماید.

تزریقات زیبایی پوست

فیلر های پوستی ، روند های غیرجراحی هستند ، که از طریق تزریق باعث افزایش حجم از دست رفته می شوند. با استفاده از آنها می توان حجم از دست رفته در طی روند پیری طبیعی را بازگردانده ، و کانتور صورت را بهبود بخشید.

در گذشته فیلر های اولیه پوستی حاوی کلاژن بودند ؛ اما امروزه اکثر فیلر های مورد استفاده در سراسر جهان حاوی اسید هیالورونیک ، یک ماده طبیعی در بدن انسان می باشند. اسید هیالورونیک نقش مهمی در تقویت بافت نرم ایفا می کند.

 

 

نحوه عملکرد فیلرهای پوستی

فیلر های پوستی با استفاده از اسید هیالورونیک ، رطوبت را از بافت نرم اطراف ، جذب می کنند و آن را برای افزایش حجم در ناحیه تزریق ، مورد استفاده قرار می دهند. اسید هیالورونیک می تواند تا 1000 برابر وزن خود آب را در خود نگه دارد.

فیلر های پوستی علاوه بر کاربرد فوق می توانند برای موارد زیر نیز استفاده شوند:

  • کاهش خطوط عمیق و چین و چروک روی صورت ، مانند خطوط بین بینی و دهان
  • فرورفتگی های زیر پلک پایین
  • فرورفتگی گونه ها
  • افزایش حجم لب
  • از بین بردن خطوط اخم و خطوط پنجه کلاغی

نکاتی که باید در تصمیم گیری برای انتخاب جراحی زیبایی صورت ، یا استفاده از فیلر مد نظر قرار دهید:

تعداد درمان ها

در روند جراحی زیبایی صورت ، شما تنها یکبار تحت جراحی قرار می گیرید ؛ در حالی که به منظور حفظ نتیجه درمان با فیلرها ، باید در جلسات فالو آپ شرکت کنید.

مدت زمان ماندگاری نتایج

تفاوت بزرگ بین جراحی صورت و فیلرها ، در میزان ماندگاری آنهاست. نتیجه حاصل از جراحی ، همیشگی می باشد ؛ در حالی که نتایج حاصل از فیلر ها معمولاً شش ماه تا دو سال باقی می ماند.

طول دوره

تزریق فیلر به صورت بین 5 تا 10 دقیقه طول می کشد. در جراحی زیبایی صورت ، بسته به نوع درمان ، روند می تواند یک تا سه ساعت طول بکشد.

بیهوشی

در جراحی زیبایی صورت به دلیل تهاجمی بودن آن ، قبل از عمل به شما بیهوشی تزریق می گردد. اما در روند تزریق فیلر فقط گاهی بی حس کننده موضعی آن هم در صورت نیاز ، مورد استفاده قرار می گیرد.

زمان ریکاوری

زمان ریکاوری در تزریق فیلر ها تنها چند ساعت است. اما این زمان در جراحی صورت ، طولانی تر بوده و در اکثر بیماران سه تا شش هفته قبل از بهبود کامل ، طول می کشد.

هزینه

جراحی صورت گرانتر از تزریق فیلر می باشد. در خصوص هزینه هر یک از این دو روند ، می توانید با جراح پلاستیک صورت خود مشورت کنید.

کبودی و تورم

اکثر بیماران بعد از تزریق فیلر ،کبودی و تورم بسیار کمی را تجربه می کنند. اما از آنجا که جراحی صورت یک روند تهاجمی است ،گاهی چند هفته کبودی و تورم خفیف تا متوسط ادامه خواهد داشت.

برای انجام اعمال زیبایی چهره به چه پزشکی باید مراجعه کرد ؟

تخصص های مختلفی در ناحیه صورت و در بخش های مختلف کار می کنند ؛ یکی از نکات بسیار مهمی که در این راستا باید از سوی پزشکان مورد توجه قرار گیرد ، این است که در هر نقطه ای از صورت که کار می شود باید علاوه بر زیبایی به فیزیولوژی و عمکرد آن ارگان هم توجه گردد.

به عنوان مثال مواقعی که در بخش فوقانی صورت ، بخصوص روی پیشانی ، ابروها و پلک ها و حتی گونه ها عملی صورت می گیرد ؛ از آن جا که در این قسمت ، مرکزیت چشم را داریم که از نظر بینایی ، عضلات حرکتی ، پمپ اشکی ، غده اشکی و غیره بسیار مهم است ؛ توصیه می شود عملکرد این ارگان بسیار مورد توجه قرار گیرد.

از این رو غالبا توصیه می شود به منظور انجام اعمال زیبایی به جراح پلاستیک چشم مراجعه شود ؛ چرا که این دسته از جراحان ، معاینات لازم را قبل از انجام این اعمال بر روی چشم فرد زیباجو انجام می دهند.

 

 

در صورتی که به سایر جراحان مراجعه شود ، نیز باید معاینات اولیه چشم پزشکی انجام گیرد تا اگر مشکلی وجود دارد در حین جراحی یا در حین کارهای تزریقی رفع گردد.

لازم به ذکر است در مواردی که مشکل خاصی وجود داشته باشد ، ممکن است نیاز باشد از انجام کارهای زیبایی پرهیز گردد.

پروفسور محسن بهمنی کشکولی جراح فوق تخصص پلاستیک چشم می باشند و همچنین به عنوان بهترین جراح زیبایی چشم در استان تهران شناخته می شوند ، شما همراهان عزیز و محترم می توانید جهت انجام کلیه جراحی ها و تزریقات زیبایی صورت با اطمینان خاطر به مطب دکتر کشکولی مراجعه فرمایید.

سخن پایانی

به منظور انجام جراحی ها و تزریقات زیبایی صورت ؛ معاینه چشم در بخش فوقانی و میانی صورت ، بسیار حائز اهمیت است.

چه بسا افرادی که کارهای زیبایی ( تزریق یا جراحی ) انجام داده اند و متاسفانه با دوبینی ، فقدان دید ، خشکی چشم ، اشک ریزش و مواردی از این قبیل مواجه شده اند ؛ بخصوص در جوامعی که شیوع کارهای جراحی و غیرجراحی زیاد است.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
comments
comments
3 سال ها گذشته

Let me send comments for you.
10,000 comments cost $1, 100,000 comments cost $5
You can receive this comment, it means that I sent it successfully.
If you want to buy, pay 1 or 5 dollars through PayPal, after that,
Send the following information to my Email:
Name, email, Url, content.
I will send the send Log to you by email within three days
My PayPal & Email: sdzfd@hotmail.com