پف زیر چشم

درمان پف زیر چشم

تورم یا پف زیر چشم ، یکی از نگرانی های رایج زیبایی است که در بعضی موارد ، می تواند علامت یک مشکل پزشکی مختصر یا جدی تری باشد.

پف زیر چشم ، معمولا موروثی است ؛ البته افزایش سن و ژنتیک نیز می تواند موجب ضعیف شدن بافت اطراف چشم و حرکت چربی به سمت پلک پایین و نازک شدن پوست اطراف چشم و در نتیجه پف زیر چشم شود.

در این موارد با انجام بلفاروپلاستی پلک پایین می توان اقدام به رفع پف زیر چشم نمود.

لازم به ذکر است که پف زیر چشم ، همیشه به دنبال ضعف عضلات بافت مجاور چشم وازدیاد چربی در کیسه های زیر چشم رخ نداده و بیماری های زمینه ای مانند اختلالات غده تیروئید ، کلیه یا کبد ، عفونت سینوس ها و اختلال غدد اشکی نیز می توانند موجب بروز این اختلال شوند.

در چنین مواردی ، برای رفع و درمان پف زیر چشم ؛ باید بیماری زمینه ای که سبب پیدایش این حالت شده است درمان گردد و نیازی به انجام جراحی پلک وجود ندارد.

پف زیر چشم

جراحی زیبایی پلک پایین

جراحی زیبایی پلک پایین یا جراحی پف پلک پایین ، شامل مجموعه ای از تکنیک های جراحی است که هدف آن رفع پف زیر چشم و بهبود ظاهر پلک های پایین است.

به طور کلی جراحی زیبایی پلک پایین یک روش تقلیل دهنده است که در آن به منظور کاهش چین و چروک پلک های پایین و نیز از بین بردن پف زیر چشم ، پوست یا چربی اضافی پلک پایین ، حذف می شود.

جراحی زیبایی پلک پایین ، می تواند به طور شگفت انگیزی جوانی و زیبایی را به چهره شما بازگرداند.

جراحی پف پلک پایین برای از بین بردن چربی اضافی و چین و چروک هایی بکار گرفته می شود که ممکن است در اثر افزایش سن ایجاد شده باشند.

بسیاری از عوامل ؛ از جمله وراثت ، سیگار کشیدن ، آلرژی و آسیب نور آفتاب ، این تغییرات را تسریع می کند.

البته افراد جوان تر نیز می توانند از این روش ، برای از بین بردن پف زیر چشم های خود که ممکن است به صورت مادرزادی ایجاد شده باشد ، استفاده نمایند.

لازم به ذکر است که جراحی زیبایی پلک پایین می تواند به طور همزمان با عمل های جراحی دیگر مانند بلفاروپلاستی پلک بالا ، لیفت پیشانی و غیره انجام گیرد.

مزایای جراحی زیبایی پلک پایین

جراحی زیبایی پلک پایین می تواند تفاوت قابل ملاحظه ای در ظاهر چهره ایجاد کرده و با رفع پف زیر چشم سبب کاهش علائم خستگی و پیری در زیر چشم ها شود.

با انجام این جراحی ، چشم ها جوان تر و شاداب تر می شوند و نتایج آن ممکن است برای سال های طولانی ماندگار باشد ، البته درجه بهبودی از بیماری به بیماری دیگر متفاوت است.

باید توجه داشت که جراحی زیبایی پلک پایین ؛ سیاهی دور چشم ، چین و چروک صورت و تغییر حالت ابروها را بهبود نمی دهد.

از این رو برای اصلاح این مشکلات ، پزشک ممکن است به شما توصیه کند تا عمل لیفت ابرو ، لیفت صورت یا لیزر درمانی را انجام دهید.

چه افرادی کاندید مناسبی برای جراحی پلک پایین است ؟

پف زیر چشم باعث می شود افراد ، پیرتر از سن واقعی خود به نظر برسند ؛ لذا در صورتی که پوستی شل در پلک تحتانی خود دارید یا پلک زیرین تان حالتی پف آلود دارد ، کاندید مناسبی برای بلفاروپلاستی پلک پایین می باشید.

توجه داشته باشید که با جراحی پلک پایین ؛ نمی توان تیرگی زیر چشم و خطوط عمیق اطراف چشم را اصلاح کرد.

از این رو باید اشاره داشت که به طور کلی چنانچه انتظارات واقع گرایانه از جراحی پلک تحتانی دارید و می توانید دستورالعمل های بعد از عمل را دنبال کنید و زمان لازم برای بهبودی کامل از جراحی را دارید ، شما کاندید مناسبی برای جراحی پلک پایین خواهید بود.

پف زیر چشم

سن مناسب برای جراحی پلک پایین

سن ، مولفه تعیین کننده ای برای انجام جراحی پلک پایین نمی باشد ؛ چرا که وضعیت پوست ، شرط  لازم به منظور انجام جراحی پف پلک پایین می باشد.

با این حال ، بیشتر کاندیداهای بلفاروپلاستی بیش از 35 سال سن دارند ؛ زیرا افتادگی جزئی پلک ها در این بازه زمانی مشخص می شود.

فرآیند جراحی زیبایی پلک پایین به روش مدرن

در این روش از جراحی ، برش از داخل پلک پایین زده می شود. سپس چربی اضافی برداشته می شود و بخشی از چربی ها برای جلوگیری از گودی بعد از عمل ، در ناحیه گودی زیر چشم کاشته می شود. در برخی مواقع ، تاندون خارجی پلک نیز سفت می شود.

در خاتمه جراحی ، محل برش بدون زدن بخیه و با تکنیک خاصی بسته می شود.

اقدامات قبل از جراحی پلک

  • در جلسه مشاوره اولیه ، با پزشک معالج در مورد نگرانی ها و نتایج دلخواه خود صحبت کنید.
  • جراح در جلسه مشاوره ؛ وضعیت سلامت عمومی و سایر شرایط پزشکی اعم از تولید اشک و مواردی از این قبیل را ارزیابی کرده و تست بینایی سنجی ، نوار قلب و تنفس سنجی را درخواست می کند.
  • از پلک عکس می گیرد و درباره گزینه های جراحی و یک دوره درمانی ، نتایج احتمالی جراحی پلک و هر گونه خطر احتمالی و نوع بیهوشی با شما صحبت خواهد کرد.
  • سپس تغییرات مورد نیاز را در عکس علامت گذاری می کند.
  • در این جلسه درباره سابقه پزشکی ، جراحی های انجام شده در گذشته یا حال ، مشکلات پزشکی مانند خشکی چشم ، آب سیاه ، آب مروارید ، حساسیت ، مشکلات گردش خون ، تیروئید و دیابت ، حساسیت های دارویی و غذایی ، در جلسه مشاوره از شما پرسیده خواهد شد.
  • مصرف ویتامین ها و محصولات دخانی ، مکمل های گیاهی یا داروهای دیگر ، سوابق اخیر مربوط به معاینات چشم را حتما به جراح اطلاع دهید.
  • افراد شاغل باید از محل کار حداقل یک هفته مرخصی بگیرند تا دوره بهبودی ایمنی داشته باشند.
  • از آفتاب سوختگی اطراف چشم ، تماس مستقیم با نور خورشید ، اشعه ماوراء بنفش مانند سولاریوم و حمام آفتاب از دو هفته قبل از جراحی پلک پیشگیری کنید.
  • پزشک معالج ممکن است به شما توصیه کند چه نوع کرم ضد آفتاب دور چشم استفاده کنید.
  • داروهای بیهوشی ، می توانند باعث ناراحتی معده شوند ؛ لذا پرهیز از خوردن غذا و نوشیدنی شب قبل از عمل ، بهترین راه پیشگیری از بروز عوارض بیهوشی است.

جراحی زیبایی پلک پایین چقدر طول می کشد ؟

انجام این جراحی با توجه به روش مورد استفاده و میزان اصلاح ، کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد.

پف زیر چشم

چه نوع نخ جراحی برای بخیه زدن برش استفاده می شود ؟

برش ها را می توان با استفاده از نخ های جذبی یا غیر جذبی بخیه کرد.

بخیه های جذبی به مرور جذب می شوند و نیازی به کشیدن ندارند ، اما بخیه های غیر جذبی توسط پزشک در یک جلسه یا با فاصله زمانی و به صورت مقطعی کشیده می شوند.

آیا پس از جراحی زیبایی پلک پایین باید در بیمارستان بستری شد ؟

این جراحی به گونه ای است که نیاز به بستری شدن بیمار ندارد و برای انجام آن از بی حسی موضعی استفاده می گردد.

شدت درد پس از عمل جراحی چقدر است ؟

در ابتدا ، ممکن است حس کشیدگی و سختی جزئی در اطراف چشم احساس شود که به مدت چند ساعت طول می کشد و در صورت نیاز می توان از داروهای تسکین دهنده درد با مشورت پزشک استفاده کرد.

اما در کل ، افرادی که این عمل را انجام داده اند اغلب از عدم وجود درد پس از عمل ابراز خرسندی می کنند.

در بسیاری از موارد ، عمل جراحی زیبایی پلک پایین را می توان تحت بیهوشی موضعی انجام داد و زمان ریکاوری آن کمتر از 5 تا 7 روز است ، البته زمان بازیابی از فردی به فرد دیگر متغیر می باشد.

