جراحی پلک پایین

بعضی افراد دارای پف زیر چشم هستند و به دنبال راهی می گردند تا ظاهر خسته چشمان خود را بهبود بخشند. یکی از روش هایی که برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد می شود ، جراحی پلک پایین است. البته اگر می خواهید جراحی مذکور به بهترین شکل برای شما به انجام رسد ، حتما به بهترین جراح پلک تهران ، دکتر محسن بهمنی کشکولی مراجعه کنید. اکنون نیز برای اطلاع از این روند این مطالب را تا پایان مراجعه کنید.

 

جراحی پلک پایین - پروفسور کشکولی

جراحی پلک پایین چیست ؟

برای از بین بردن پف زیر چشم ، سستی پوست و افتادگی پلک های پایین ، جراحی پلک پایین که به نام بلفاروپلاستی پلک پایین نیز شناخته می شود انجام می پذیرد. تکنیک های جراحی مختلفی وجود دارد که یک جراح پلک خوب در تهران می تواند برای جوانسازی پلک های پایین از آن ها بهره ببرد ، اما رویکرد کلی معمولا شامل خارج کردن چربی و جابجایی چربی و همچنین حذف پوست اضافه و محکم کردن تاندون پلکی است. بسته به تکنیک مورد استفاده ، زمان انجام این جراحی متفاوت می باشد.

علل بروز پف زیر چشم چیست ؟

علت پف زیر چشم ، اغلب اشتباها به خستگی یا آلرژی تفسیر می شود ؛ در صورتی که در واقع ، وجود تورم زیر چشم که به صورت کیسه زیر پلک چشم مشاهده می گردد ، به دلیل تجمع چربی در پوست زیر چشم است که به آن چربی اوربیتال اطلاق می گردد. همانطور که پیشتر گفتیم ، چشم در فضایی به نام اوربیت قرار گرفته و در بخش هایی از این فضا چربی وجود دارد ؛ لذا در صورت تجمع چربی در این ناحیه ، پف زیر چشم اتفاق خواهد افتاد که برای رفع این مشکل باید چربی های تجمع یافته زیر پلک پایین برداشته شوند.

مزایای جراحی پلک پایین

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین در راستای رفع موارد زیر به انجام می رسد :

  • درمان پف زیر چشم
  • سستی پوست و بافت های زیر چشم می تواند تاثیر قابل توجهی بر زیبایی کلی صورت داشته باشد
  • از بین بردن حالت خسته چشم ها و رسیدن به چشمانی شاداب ، جوان تر

به شرطی از این مزایا بهره مند می شوید که برای جراحی پلک پایین در تهران به بهترین جراح پلک مراجعه کنید.

آناتومی پلک پایین

چشم در فضای جمجمه ای که اوربیت نامیده می شود قرار گرفته است. در اطراف چشم ها و پشت اوربیتال سپتوم ، چربی اوربیتال قرار دارد. چربی اوربیتال به عنوان یک تکیه گاه برای کره چشم در اوربیت عمل می کند. اما در اثر افزایش ، ناحیه اوربیتال با ازدیاد چربی مواجه شده و این اتفاق سبب می شود که چشم ها به صورت پف کرده به نظر برسند. البته پف زیر چشم ؛ همیشه ناشی از افزایش سن نبوده و ممکن است به صورت ارثی نیز باشد که در این صورت علائم آن از اوایل نوجوانی ظاهر می گردد. مشاهدات نشان می دهد افرادی که دارای پف زیر چشم هستند ، از این که زیر چشمان شان در هنگام صبح ورم بیشتری دارد شکایت دارند. علت این مسئله این است که چربی اوربیتال حاوی آب می باشد و هنگامی که فرد در طول شب می خوابد ، قاعدتا پلک ها ورم بیشتری پیدا می کنند اما در طول روز به دلیل گرانش زمین و گردش خون بیشتر ، پف زیر چشم کمتر خواهد بود.

 

جراحی پلک پایین - پروفسور کشکولی

چه کسانی کاندید مناسبی برای عمل پلک پایین هستند ؟

در صورتی که از شرایط زیر برخوردار باشید ، از نظر بهترین دکتر عمل پلک تهران ، کاندید مناسبی برای جراحی پلک پایین خواهید بود :

  1. پوست اضافه در اطراف چشم شما دیده می شود.
  2. در طول شبانه روز با پف زیر چشم مواجه هستید.
  3. همیشه چهره شما خسته به نظر می رسد ، حتی اگر به میزان کافی استراحت کرده باشید.

نکته مهم درباره عمل پلک پایین

چنانچه مشکل سستی پوست پلک پایین ، قبل از جراحی و در حین معاینه فیزیکی مشخص شود ، جراح پلک ممکن است لیفت پوست را در هنگام برداشتن چربی از زیر پلک پایین انجام دهد. جراحی پلک پایین معمولا بدون هیچ گونه برش خارجی انجام می گیرد و به آن بلفاروپلاستی transconjunctival می گویند. در مواردی که لازم است پوست برداشته شود و تاندون پلکی تقویت شود ، جراح در انتهای عمل به روش پینچ و کانتوپلاستی این کارها را انجام می دهد.

