مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس از اهمیت بسیاری برخوردار است. تزریق بوتاکس ، تکنیکی ایمن و بی خطر است که از آن می توان در راستای رفع موقت چین و چروک های نواحی ای از صورت ؛ از جمله پیشانی ، اطراف چشم ، گردن و نیز ناحیه مابین ابروها استفاده کرد و ظاهری جوان تر برای افراد به ارمغان آورد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

لازم به ذکر است که به منظور ماندگاری نتایج به دست آمده از تزریق بوتاکس ؛ باید فرآیند تزریق طی هر 3 الی 4 ماه ، تکرار شود.

دستیابی به نتایج ایده آل از تزریق بوتاکس ، مستلزم انجام آن توسط یک پزشک ماهر و مجرب می باشد که به آناتومی صورت ، واقف بوده و به چشم و ساختمان اطراف آن نیز اشراف داشته و نهایتا این که در زمینه تزریق بوتاکس از تجربه کافی بهره مند باشد.

توجه داشته باشید که افزون بر نقش پزشک بر روی ماحصل تزریق بوتاکس ؛ خود شما نیز می توانید در حصول نتایج قابل قبول از این فرآیند جوانسازی نقشی موثر داشته باشید و با رعایت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس ، به بهینه ترین نتایج از آن دست یابید.

دستورات و مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

در ابتدا لازم به ذکر است که زمان بهبودی بعد از تزریق بوتاکس ، نسبتا کوتاه بوده و افراد امکان از سر گیری فعالیت های روزمره خود را از همان روز تزریق خواهند داشت.

جلوگیری از ایجاد فشار بر محل تزریق

از مهم ترین مراقبت هایی که بعد از تزریق بوتاکس باید بدان توجه داشت ، پیشگیری از ایجاد هر گونه فشار بر ناحیه تزریق می باشد ؛ لذا توصیه می شود از دستکاری کردن و ماساژ موضع تزریق اکیدا اجتناب گردد.

خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

تا 4 ساعت پس از تزریق بوتاکس ، بهتر است نخوابید تا جذب مواد تزریقی در این بازه زمانی به درستی صورت پذیرد.

ضمنا باید توجه داشت تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس در هنگام خوابیدن ، صورت تان به هیچ وجه نباید بر روی بالش قرار گیرد ؛ چرا که در این صورت ممکن است متحمل برخی عوارض تزریق ؛ اعم از افتادگی پلک و مواردی از این قبیل گردید.

پرهیز از قرارگیری در فضاهایی با درجه حرارت بالا

قرار گرفتن در محیط هایی مثل سونا و اتاق های بخار بعد از تزریق بوتاکس ممنوع می باشد ، زیرا گرما منجر به انعطاف ماده تزریق شده و می تواند سبب انتشار و جابجایی آن به نقاط اطراف محل تزریق گردد.

 

 

شستن صورت بعد از بوتاکس

استحمام و شستشوی صورت از 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس ، ممنوعیتی ندارد ؛ اما از آب داغ نباید استفاده کنید ، زیرا گرمای آب می تواند منجر به افزایش جریان خون در صورت شده و بر نتیجه تزریق تاثیر سوء بگذارد.

توجه داشته باشید :

  • از مصرف الکل تا 2 روز بعد از تزریق بوتاکس باید خودداری گردد.
  • از مصرف آسپرین و کلیه داروهایی که ممکن است موجب تشدید ریسک خونریزی و کبودی پس از تزریق شوند نیز تا 2 هفته باید پرهیز شود.

توجه به کلیه موارد مراقبتی فوق ، می تواند شما را در راستای بهتر سپری نمودن دوره بهبودی یاری کرده و کسب بهترین نتایج را برای شما محقق نماید.

ادامه مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

چه مدت بعد از تزریق بوتاکس می توان ورزش کرد ؟

بیماران می توانند فعالیت های نرمال روزمره خود را بلافاصله بعد از درمان ، از سر بگیرند. ورزش سبک را می توان 4 ساعت بعد از تزریق انجام داد ؛ ولی توصیه می شود فعالیت های سنگین به مدت 24 ساعت ، مورد اجتناب قرار گیرد.

