لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی

افتادگی ابرو و خطوط افقی پیشانی باعث می شوند در حالت چهره تغییراتی ایجاد گردد که بخشی از این تغییرات در اثر افزایش سن و پیری بوجود می آید و طبیعی است. افتادگی ابرو ممکن است باعث افتادگی پلک های فوقانی نیز شود ، به صورتی که به نظر می رسد ابروها مستقیما بر روی مژه ها قرار گرفته اند. با روش لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی یا روش کلاسیک لیفت و تثبیت ابروها ، می توان این مشکل را اصلاح نمود. هدف از آندوسکوپی لیفت پیشانی و ابرو ، رفع افتادگی ابرو و پلک های فوقانی است. همچنین این جراحی اجازه می دهد تا خطوط ایجاد شده بین ابرو ها نیز از بین برود. به منظور انجام این پروسه می توانید به پروفسور محسن بهمنی کشکولی مراجعه نمایید.

 

لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی

عمل لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی

لازم به ذکر است هنگامی که روش بلفاروپلاستی به عنوان یک جراحی اصلی در نظر گرفته می شود ، بهترین جراح لیفت ابرو در تهران باید روابط مهم بین پیشانی ، ابروها و پلک های فوقانی را در نظر داشته باشد. زیرا در بسیاری موارد ، بیماران به منظور اصلاح پلک های افتاده و انجام جراحی زیبایی پلک مراجعه می کنند ؛ در صورتی که در اغلب موارد عامل اصلی ، افتادگی ابروها بوده و ممکن است جهت رفع آن ، تنها نیاز به جراحی پیشانی یا در برخی موارد نیاز به انجام لیفت پیشانی همراه با عمل جراحی پلک باشد.

کاربردهای عمل لیفت آندوسکوپیک ابرو و پیشانی

لیفت آندوسکوپی پیشانی ، می تواند در حالی که زخم های جراحی و اختلال بافت را به حداقل می رساند ؛ موجب لیفت ابرو نیز شود. به طور کلی ، هدف از آن تنها بالا بردن ابروها نیست ؛ بلکه برای کاهش چین و چروک های افقی و عمودی پوست ، بهبود چروک های گوشه چشم و کاهش سطح پوست زیر ابرو هم می توان از آن بهره برد.

سخنرانی پروفسور کشکولی فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم تهران درباره لیفت آندوسکوپیک ابرو

ارزیابی بالینی قبل از لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی

افتادگی ابرو در بیمارانی که دارای پوست اضافی در پلک بالایی خود هستند جای شک دارد ، حتی اگر ابروها در موقعیت نرمال باشند ؛ لذا باید علت آن مشخص گردد. لذا زمانی که بیمار می خواهد برای جراحی پلک اقدام کند ، باید منشأ این مشکل مشخص شود. از این رو جراح متخصص در تهران ، پیش از آن که اقدامی برای جراحی پلک نماید بیمار را برای عمل جراحی ابرو و پیشانی ارزیابی خواهد نمود.

نحوه ارزیابی بیمار قبل از عمل

در طول معاینه ، به بیمار یک آینه دستی داده می شود. تا مشاهده خود در آن ، خواسته ها و اهدافش از این عمل را بازگو کرده و تشریح نماید. همچنین بیمار می بایست در این فرصت ، درباره موقعیت صحیح ابروها و پلک ها اطلاعاتی را در اختیار بیمار قرار داده و از بیمار بخواهد کلیه انتظارات خود از این جراحی را عنوان نماید. توجه داشته باشید که برای اندازه گیری حد واقعی ابروها ، بیماران باید به آرامی چشم های خود را بسته و در حالی که دست جراح ، به منظور تثبیت موقعیت پیشانی در بالای ابروها قرار دارد خود را در حالت آرامش قرار داده و سپس به آرامی چشم هایشان را باز کنند.

 

لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی

 

نکته ای که بیان آن بسیار حائز اهمیت است این است که بیماران ممکن است موقعیت ابروهای خود را با لوازم آرایشی ، تاتو یا سایر روش ها تغییر داده و خط ابروی جدیدی برای خود ایجاد کرده باشند. دقت داشته باشید که موقعیت جدیدی که به وسیله تاتو و دیگر موارد ، ایجاد شده چالش های منحصر به فردی را برای فرد به دنبال خواهد داشت ؛ لذا باید با این بیماران قبل از جراحی بحث و تبادل نظر شود. لازم به ذکر است که جراح متخصص قبل از عمل لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی ، در ارتباط با عوارض و دوره نقاهت این عمل برای بیمار توضیح خواهند داد.

ملاحظات جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی

  1. موقعیت ابرو و نیز پتوز ابرو ( افتادگی ابرو ) تحت تاثیر ماهیچه های بالا برنده و منقبض کننده ابرو ، ژنتیک ، گرانش و حالت طبیعی بیمار ایجاد می شود.
  2. ابرو ، شکل و موقعیت خاص خود را دارد ؛ اما ابروی بانوان باید در سطحی بالاتر از لبه مداری قرار گیرد.
  3. به طور کلی ابروی بانوان باید دارای شکل قوسی باشد با دمی که از میانه آن بالاتر قرار دارد.
  4. رأس قوس ابروی خانم ها نیز باید در محل دو سوم فاصله میانه ابرو قرار گیرد.
  5. در مقابل ، ابروی آقایان باید در سطحی بالاتر از لبه مداری قرار گرفته و به صورت مسطح تر و دارای پیکربندی افقی باشد.

لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی

نکات مهم در مورد لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی

یکی از مزایای لیفت آندوسکوپی پیشانی و ابرو این است که نسبت به جراحی های مشابه خود ، اثراتی که بر روی پوست ایجاد می کند بسیار ناچیز است. این جراحی ، به کمک آندوسکوپ ( یک دوربین به اندازه یک قلم کوچک که متصل به مانیتور است ) انجام می شود. آندوسکوپ در زیر شکاف 1 سانتیمتری پوست که جراح در طرفین شقیقه ها و بالای سر ایجاد کرده است ، قرار می گیرد. سپس عضلات ابرو و پیشانی به سمت بالا کشیده می شوند و در ارتفاع مطلوب قرار می گیرند و در نهایت زخم های جراحی ، به وسیله بخیه های جذب شونده بسته می شود.

این عمل جراحی ، معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد و بین ۱ الی ۲ ساعت به طول می انجامد. لازم به ذکر است که بیمار پس از عمل لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی ، در همان روز ترخیص می گردد. ناگفته نماند ، چنانچه بیمار علاوه بر افتادگی ابرو دچار افتادگی و چروکیدگی پلک های فوقانی نیز باشد ؛ باید عمل آندوسکوپی ابرو و پیشانی همراه با جراحی اصلاح پلک ها انجام شود تا نتیجه بهتری حاصل شود. اگر چه این روش ممکن است یک جای زخم کوچک را باقی گذارد ، اما جای نگرانی نیست و می توان آن را به وسیله آرایش یا مدل های مختلف مو به خوبی پنهان نمود. توجه داشته باشید که لیفت آندوسکوپیک ابرو و پیشانی ، بر روی پلک های پایینی تاثیر نمی گذارد.

هماتوم و تورم بعد از عمل لیفت آندوسکوپیک ابرو و پیشانی

در صورتی که زخم ها بیش از حد در زیر پوست خونریزی کنند ، هماتوم ایجاد می شود. در صورت لزوم به طور موقت در ناحیه زخم ، درین قرار می گیرد تا هماتوم را کاهش دهد. تورم در 48 ساعت اول بعد از جراحی ، به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و تا حدود پنج روز بعد به صورت قابل توجهی باقی می ماند. بعد از این مدت ، تورم به آرامی کاهش می یابد و ظرف چند هفته به طور کامل از بین می رود.

 

لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی

کاهش حساسیت پوست و امکان آسیب عصبی

در طول عمل جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی هنگامی که پوست از لایه زیرین آزاد می شود ، اعصاب حسی پوست نیز ممکن است آسیب ببینند. این اتفاق باعث می گردد تا بعد از عمل ، حساسیت پوست تا زمانی که عصب حسی بهبود یابد کم شود. در حالت کلی پس از عمل لیفت آندوسکوپی پیشانی و ابرو ، روند بهبودی ممکن است در نواحی پیشانی و مو ، بین 9 تا 12 ماه طول بکشد.

مردگی بافت پوست

در بعضی موارد ، مشکلات گردش خون ناشی از تنش پوست ممکن است موجب بروز تاول ، قرمزی و در موارد معدودی حتی سبب مردگی بافت پوست شود. مردگی بافت پوست ، باعث طولانی تر شدن روند بهبودی زخم ها شده و در نتیجه شکل و اندازه شکاف های جراحی را دچار اشکال خواهد کرد. در چنین حالتی ، ممکن است نیاز به استفاده از روش های اصلاحی باشد.

مراقبت های بعد از عمل لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی

  • پس از عمل لیفت ابرو و پیشانی افراد باید در منزل استراحت نموده و ٢٤ الی ٤٨ ساعت بعد ، به منظور برداشتن پانسمان های جراحی به مطب پزشک معالج خود مراجعه فرمایند.
  • تغذیه بعد از جراحی لیفت ابرو و پیشانی ، محدودیت خاصی نداشته و افراد می توانند غذاهای معمول روزمره را مصرف نمایند.
  • انجام فعالیت های زیاد طی روزهای ابتدایی پس از این عمل جراحی ممنوع می باشد.
  • بدیهی است که جراحی لیفت آندوسکوپی نواحی ابرو و پیشانی نیز همانند دیگر اعمال جراحی ، با کبودی و تورم همراه خواهد بود ؛ از این رو افرادی که تحت این عمل جراحی قرار گرفته اند با این عارضه طبیعی در نواحی اطراف چشم و ابروی خود روبرو خواهند بود و نباید از مواجهه با آن دچار نگرانی شوند.

