کانتوپلاستی

چشم از مهم ترین پارامترهایی است که در سنجش زیبایی صورت به عنوان یک فاکتور اساسی به شمار می رود. از این رو داشتن چشم هایی خسته و پف آلود در زیبایی چهره اثر سوء خواهد گذاشت و جراحی کانتوپلاستی در رفع این حالت تاثیر به سزایی دارد. به طور کلی آناتومی صورت در افراد با نژاد شرقی دارای تفاوت هایی با دیگر نژادها می باشد ، این افراد عمدتا با افتادگی پلک مواجه بوده و غالبا چشم هایی باریک و پف آلود دارند. برای انجام این عمل زیبایی چشم ، بهتر است بهترین فوق تخصص جراحی های چشم در تهران را انتخاب کنید ؛ از این رو می توانید به دکتر محسن بهمنی کشکولی ، بهترین جراح پلک تهران ، مراجعه فرمایید.

 

کانتوپلاستی - دکتر کشکولی

 

امروزه با پیشرفت چشمگیر علم پزشکی ، این امکان برای افرادی که دارای پلک های آسیایی یا اصطلاحا پلک شرقی هستند و می خواهند چشم هایی با جلوه مطلوب تر داشته باشند فراهم آمده است. عمل جراحی پلک شرقی یا کانتوپلاستی ( Canthopexy ) با هدف تصحیح پلک های آسیایی انجام می گیرد. در این جراحی ، گوشه خارجی چشم ها اصلاح شده و انحنای چشم نیز تغییر می کند. در نتیجه می توان گفت که این عمل ، سبب افزایش طول افقی چشم ها می شود.

عمل کانتوپلاستی چیست ؟

در ابتدا باید خاطر نشان نمود که وجود یک پوست یا لایه برآمده در بخش داخلی چشم که به اپی کانتال موسوم است ، سبب ایجاد پلک شرقی و پف آلود شدن چشم ها می گردد. در عمل جراحی Canthopexy ، یک جراح فوق تخصص زیبایی چشم خوب در تهران با برداشتن لایه اپی کانتال قادر به رفع این حالت از چشم ها می باشد. در صورت لزوم ممکن است جراحی زیبایی چشم با سایر جراحی های پلک و جراحی پریوکولار مانند بلفاروپلاستی ، جراحی افتادگی پلک ( جراحی پتوز ) و لیفت ابرو همراه گردد.

انواع جراحی های زیبایی چشم

  • اپی کانتوپلاستی

این جراحی برای برداشتن چین و چروک اپیکانتال انجام می شود که “چین خوردگی مغولی” گفته می شود و دهانه گوشه داخلی چشم را بزرگ می کند. چین اپی کانتال بخشی از پوست پلک است که باعث انسداد گوشه داخلی چشم می شود و زیبایی چشم را با خواب آلودگی ، کوتاه افقی و فاصله زیاد از بین می برد.

  • کانتوپلاستی جانبی

تکنیک جانبی برای تغییر شکل اپیکانتوس جانبی با برداشتن پوست پوشاننده کانال جانبی انجام می شود. انجام این جراحی باعث می شود چشم کشیده تر و بازتر شود. افرادی که دارای گوشه های بیرونی شیب دار به سمت بالا هستند نیز می توانند این جراحی را انجام دهند زیرا می توان پلک تحتانی را به موقعیتی موازی با ناحیه داخلی کشید و چشم های نیم دایره ، بزرگتر و روشن تری را که بیمار آرزو می کند ایجاد کرد.

برای انجام عمل پلک شرقی باید به چه پزشکی مراجعه نمود ؟

لازم به ذکر است که برای انجام عمل کانتوپلاستی در تهران ، شناخت و آنالیز دقیق آناتومی چشم امری ضروری است و این کار در صلاحیت بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم تهران می باشد. لذا افراد باید برای انجام این عمل جراحی به یک فوق تحصص جراحی پلاستیک و زیبایی چشم مجرب و کارآزموده مراجعه نمایند ؛ چرا که در این صورت حصول نتایج قابل قبول از انجام عمل ، محقق خواهد شد.

کانتوپلاستی در تهران - دکتر کشکولی

 

پروفسور کشکولی ، بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک و زيبایی چشم در تهران ، از جمله برترین و حاذق ترین جراحان متخصص در حوزه زیبایی چشم هستند و به جرأت می توان گفت یکی از بهترین جراحان کانتوپلاستی در تهران می باشند. ایشان طی سال های طبابت خویش ، تجارب گسترده ای در زمینه جراحی ترمیمی و پلاستیک زیبایی چشم کسب نموده اند ، لذا شما عزیزان می توانید به منظور دریافت خدمات بهینه در زمینه کلیه امور مربوط به انواع جراحی پلک و زیبایی چشم به مطب ایشان مراجعه فرمایید.