پس از 4 ساعت ، می توانید ورزش هایی از قبیل پیاده روی ، یوگا ( فقط حرکات در حالت نشسته ) و باغبانی را انجام دهید.

ورزش هایی از قبیل وزنه برداری ، دویدن در فواصل طولانی ، یوگا ( حرکات در حالت دراز کش ) ، بعد از 24 ساعت مجاز می باشد.

چقدر بعد از تزریق بوتاکس ، می توان نوشیدن الکل را آغاز نمود ؟

برخی پزشکان ، محدود کردن مصرف الکل را برای 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس و یک روز قبل از درمان ، توصیه می کنند. علت این است که الکل ، می تواند مثل آسپرین ، باعث رقیق شدن خون شود و توقف مصرف آن در پیشگیری از بروز کبودی ، مفید است.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

آیا می توان روند تزریق بوتاکس را ادامه داد ؟

پزشک توصیه می کند به منظور حفظ نتیجه درمان ، 12 الی 16 ماه بعد از اولین درمان ، برای قرار گرفتن تحت تزریق بعدی ، برنامه ریزی کنید. وقتی تاثیرات اولین درمان از بین رفت ، می توانید درمان در همان ناحیه را مجدداً انجام دهید. همچنین ، اجرای تزریق بوتاکس در چند ناحیه به طور همزمان ، بلامانع بوده و هیچ خطری را به دنبال ندارد.

آیا می توان بعد از تزریق بوتاکس آرایش کرد ؟

در حالت ایده آل ، بهتر است تا یک ساعت از آرایش کردن خودداری کنید. البته آرایش کردن با محصولات پایه مواد معدنی ، بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس ، بلامانع است. موکداً توصیه می شود از وارد آوردن فشار بر روی ناحیه درما ن، جهت اطمینان از عدم انتشار ماده تزریق شده به سایر نواحی ، جداً خودداری کنید.

آیا می توان بعد از تزریق بوتاکس ، سفر هوایی انجام داد ؟

سفر هوایی تاثیرات معکوس و منفی بر روی نواحی که در آن ها ، تزریق بوتاکس انجام شده است ، بر جای نمی گذارد. تغییر در ارتفاع یا فشار هوا در کابین هواپیما ، تاثیری بر روی نتیجه این روند درمانی ندارد.

آیا بعد از تزریق بوتاکس می توان درمان های پوستی دیگر انجام داد ؟

بوتاکس برای فروکش کردن در عضله ، به مدتی زمان نیاز دارد. در طول 24 ساعت اول بعد از درمان ، از سایر درمان های پوستی از قبیل موارد زیر اجتناب کنید :

  1. ماساژ صورت
  2. اسکراب
  3. فیلرهای پوستی

 

 

برخی دیگر از باید ها و نباید های تزریق بوتاکس

  • حتماً یک پزشک با تجربه و ماهر را انتخاب کنید. بوتاکس یک روند تزریق دارو می باشد ، که نباید به دست افرادی که اطلاعات پزشکی و دارویی ندارند و بر آناتومی صورت مسلط نیستند ، یا نمی دانند که چگونه باید بر پیامدها یا عوارض جانبی آن غلبه کنند ، سپرده شود.
  • ارزان ترین گزینه را انتخاب نکنید. محصولات غیر استاندارد ، افراد بی تجربه و آن هایی که مراقبت های بعد از تزریق را ارائه نمی دهند ، با قیمت های غیر منطقی در ارتباط مستقیم هستند.
  • در جلسه مشاوره قبل از درمان شرکت کنید. یک متخصص خوب با بیمار خود ، جلسه مشاوره ای را برگزار می کند. در این جلسه ، پزشک ویژگی های صورت را بررسی کرده ، درباره دغدغه های پوست با بیمار صحبت کرده ، سابقه پزشکی بیمار را بررسی نموده وآنچه را که قرار است در طول درمان اتفاق بیافتد ، شرح می دهد.
  • حتماً حداقل به مدت 4 ساعت ، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، اجتناب کنید. حرارت می تواند فشار خون شما را افزایش دهد و همین امر ، کبودی را تحریک می کند. برای در امان بودن از این مشکل ، بهتر است 24 الی 48 ساعت ، از نور خورشید دور بمانید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات