بهترین جراح زیبایی چشم

بهترین جراح زیبایی چشم کیست ؟

بهترین جراح زیبایی چشم ، جدیدترین و ابتکاری ترین تکنیک ها و فناوری ها را با سال ها تجربه و تحقیق ترکیب می کند تا نتایج چشمگیری برای زیبایی چشم های شما ایجاد نماید.

بهترین جراح زیبایی چشم ، در تحقق انتظارات بیمار خود برای دستیابی به ظاهری زیبا و جذاب ، تلاش می کند و به طور مداوم در جستجوی بالاترین کیفیت و طبیعی ترین نتایج در حرفه خود می باشد.

پیشینه جراحی زیبایی بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی ، کمتر از یک قرن پیش ابداع شد و از آن زمان تاکنون با اصلاحات جزئی در حال انجام است و بسیاری از جراحان زیبایی هنوز بلفاروپلاستی فوقانی و تحتانی را بر اساس مفاهیمی از گذشته به کار می گیرند.

اگرچه این جراحی می تواند نتایج قابل توجهی بر روی زیبایی به همراه داشته باشد ، اما اگر به شکل صحیح انجام نشود موجب نتایج نامطلوب خواهد شد.

عمل زیبایی بلفاروپلاستی چیزی بیشتر از برداشتن پوست و چربی اضافی است و نیاز به زیبایی شناختی نیز دارد ؛ تا جایی که مواردی اعم از افتادگی پلک های بالا و پف زیر چشم ؛ تنها در صورتی که به دستان بهترین جراح زیبایی چشم سپرده شوند امکان تصحیح ، تقویت و برطرف شدن آن ها ممکن خواهد بود و به نتیجه ای بسیار طبیعی و جذاب ختم خواهند شد.

بهترین جراح زیبایی چشم

بلفاروپلاستی چیست ؟

چشم اولین عضو از  بدن است که در مرکز توجه قراردارد و جنبه مهمی از جذابیت صورت است. متأسفانه ، با افزایش سن ، پلک های بالا و پایین از نظر ظاهری “افتاده” یا “گشاد” می شوند.

بافت بیش از حد پلک ممکن است ظاهری خسته ، احساس سنگینی در ناحیه پلک ایجاد کند و باعث شود بیماران ظاهر و احساس پیرتر شوند.

از نظر زیبایی شناختی ، چنین شرایطی ممکن است از جذابیت کلی چشم فرد بکاهد. از بین بردن پوست و چربی اضافی از هر دو یا هر دو پلک بالا و پایین می تواند ظاهر صورت جوان و آرام را بازیابی کند.

هدف از جراحی بلفاروپلاستی برداشتن و یا تغییر مکان مجدد پوست و چربی پلک است.

افراد بعد از انجام این جراحی ، معمولا هوشیارتر و شاداب تر به نظر می رسند و به طور کلی ظاهر صورت آن ها جوان تر می شود.

بیمارانی که قصد جراحی زیبایی پلک را دارند لازم است با یک جراح پلک باتجربه در مورد خواسته خود از بلفاروپلاستی گفتگو کنند.

بسیاری از بیماران دچار افتادگی ابرو نیز هستند ، افراد باید از این موضوع آگاه باشند که “ افتادگی ابرو ” ممکن است سبب تشدید بافت زائد در پلک فوقانی شود.

از این رو افرادی که افزون بر اختلالات ظاهری پلک ها با افتادگی ابرو نیز روبرو هستند ، باید هنگام جراحی پلک فوقانی نسبت به جراحی افتادگی ابرو نیز اقدام نمانید.

انواع بلفاروپلاستی

سه نوع جراحی پلک به طور مشخص وجود دارد و روش مورد نیاز شما بسته به شکل چشم و سایر شرایط فیزیکی -پزشکی متفاوت است. یکی از این سه نوع توسط متخصص توصیه می شود:

  • جراحی پلک فوقانی : شامل از بین بردن چرب ، عضله و پوست اضافی است که باعث می شود چشم افتاده ، سنگین یا کلاه دار و خسته به نظر برسد. در حین جراحی ، شکافی در ناحیه پلک فوقانی ایجاد می شود.

به بیماران کمک می کند تا استراحت ، هوشیاری و جوانی بیشتری داشته باشند. عمدتا برای بهبود بینایی، افتادگی پلک و ظاهر چشم به دلیل افزایش سن یا ژنتیک استفاده می شود.

همانطور که از نام آن پیداست، روی پلک فوقانی متمرکز است. این نوع جراحی می تواند عملکرد چشم را بازگرداند یا ظاهر گردتر و بازتری را ایجاد کند.

  • جراحی پلک پایین : این روش در اطراف پلک پایین و چشم است و با تمرکز بر رفع چین و چروک های پوست ، اصلاح گشاد چشم یا بهبود ظاهر است.
  • جراحی پلک دوتایی : چین خوردگی در پلک فوقانی ایجاد می شود و چشم پهن و بزرگتر ایجاد می کند. این روشی است که در شرق آسیا محبوبیت زیادی کسب کرده است.

فیلم جراحی بلفاروپلاستی پلک فوقانی ؛ توسط دکتر کشکولی جراح پلک تهران

کاندیدای ایده آل جراحی زیبایی بلفاروپلاستی

  • بهترین کاندیدا برای جراحی بلفاروپلاستی ، افرادی هستند که از نظر جسمی سالم و از نظر روانشناختی پایدار و همچنین انتظاراتی واقع بینانه از این جراحی داشته باشند.
  • این افراد غالبا باید در محدوده سنی 35 سال به بالا باشند ، البته اگر افتادگی یا پف کردگی پلک به صورت موروثی در خانواده وجود داشته باشد ؛ می توان پیش از 35 سالگی نیز اقدام به انجام جراحی پلک نمود.

لازم به ذکر است که برخی بیماری ها ؛ نظیر کم کاری تیروئید و بیماری گراویس ، خشکی چشم یا عدم وجود اشک کافی ، فشار خون بالا یا سایر اختلالات گردش خون ، بیماری های قلبی عروقی و دیابت از مواردی هستند که می توانند برای این جراحی خطر آفرین باشند.

لذا افراد در صورتی که به هر یک از بیماری های مذکور مبتلا باشند ، باید حتما این موضوع را به اطلاع پزشک معالج خود برسانند تا در صورت صلاحدید ایشان تحت عمل جراحی قرار گیرند.

خطرات جراحی زیبایی بلفاروپلاستی

چنانچه جراحی بلفاروپلاستی توسط بهترین جراح زیبایی چشم انجام شود ، قاعدتا عوارض ناشی از جراحی ؛ نادر و جزئی خواهد بود.

با این وجود ، همیشه احتمال بروز عوارضی ؛ مانند عفونت یا واکنش به بیهوشی وجود دارد که با رعایت دقیق دستورالعمل های پزشک در ارتباط با مراقبت های قبل و بعد از عمل جراحی می توان این خطرات را کاهش داد.

عوارض احتمالی جراحی زیبایی بلفاروپلاستی

توجه داشته باشید ، برخی عوارض جزئی وجود دارند که گاهی اوقات به همراه بلفاروپلاستی مشاهده می شوند و عبارتند از :

  • دوبینی یا تاری دید برای چند روز
  • تورم موقتی در گوشه پلک ها
  • عدم تقارن جزئی در بهبودی یا رفع اثر زخم

دقت نمایید ، ممکن است بعد از کشیدن بخیه ها ؛ جوش های سر سفید کوچکی در محل بخیه ها ظاهر شوند. در این موارد ، پزشک با سوزن خیلی ریز و به راحتی آن ها از بین می برد ؛ البته گاهی اوقات نیز این جوش ها به خودی خود برطرف می شوند.

همچنین بعد از عمل بلفاروپلاستی ، ممکن است برخی از بیماران در بستن چشم خود هنگام خواب مشکل داشته باشند به طوری که در موارد معدودی ، امکان دائمی بودن این مشکل وجود داشته و نیاز به انجام جراحی اصلاحی ضرورت خواهد یافت.

بهترین جراح زیبایی چشم

برنامه ریزی برای جراحی زیبایی بلفاروپلاستی

برای انجام جراحی بلفاروپلاستی ، مشاوره اولیه با بهترین جراح زیبایی چشم بسیار مهم است.

ایشان به سوابق پزشکی کامل شما احتیاج دارد ، بنابراین سوابق شخصی خود را قبل از ویزیت آماده نمایید و در اختیار پزشک قرار دهید.

بعلاوه شما باید در صورت داشتن هرگونه آلرژی ، حتماً این مسئله را به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین اگر سیگار می کشید ، دارو یا ویتامین مصرف می کنید نیز می بایست پزشک معالج تان را در جریان بگذارید.

توجه داشته باشید که در جلسه مشاوره قبل از عمل بلفاروپلاستی ، بینایی شما آزمایش می شود و میزان تولید اشک نیز ارزیابی می گردد.