هدف از جراحی زیبایی چشم

به طور کلی اعمال جراحی زیبایی چشم با هدف اصلاح فرم و حالت چشم ها انجام می پذیرند. جراحی بلفاروپلاستی به عنوان یکی از رایج ترین روش های جراحی زیبایی چشم به شمار می رود که بر روی اصلاح و بهبود فرم پلک ها متمرکز است. کانتوپلاستی ، یکی دیگر از روش های جراحی زیبایی چشم محسوب می شود که به طور مستقیم با خود چشم ها در ارتباط است. مقصود از جراحی زیبایی چشم ، بالا بردن گوشه خارجی يا باز كردن گوشه داخلي پلک ها می باشد. از این جراحی ، تحت عنوان جراحی پلک شرقی یا آسیایی نیز یاد می شود و عموما کاندیدای آن را افرادی که اصطلاحا دارای چشم های بادامی هستند تشکیل می دهند.

چه کسی کاندید مناسبی برای جراحی کانتوپلاستی در تهران است ؟

افراد در هر سنی و با ویژگی های جسمی متنوع می توانند از این جراحی بهره مند شوند. به عنوان مثال ، برخی از افراد با چشمان بادامی به دنیا می آیند و با افزایش سن شروع به از دست دادن پلک می کنند. دیگران با افتادگی پلک یا چشم معکوس و بدون چین خوردگی روی پلک متولد می شوند. کانتوپلاستی جانبی می تواند به اصلاح و حتی ایجاد یک شکل مشخص از چشم و پلک کمک کند و باعث می شود که بزرگتر و بلندتر به نظر برسد. بیمارانی که به افتادگی یا گشاد شدن پلک های پایین مبتلا می شوند، ممکن است کاندیدای عمل زیبایی چشم باشند. این مشکلات ممکن است به دلایل مختلفی ظاهر شود، از جمله نتیجه نامطلوب جراحی قبلی، سن ، شرایط هورمونی، عوامل ارثی، ضربه یا فلج.

جراحی زیبایی چشم چگونه انجام می شود ؟

این عمل زیبایی چشم یک عمل سرپایی است که می تواند تحت بیحسی موضعی و آرام بخش وریدی انجام شود. اما بیهوشی عمومی ترجیح دارد. اگرچه انتخاب روش دقیق برای عمل کانتوپلاستی در تهران از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است ، اما هدف اصلی این است که تاندون پایین استخوان را بردارید تا بتوان آن را جابجا و محکم کرد. به طور کلی، برشی در گوشه خارجی پلک های بیمار برای دسترسی به تاندون ایجاد می شود. برای انجام برش در داخل چین طبیعی پلک دقت لازم صورت می گیرد تا در حد امکان دید اثر برش به حداقل برسد.

نمونه کار جراحی زیبایی چشم در تهران توسط دکتر کشکولی

 

 

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

این جراحی را نباید با بلفاروپلاستی ، نوع دیگری از جراحی پلک ، اشتباه گرفت. بلفاروپلاستی جراحی جوان سازی پلک است که بر روی از بین بردن چربی، عضلات و پوست اضافی از پایین چشم یا قسمت فوقانی چشم که به دلیل افزایش سن شل شده است، بدون تغییر در شکل و اندازه چشم متمرکز است. این پروسه یک عمل زیبایی است که شامل تغییر شکل گوشه چشم است. این اصطلاح از کلمه یونانی “کانتوس”- گوشه چشم – و اصطلاح “پلاستی” به معنی شکل گرفتن (جراحی در پزشکی) سرچشمه می گیرد. این پروسه یک عمل جراحی ترمیمی است که برای رفع افتادگی یا افتادگی گوشه خارجی چشم با بالا بردن زاویه کانتال برای دستیابی به چشم بزرگتر و درخشان استفاده می شود. بسیاری از بیماران با ترکیب کانتوپلاستی جانبی برای بلند کردن ، بزرگ شدن و تغییر شکل چشم با بلفاروپلاستی برای خلاص شدن از کیسه های زیر چشم و خطوط بیان بیشترین بهره مندی را خواهند داشت.