اهمیت مراقبت های بعد از جراحی پلک پایین

به طور کلی عمل بلفاروپلاستی یا اصطلاحا عمل لیفتینگ پلک ؛ عمدتا با هدف زیبایی و بهبود فرم پلک ها و اصلاح ایرادات آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

بعد از این عمل جراحی ، برای دستیابی به نتایج رضایت بخش و همچنین بهتر سپری نمودن دوره نقاهت و کوتاه شدن پروسه بهبودی ؛ توصیه می شود از یکسری دستورالعمل مراقبتی تبعیت نمایید.

لازم به ذکر است غالبا بهبودی بعد از بلفاروپلاستی پلک پایین ، 10 تا 14 روز طول می کشد و در صورت انجام صحیح عمل و رعایت دقیق مراقبت های پس از عمل ؛ بیشتر بیماران ، پس از این بازه زمانی معمولا احساس خوبی را تجربه خواهند کرد.

پف زیر چشم

مراقبت های بعد از جراحی پلک پایین

  • در برخی موارد افراد به دنبال جراحی زیبایی پلک ، با خشکی چشم مواجه می شوند ؛ لذا بعد از عمل بلفاروپلاستی باید چشم ها مرطوب نگه داشته شوند.

جراح معالج شما بدین منظور ، قطره های اشک مصنوعی تجویز می نمایند. این قطره می تواند به کاهش خارش و سوزش چشم کمک کند.

  • تاری دید از دیگر عوارض بدیهی جراحی زیبایی پلک می باشد که طبیعتا ممکن است برای بیمار ، مسئله ای ترسناک باشد ؛ اما جای هیچ گونه نگرانی نیست و نباید چنین تصور شود که جراحی شما ناموفق بوده است.
  • استفاده از مواد آرایشی ، تا زمانی که پوست پلک ها در حال بهبودی است ؛ ممنوع می باشد.
  • همچنین مادامی که پوست پلک ها در حال ترمیم است ؛ باید از قرار گرفتن در زیر نور مستقیم آفتاب پرهیز شود.

در این خصوص باید اشاره داشت که چنانچه در طول روز به محیط باز می روید ، حتما از عینک آفتابی و کلاه های آفتاب گیر استفاده کنید و تا آن جا که می توانید از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

  • تورم و تغییر رنگ در اطراف چشم به تدریج کاسته و سپس محو خواهد شد و با گذشت روزها احساس بهتری نسبت به ظاهر خود خواهید داشت.

تورم و کبودی از فرد به فرد بسیار متفاوت است و معمولا بطور عمده در مدت هفت تا ده روز بهبود می یابد.

دقت نمایید ؛ در صورت بروز هرگونه علائم غیر عادی می بایست حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

پروفسور کشکولی فوق تخصص جراحی چشم ، با انجام جراحی پف پلک پایین به نحوی کاملا تخصصی ، شما را در رهایی از پف زیر چشم یاری می نمایند.

آیا نتیجه جراحی پلک دائمی خواهد بود ؟

بلفاروپلاستی به گونه ای طراحی شده است که نتایج آن ماندگار خواهد بود.

اما از آن جا که پتانسیل کشسانی پوست و کیفت عضلات صورت و همچنین چربی زیر پوست ، با گذشت زمان و در پاسخ به روند افزایش سن و عوامل طبیعی دیگر مانند نیروی جاذبه ؛ تغییر می کند ، توصیه می گردد که بیماران رای حفظ نتایج جراحی و ماندگاری بلندمدت آن ؛ با استفاده از مرطوب کننده ها و کرم های ضدآفتاب از پوست اطراف چشم خود محافظت کنند.

آیا بیمه هزینه جراحی پلک تحت پوشش قرار می دهد ؟

جراحی پلک ، ماهیت زیبایی دارد و تحت پوشش بیمه نیست.

البته در برخی از بیماران ؛ اگر بینایی به دلیل پوست بیش از حد پلک های فوقانی مختل شود ، شرکت بیمه هزینه تمام یا بخشی از جراحی را پرداخت می کند.

چگونه شرکت بیمه دلیل پزشکی یا زیبایی جراحی پلک را مشخص می کند ؟

فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم ، قبل از جراحی ؛ معاینه چشم را انجام می دهد.

شرکت های بیمه پیش از جراحی پلک ، اغلب به عکس نیاز دارند تا تشخیص دهند آیا این جراحی از نظر پزشکی ضروری است یا خیر.

تصمیم نهایی توسط شرکت بیمه شما پس از بررسی شرایط گرفته می شود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
نیما
نیما
3 سال ها گذشته

سلام ، هزینه این جراهی چقدره ، میشه حدودی بگین .

eda
eda
2 سال ها گذشته

سلام میخواستم بدونم من چند ماه بود که دائم چشم هام درد میکرد که با چند بار دکتر رفتن فهمیدیم که چشم هام ضعیفه  البته الان یک سال میشه که با این دردمواجع هستم و دچار پف چشم میشه عمل کرد