فیلم لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی در تهران توسط پروفسور کشکولی

 

سایر مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو و پیشانی

  • بخیه ها و منگنه های جراحی ، حدوداً 7 روز پس از عمل باید توسط پزشک معالج کشیده شوند.
  • انجام فعالیت های روتین پس از برداشتن بخیه ها بلامانع می باشد ؛ البته افراد جهت انجام کارهای سنگین و نیز ورزش کردن ، باید با پزشک خود مشورت نموده و زمان مناسب جهت انجام این امور را جویا شوند.
  • به طور کلی پس از جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی ، افراد ممکن است احساس غیرطبیعی در ناحیه صورت ، ابرو یا پیشانی خود داشته باشند ؛ به عنوان مثال ممکن است احساس کنند که ابرو یا پیشانی شان بیش از حد بالا رفته است ، این پیشامد امری طبیعی می باشد ؛ چرا که تقریبا مدتی پس از جراحی ، ابروها و پیشانی به میزان مختصری افت کرده و موقعیت صحیح خود را خواهند یافت.
  • از دیگر احتمالاتی که پس از جراحی لیفت ابرو و پیشانی ممکن است حادث گردد ، باید به بی حرکتی یک یا هر دو ابرو اشاره داشت ؛ این اتفاق در عمده موارد ممکن است بروز نماید ، اما نگران کننده نمی باشد زیرا با گذشت زمان مرتفع می گردد.

چه افرادی کاندید مناسبی برای جراحی لیفت ابرو و پیشانی هستند ؟

  • افرادی که دارای ابروهایی افتاده و بدون حالت هستند.
  • اشخاصی که شیب ابروی آن ها صاف یا رو به بیرون است.
  • افرادی که با چین و خطوط افقی و عمودی در ناحیه پیشانی خود روبرو هستند.

آیا امکان انجام همزمان جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی با بلفاروپلاستی وجود دارد ؟

افرادی که با پف پلک بالا و افتادگی امتداد ابرو مواجه هستند و خواستار برطرف نمودن پف پشت پلک فوقانی همراه با بالا کشیدن بخش انتهایی ابرو می باشند ، بدین منظور باید هر دو عمل بلفاروپلاستی و جراحی لیفت ابرو را به طور همزمان انجام دهند. ( عمل بلفاروپلاستی به تنهایی ، به هیچ عنوان سبب اصلاح افتادگی ابروها نخواهد شد )

نتیجه جراحی لیفت ابرو پیشانی به روش آندوسکوپی چقدر ماندگار است ؟

به طور کلی مدت زمان ماندگاری نتیجه حاصل از لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی ، 10 تا 15 سال در نظر گرفته می شود. اما باید این مسئله را به یاد داشته باشید که روند افزایش سن همچنان بعد از جراحی ادامه پیدا می کند. همچنین این را بدانید که عوامل محیطی ، نوع عادات و رفتار فرد در طول زندگی ، سن به انجام رساندن پروسه و نوع پوست او می توانند موجب شوند که اثر لیفت ماندگاری طولانی تر یا کوتاه تری داشته باشد.

چه رده سنی برای انجام لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی مناسب تر است ؟

تا به الان به طور دقیق و رسمی محدوده سنی برای انجام پروسه مذکور اعلام نشده است. منتها دیده شده اکثر افرادی که برای این عمل جراحی اقدام می کنند ، در رنج سنی 40 تا 65 سال قرار دارند. چرا که در این بازه سنی نشانه های پیری بوضوح بر روی صورت نمایان هستند.

شدت درد عمل لیفت ابرو پیشانی به روش آندوسکوپی چقدر است ؟

به خاطر داشته باشید که پس از عمل حتما میزانی درد نمود پیدا می کند. هر چه پروسه تهاجم کمتری را شامل شود ، شدت درد بعد از عمل هم پایین می آید. بنابراین پس از لیفت آندوسکوپیک ابرو و پیشانی به علت تغییرات اعمال شده روی عضلات درد نسبی را تجربه خواهید کرد. همانطور که می دانید جراح برای دوران نقاهت داروهایی تجویز می کند که مسکن هم شامل آن ها می شود. پس برای کنترل درد بعد از جراحی باید طبق دستور داروهای مسکن و ضد درد را مصرف کنید.
در حین پروسه هم لزومی ندارد نگران درد باشید ؛ زیرا جراح با در نظر گرفتن شرایط شما ، یکی از انواع بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی را اعمال می کند.

هزینه عمل لیفت آندوسکوپی ابر و پیشانی

لیفت آندوسکوپی ابر و پیشانی نوعی جراحی زیبایی می باشد ؛ بنابراین شرکت های بیمه هزینه آن را پوشش نمی دهند و خود فرد ملزم به پرداخت کلیه هزینه های آن خواهد بود. برای کسب اطلاع از هزینه این عمل جراحی ، باید حضورا مورد معاینه قرار گیرید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
AffiliateLabz
4 سال ها گذشته

Great content! Super high-quality! Keep it up! 🙂

زهرا محمدی
زهرا محمدی
3 سال ها گذشته

سلام وقتتون بخیر باشه . هزینه لیفت اندوسکوپی ابرو چقدره