تفاوت کانتوپلاستی و کانتوپکسی

در عمل چشم گربه ای بیشتر در گوشه چشم ، محل پیوند پلک ها ، متمرکز است. به طور معمول تهاجمی تر است زیرا عضلات را باید برش زد. اما کانتوپکسی کمتر تهاجمی است و بیشتر شامل بخیه برای سفت شدن و تثبیت تاندون ها و عضلات چشم است.

 

 

اهمیت انتخاب جراح برای جراحی کانتوپلاستی

به طور کلی انتخاب جراح برای انجام جراحی های زیبایی چشم ، از اهمیت بالقوه ای برخوردار است و اکیدا توصیه می شود جهت انجام این اعمال جراحی به فوق تخصص پلاستیک چشم مراجعه گردد. قاعدتا برای انجام اعمال زیبایی چشم باید به یک جراح فوق تخصص پلاستیک چشم خوب که در زمینه کلیه اعمال جراحی زیبایی چشم از تجربه بالایی برخوردار است مراجعه شود ؛ چرا که بروز هر گونه اشتباه در انجام این جراحی ها می تواند منجر به بروز فجایع جبران ناپذیری گردد. پروفسور محسن بهمنی کشکولی به عنوان یکی از بهترین پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم و از برجسته ترین جراحان پلک تهران شناخته می شوند که انجام جراحی های زیبایی پلک و چشم را به بهترین نحو ممکن به انجام می رسانند و نتایج قابل توجهی برای مراجعین خود به ارمغان می آورند. شما عزیزان در صورت تمایل به انجام جراحی کانتوپلاستی در تهران ، جراحی زیبایی پلک و سایر جراحی های پلک می توانید با نهایت اطمینان جهت ویزیت و مشاوره به مطب دکتر کشکولی رجوع فرمایید.

اقدامات قبل از جراحی

  • چهار هفته قبل و بعد از جراحی، سیگار نکشید.
  • یک هفته قبل و بعد از جراحی الکل مصرف نکنید.
  • تمام اشیای با ارزش از جمله جواهرات را در خانه بگذارید.
  • لباس های گشاد، پیراهن دکمه ای یا زیپ دار بپوشید.
  • از آرایش یا هر نوع لوسیون استفاده نکنید.
  • صبح روز جراحی در مورد مصرف داروهای تجویز شده با پزشک خود مشورت کنید. (با آب خیلی کم مصرف کنید)
  • حداقل دو هفته قبل و بعد از عمل: مصرف آسپرین یا داروهای حاوی آسپیرین، ایبوپروفن، ویتامین E ، روغن ماهی را متوقف کنید

تفاوت جراحی کانتوپلاستی با اپی کانتوپلاستی چیست ؟

جراحی Canthopexy در تهران ، به منظور اصلاح گوشه خارجی چشم ها انجام می گیرد ، در حالی که جراحی اپی کانتوپلاستی با هدف افزایش زاویه داخلی چشم ها همراه با رفع پف و افتادگي پلک انجام می شود.

مراقبت های بعد از عمل کانتوپلاستی

  • رویارویی با ورم و کبودی جزئی بعد از عمل ، مسئله ای طبیعی می باشد که حدودا پس از یک هفته مرتفع می گردد ؛ لذا موضوعی نگران کننده به شمار نمی رود.
  • پزشک معالج شما جهت تسریع روند التیام و بهبودی و نیز کاهش احتمال بروز عفونت در موضع جراحی ، داروهایی برای شما تجویز خواهد نمود که باید آن ها راس ساعت و طبق دستور به مصرف برسانید.
  • خشکی چشم از دیگر مواردی است که بعد از جراحی ، نمود می یابد ( البته برای برخی افراد ) ؛ لذا در چنین مواردی قطره اشک مصنوعی برای بیمار تجویز می شود.
  • انجام فعالیت هایی ؛ از قبیل تماشای تلویزیون ، مطالعه ، استفاده از کامپیوتر و تبلت و همچنین استفاده از لنزهای چشمی که چشم را درگیر می کنند تا مدتی پس از عمل ممنوع خواهد بود.
  • توصیه می شود افراد بعد از انجام جراحی کانتوپلاستی در تهران ، در هنگام قرارگیری در فضاهای باز ، تا چند وقت حتما از عینک آفتابی استفاده نمایند.
  • افرادی که تحت عمل زیبایی چشم قرار گرفته اند ، باید از انجام فعالیت هایی که سبب افزایش فشار خون چشم می شود ؛ نظیر خم شدن و ورزش های سنگین تا زمانی که پزشک معالج آن ها معین می کند ، خودداری نمایند.