 از دیگر مواردی که قبل از جراحی زیبایی پلک باید مد نظر داشته باشید ، قرار دادن سوابق آخرین معاینه چشم تان در اختیار جراح پلاستیک می باشد ؛ ضمنا در صورتی که از عینک یا لنزهای تماسی استفاده می کنید ، حتما باید آن را همراه خود داشته باشید.

افزون بر موارد فوق ، شما باید با بهترین جراح زیبایی چشم در مورد اهداف و انتظارات تان از این عمل جراحی صحبت نمایید.

همچنین در جلسه مشاوره باید مشخص گردد که آیا هر چهار پلک شما نیاز به جراحی دارند یا فقط پلک بالایی یا پایینی تان و این که آیا نیاز به برداشتن پوست و چربی وجود دارد یا خیر ؟

به طور کلی توصیه می شود که سوالات مورد نظر خود حتی آن دسته از سوالاتی که مربوط به انتظارات و نگرانی های شما در مورد نتایج عمل است ، را از جراح پلاستیک چشم بپرسید.

آمادگی برای جراحی زیبایی بلفاروپلاستی

بهترین جراح زیبایی چشم ؛ دستورالعمل های خاصی در مورد نحوه آمادگی قبل از عمل ؛ از جمله در مورد خوردن و آشامیدن ، سیگار کشیدن و مصرف یا پرهیز از ویتامین ها و نیز مصرف داروهای خاص به شما می دهند و شما موظف هستید این دستورالعمل ها را با دقت دنبال کنید.

شما باید در روز جراحی ، حتما به اتفاق یک نفر همراه به مرکز جراحی مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که جراحی بلفاروپلاستی ، در یک مرکز جراحی و معمولا به صورت سرپایی انجام خواهد شد و به ندرت نیاز به بستری دارد.

بیهوشی در جراحی زیبایی بلفاروپلاستی

به طور کلی جراحی پلک غالبا تحت بی حسی موضعی که در آن جراح ، ناحیه اطراف چشم شما را بی حس می کند و با تزریق داروهای آرام بخش خوراکی یا داخل وریدی انجام می شود.

لذا شما در حین عمل هوشیار خواهید بود ، اما نسبت به درد آرام و بی حس هستید.

با این حال ممکن است گاهی اوقات احساس تنش یا ناراحتی داشته باشید.

ناگفته نماند که در برخی از شرایط برای جراحی بلفاروپلاستی و با توجه به وضعیت بیمار و وسعت جراحی ؛ بیهوشی عمومی بکار گرفته می شود.

در جراحی زیبایی بلفاروپلاستی چه اتفاقی می افتد ؟

بلفاروپلاستی بسته به وسعت جراحی و میزان تغییرات مورد نظر ، عمدتا یک الی سه ساعت به طول می انجامد.

لازم به ذکر است که چنانچه قرار باشد جراحی بلفاروپلاستی بر روی چهار پلک شما انجام شود ؛ به احتمال زیاد جراح ، ابتدا بر روی پلک های بالایی و سپس بر روی پلک های پایینی کار خواهد کرد.

در یک جراحی بلفاروپلاستی ؛ بهترین جراح زیبایی چشم ، در ابتدا برش جراحی را در خطوط طبیعی پلک بیمار ایجاد می کند ، باید توجه داشت که این برش ممکن است تا گوشه پا کلاغی چشم یا خطوط خنده در گوشه بیرونی چشم امتداد یابد.

جراح با ایجاد این برش ها ، پوست را از بافت چربی و ماهیچه های زیرین جدا می کند و بدین ترتیب چربی اضافی را بر می دارد و سپس با بخیه های بسیار ریز ، برش های جراحی را می بندد.

در مواردی که فرد دچار پف زیر چشم بوده ولی دچار پوست اضافی در این ناحیه نیست ، تنها نیاز به حذف چربی های اضافی موجود در کیسه های چربی پلک تحتانی خواهد داشت.

بنابراین برای چنین افرادی ، برش جراحی از داخل پلک تحتانی زده شده و از بیرون دیده نمی شود.

شایان ذکر است که این روش جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین یا جراحی پف پلک پایین ، معمولا بر روی بیماران جوان تر و افرادی که دارای پوستی محکم تر و با خاصیت الاستیک هستند انجام می شود.

پروفسور کشکولی بهترین فوق تخصص جراحی چشم و از بهترین جراحان پلک تهران می باشند. ایشان با اتکا بر علم و دانسته های خود و بهره وری از تکنیک های منحصر به فرد و ویژه شان که در بسیاری از بیماران به اجرا در آمده است؛ به جلب رضایت مراجعین خود و نیز ثبت نتایج درخشانی در کارنامه کاری شان نائل آمده اند.

اقدامات قبل از جراحی بلفاروپلاستی

مشاوره قبل از جراحی ، یکی از مهم ترین مراحل برای اطمینان از نتیجه خوب جراحی است. برای انجام این جراحی پزشک معالج ، اهداف جراحی و همچنین شرایط جسمانی و روانشناختی شما را در نظر خواهد گرفت.

  • به منظور انجام جراحی پلک ، باید از سلامت خوبی برخوردار باشید.
  • بیماری های چشمی ، خشکی چشم یا شرایط خودایمنی ممکن است توانایی شما را برای جراحی محدود کند.
  • تاکید می شود دو هفته قبل از جراحی پلک ؛ مصرف آسپرین ، ایبوپروفن ، ویتامین E ، قرص های رژیم غذایی و مکمل های گیاهی ، داروهای ضد التهاب و کلیه داروهای رقیق کننده خون را از دو هفته قبل از عمل متوقف کنید.
  • از سیگار کشیدن و هر نوع محصول حاوی تنباکو حداقل دو هفته قبل از جراحی ، خودداری کنید.
  • نوشیدن الکل را یک هفته قبل از جراحی متوقف کنید.
  • برای تسریع در بهبودی ، مصرف مکمل های ویتامین C را شروع کنید.
  • شب یا صبح جراحی ،  دوش بگیرید ؛ استحمام به از بین بردن باکتری ها و کاهش خطر ابتلا به عفونت کمک می کند.
  • در روز عمل ، چهره ای تمیز و عاری از مواد آرایشی و مرطوب کننده داشته باشید.
  • موهای صورت خود را اصلاح کنید.
  • از 8 تا 12 ساعت قبل از عمل ، چیزی نخورید و ننوشید و در روز جراحی ناشتا باشید.

مراقبت های بعد از جراحی بلفاروپلاستی

  • استراحت در سه تا چهار روز اول بسیار مهم است ؛ اما از انجام فعالیت هایی مانند ورزش ، بلند کردن اجسام سنگین و خم شد از ناحیه کمر خودداری کنید.
  • بعد از عمل بلفاروپلاستی ، ممکن است به نور حساس باشید ؛ در معرض مستقیم نور خورشید قرارنگیرید و تا چند وقت ، از عینک آفتابی تیره استفاده کنید.
  • مواجهه با تاری دید بعد از جراحی پلک ، به دلیل استفاده از پماد در حین جراحی موقتی است و معمولا بعد از 24 ساعت برطرف می شود.
  • حداقل تا 2 هفته بعد از بلفاروپلاستی ، از لنز استفاده نکنید ؛ اما می توانید عینک بزنید.
  • 3 تا 4 روز اول پس از جراحی ، غذاهای نرم بخورید و لقمه های کوچک بردارید.
  • به طور منظم مایعات بنوشید و میوه خام به برنامه غذایی خود اضافه کنید.
  • اگر احساس تهوع یا علائم سرماخوردگی دارید ، به پزشک خود اطلاع دهید.
  • تا آنج ا که می توانید از عطسه ، سرفه و استفراغ جلوگیری کنید. این موارد می توانند فشار خون را بالا ببرند و باعث خونریزی در ناحیه جراحی شوند.

سایر مراقبت های بعد از جراحی بلفاروپلاستی

  • به مدت دو هفته سر خود را روی 2 تا 3 بالش قرار دهید و به حالت نیمه نشسته بخوابید ؛ این کار به جلوگیری از تشدید تورم کمک می کند.
  • قطره های چشم را هر 4 ساعت به قسمت داخلی چشم خود بچکانید. هنگام استفاده از قطره های چشمی ، پلک را نکشید.
  • می توانید از گردن به پایین استحمام کنید. دوش کامل نگیرید تا جراح حمام را بلامانع بداند.
  • دوش کامل ، معمولا 5 روز پس از جراحی ؛ مجاز است.
  • از کرم یا آرایش چشم مانند سایه چشم ، خط چشم یا ریمل مژه و ابرو به مدت 2 هفته استفاده نکنید.
  • یبوست عارضه جانبی اعمال جراحی می باشد که به دلیل کاهش فعالیت ، استفاده از داروهای ضد درد و کم آبی بدن رخ می دهد ؛ بنابراین استراحت مطلق نکنید و حتما پیاده روی کنید.
  • سیگار نکشید و در مجاورت دود آن نیز قرار نگیرید ؛ سیگار می تواند مهم ترین علت بروز مشکلات جدی و تداخل در روند بهبودی باشد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
گمنام
گمنام
1 سال گذشته

ذربلفاروپلاستی پلک پایین در صورت کشش بیش از حد یکطرفه پلک چه کار کنن