دوره نقاهت عمل کانتوپلاستی چقدر است ؟

غالبا دوران نقاهت پس از عمل، بین 2 الی 4 هفته به طول می انجامد تا بیمار بهبودی کامل خود را باز یابد. البته توجه داشته باشید از آن جا که چشم ، عضوی حساس و پیچیده است ؛ نیازمند مراقبت های بیشتری می باشد و باید تا چند وقت بعد از عمل کانتوپلاستی از مالیدن چشم ها ، خسته شدن بیش از حد چشم ها و آرایش چشم خودداری گردد. لازم به ذکر است پس از عمل زیبایی چشم ، اسکار ظریفی بر روی پلک ها به جا می ماند که جای نگرانی ندارد ؛ چرا که به مرور زمان و به تدریج کمرنگ شده و قابل تشخیص نخواهد بود. رعایت مراقبت های گفته شده از سوی جراح باعث می شود که روند ریکاوری به طرز مطلوبی پیش برود و برش های جراحی به خوبی بهبود یابند ؛ به طوری که تا حد امکان اسکاری بر جای نماند. به محض به هوش آمدن ، چنانچه محافظ قرار گرفته بر روی چشم خود را بردارید متوجه خواهید شد که دید شما تا حدی تار است ؛ این امر به سبب اعمال پماد آنتی بیوتیک بر روی چشم ها می باشد تا از عفونت احتمالی و خشک شدن چشم جلوگیری شود. چنانچه تمام علائم شما بعد از عمل نرمال باشد و نشانه ای از بروز عارضه وجود نداشته باشد ، می توانید به خانه بازگردید. در خانه نیز لازم است ، طی روز ، چند مرتبه بر روی محل برش های جراحی پماد آنتی بیوتیک را اعمال کنید. همانطور که مشخص است به مدت یک الی دو روز دید شما حالت طبیعی نداشته و تار می باشد ؛ پس برای بازگشت به خانه و انجام یک سری از کارهای روزانه تان از فرد دیگری کمک بگیرید. علاوه بر پمادهای آنتی بیوتیک ، برای کاهش ورم چشم ها ، قطره اشک مصنوعی و قطره های چشمی استروئیدی از سوی بهترین جراح چشم تهران تجویز می شود. به مدت یک ماه حین استحمام ، از پاشیدن آب به صورت خود و مالش چشم ها اجتناب کنید.

آیا بعد از کانتوپلاستی اسکار برجای می مانند ؟

با توجه به اینکه پوست نواحی پلک و چشم بسیار ظریف و نازک است ، در صورت ایجاد برش بر روی آن باید این انتظار را داشته باشید که اثر برش کمی باقی بماند. اما یک فوق تخصص جراحی زیبایی چشم ، در این راستا راهکارهایی همچون استفاده از پماد آنتی بیوتیک ارائه می دهد تا بعد از عمل، جای برش ها کمتر در معرض دید قرار بگیرند. همچنین ایشان تلاش می کند که جراحی را از طریق برش های کوچک و میان چین خوردگی طبیعی چشم به انجام برساند.

جراحی کانتوپلاستی توسط دکتر کشکولی بهترین فوق تخصص جراحی های زیبایی چشم در تهران

 

 

عوامل خطر کانتوپلاستی چیست ؟

خطرات مرتبط با جراحی چشم گربه ای عبارتند از :

  • اعوجاج حفره (بدفرمی یا ناهنجاری)
  • عفونت
  • خون ریزی
  • زخم ناحیه کانتوس خارجی
  • تغییر شکل چشم

آیا نتیجه حاصل از کانتوپلاستی دائمی است ؟

برای انجام این نوع از جراحی های زیبایی چشم ، لازم است به یک جراح خوب مراجعه نمایید تا ایشان بتوانند با بکارگیری تکنیک مناسب ، تغییرات لازم را اعمال نمایند. چنانچه زیر نظر ایشان عمل شوید می توانیم بگوییم اصلاحات انجام شده در جهت رفع ایراداتی همچون حالت غیر طبیعی پلک ها دائمی بوده و اشخاص کمی هستند که به جراحی ترمیمی نیاز پیدا می کنند.

عمل کانتوپلاستی چه مزایا و معایبی دارد ؟

کسانی که عمل چشم گربه ای در تهران انجام می دهند ، در نتیجه صاحب چشمان درشت تر و زیباتری می شوند. چنانچه این پروسه با جراحی لیفت ابرو به طور همزمان به انجام رسد ، رضایت از نتیجه بدست آمده دو چندان خواهد شد. چرا که طی پروسه لیفت ، چروک های نواحی اطراف چشم رفع شده و جلوه جذاب تری را ایجاد می کند.
در مورد معایب هم باید بگوییم که طبیعی است یک سری عوارض به عنوان عارضه های احتمالی پس از کانتوپلاستی معرفی شوند اما چنانچه به یک جراح پلک خوب تهران مراجعه کرده و طبق توصیه های او از خود و چشمانتان مراقبت نمایید ، به عارضه ای دچار نخواهید شد.

هزینه عمل کانتوپلاستی در تهران

شایان ذکر است که هزینه نهایی عمل چشم گربه ای به فاکتورهایی وابسته است که در ادامه متذکر می شویم :

  • نوع تکنیک جراحی
  • محل انجام جراحی
  • تخصص و مهارت جراح
  • دیگر پروسه های جراحی همزمان با کانتوپلاستی

جراح پس از بررسی موارد فوق ، هزینه نهایی را به فرد متقاضی اعلام می کند.

 

کانتوپلاستی - پروفسور کشکولی

 

سوالات متداول در رابطه با کانتوپلاستی

بعد از انجام جراحی چشم گربه ای می توان از وسایل آرایشی استفاده نمود ؟

بلافاصله بعد از انجام جراحی امکان آرایش کردن وجود ندارد. لازم است تا زمانی که بخیه های چشم شما برداشته می شود از انجام آرایش صورت خودداری نمایید. به صورت کلی بعد از گذشت یک هفته از انجام عمل می توانید آرایش کنید. برای اطمینان بیشتر در این باره با پزشک خود مشورت نمایید.

بهترین روش جراحی کانتوپلاستی چیست ؟

همانطور که گفته شد برای انجام عمل جراحی لیفت چشم تکنیک های متفاوتی اتخاذ می شود و طی هر یک گوشه های مختلفی از چشم کشیده می شود. این که بهترین روش عمل جراحی چشم گربه ای کدام است ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. این امر در جلسه مشاوره معین می گردد. جراح پس از بررسی تغییرات مورد نیاز چشم ها ، آناتومی چهره و صورت و حتی سن و نوع پوست او ، می تواند بهترین روش را به او پیشنهاد دهد.

آیا کانتوپلاستی بر روی بینایی تاثیر می گذارد ؟

تغییراتی که طی عمل چشم گربه ای اعمال می شوند ، به نواحی عضلات چشم و بینایی مربوط نمی گردند. بنابراین این پروسه دخالتی در ضعیف تر شدن چشم ها و اختلالات بینایی نخواهد داشت مگر آن که تحت نظر یک شخص غیر متخصص جراحی شوید و ایشان طی عمل به عضلات چشم شما آسیب وارد سازد.

بهترین روش برای انجام جراحی چشم گربه ای در تهران کدام است ؟

روش های متفاوتی برای کانتوپلاستی در تهران با دکتر کشکولی وجود دارد. هر یک از این تکنیک ها با هدف کشیدن گوشه های مختلف چشم و نواحی مختلف آن انجام می شود. در جلسه مشاوره با جراح چشم ، در رابطه با انتظارات شما از انجام این جراحی صحبت خواهد شد و بر اساس اهداف و مشکلات چشم بهترین روش برای انجام عمل زیبایی چشم پیشنهاد می شود. در این پروسه سن ، آناتومی چهره ، نوع آسیب ، نوع پوست ، سبک زندگی و وضعیت سلامتی بیماران نیز در انتخاب شیوه جراحی دخیل است. پزشک بر اساس سابقه پزشکی ، علت اصلی افتادگی را تشخیص داده و بر اساس آن روشی متناسب با شرایط شما پیشنهاد داده می شود تا نتایج جراحی ماندگاری بیشتری داشته باشد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
زهرا
زهرا
3 سال ها گذشته

سلام خدمت دکتر عزیز من ۱۹ مهر امسال جراحی بلفاروپلاستی کردم و اصلن از نتیجش راضی نبودم و تازه فهمیدم جراحی کانتو پلاستی برای ما چشم شرقی ها وجود دارهامکانش هس من کانتوپلاستی کنم یا دیگ امکانش نیس؟

gladys
1 سال گذشته

When we fuck, you’re not allowed to pull out http://prephe.ro/Bdsn