مشاوره قبل از جراحی پلک پایین

قبل از اینکه عمل بلفاروپلاستی پلک پایین برای تان در نظر گرفته شود ، یک جراح پلک خوب در تهران زمان زیادی را صرف مشاوره می نماید. هدف از این کار این است که ویژگی های فردی هر شخص طبق جنسیت ، سن ، نژاد و وضعیت پوست طبقه بندی شده و جراح باید بر این اساس ، بهترین روش را برای درمان پف زیر چشم و بهبود پوست پلک های پایین انتخاب نماید. لازم به ذکر است که بعضی شرایط پزشکی می توانند باعث بروز ریسک بالایی در جراحی پلک پایین در تهران ، شوند که در این صورت فوق تخصص جراحی های زیبایی چشم توصیه های لازم را به شما خواهند نمود ؛ این شرایط عبارتند از :

  • بیماری گریوز
  • فشار خون بالا
  • اختلالات گردش خون
  • خشکی چشم یا نارسایی اشک
  • بیماری های قلبی عروقی و دیابت
  • مشکلات تیروئید مانند کم کاری تیروئید

 

جراحی پلک پایین - پروفسور کشکولی

آیا بلفاروپلاستی پلک پایین موجب از بین رفتن چروک های اطراف چشم نیز می شود ؟

بلفاروپلاستی پلک پایین ، عمدتا برای حذف چربی زیر پلک پایین و در بعضی موارد برداشتن پوست اضافه انجام می گیرد. جراحی پلک پایین ، موجب بهبود کیفیت بافت پوست نخواهد شد ، از این رو جهت درمان چروک های داینامیک اطراف چشم که هنگام لبخند زدن ظاهر می شوند ، درمان هایی نظیر بوتاکس که منجر به کاهش فعالیت ماهیچه های مربوطه می شود ، توصیه می گردد. ضمنا برای چروک هایی که هنگام ثبات حالت چهره ظاهر می شوند و به عنوان چروک های ایستا شناخته می شوند ، درمان های غیر جراحی مانند لیزر بکار گرفته می شود.

آیا بعد از برداشتن چربی زیر چشم ، پوست پلک دچار افتادگی خواهد شد ؟

افرادی که با پف زیر چشم مواجه هستند ، اغلب با این پرسش روبرو هستند و از این موضوع ابراز نگرانی می کنند که آیا بعد از جراحی پلک پایین پوست پلک تحتانی با افتادگی روبرو خواهد شد یا خیر ؟ بهترین جراح پلک این چنین پاسخ می دهد که بعد از این که کیسه های چربی زیر چشم برداشته می شوند ، قاعدتا پوست این ناحیه شل شده و دچار افتادگی خواهد شد. اما نباید نگران این مسئله بود ، چرا که پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم خوب در تهران ، همزمان با برداشت چربی پلک تحتانی ، پوست سست شده را نیز به وسیله محکم کردن عضله حلقوی چشم تحت عنوان orbicularis oculi مستحکم می کند. توجه داشته باشید که این عضله ، به مثابه یک کمربند منقبض کننده عمل کرده و پوست سست را کشیده و محکم می کند ؛ در نتیجه ، بعد از بلفاروپلاستی پلک پایین و برداشتن چربی اضافی از این ناحیه ، هرگز با افتادگی پوست پلک پایین مواجه نخواهیم بود.

بعد از جراحی پلک پایین چه انتظاراتی باید داشته باشیم ؟

  • به طور کلی بعد از بلفاروپلاستی پلک تحتانی ، در وهله اول با تورم و کبودی مختصری در موضع جراحی مواجه خواهیم بود. البته توجه داشته باشید که وسعت ورم و کبودی ناشی از عمل بسته به شرایط جسمانی در هر فردی متغیر خواهد بود ؛ از این رو در برخی افراد این مسئله شدت بیشتری دارد. به منظور کنترل کبودی و تورم به وجود آمده و جلوگیری از پیشروی آن ، پزشک معالج برای بیمار پمادهای موضعی و داروهایی نظیر برملین تجویز می نماید.
  • پس از جراحی پلک پایین در تهران با پروفسور کشکولی ، احتمالا فرد با احساس درد و سستی در ناحیه پلک های خود روبرو خواهد شد که این امر طبیعی بوده و به دنبال کاهش اثر داروی بیهوشی یا بیحسی ، نمود می یابد. با مصرف داروهایی که جراح در این راستا تجویز نموده و نیز استفاده از کمپرس یخ ( البته با مشورت پزشک ) ، می توان به تقلیل درد کمک کرد.
  • توجه داشته باشید که به دلیل تورم پلک ها ، ممکن است تا چند روز ابتدایی بعد از جراحی پلک ؛ دچار تاری دید مختصر و خشکی چشم شوید. تاری دید همانطور که اشاره شد ناشی از تورم پلک ها بوده و در نتیجه نگران کننده نیست ، خشکی چشم نیز با مصرف قطره های اشک مصنوعی که پزشک برای تان تجویز می نماید مرتفع خواهد شد.

جراحی پلک پایین در تهران توسط پروفسور کشکولی

 

 

اهمیت مراقبت های بعد از جراحی پلک

مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک ، بسیار مهم است. در صورت رعایت دقیق دستورالعمل ها ، درد غیرضروری ، عفونت و تورم می تواند به حداقل برسد. بعضی اوقات ، اثرات بعد از جراحی کاملا ناچیز است ؛ بنابراین ممکن است همه این دستورالعمل ها اعمال نشوند. جراحی پلک و پیشانی می تواند یکی از جوان کننده ترین اقدامات زیبایی صورت باشد. موفقیت این عمل جراحی ، در دست بیمار و جراح است. در صورت عدم مراقبت صحیح پس از عمل ، بهترین جراحان نیز نتایج مطلوبی نخواهد داشت. پس بعد از جراحی پلک پایین در تهران ، حتما به توصیه های بهترین جراح پلک در مورد نحوه مراقبت گوش دهید.

مراقبت های بعد از جراحی پلک پایین

  1. یک همراه باید حداقل 24 ساعت اول پس از جراحی در کنار شما باشد.
  2. 48 ساعت اول ، باید سر خود را حداقل با دو بالش بالا نگهدارید.
  3. داروهای مسکن را طبق تجویز پزشک مصرف کنید حتی اگر درد ندارید. پیشگیری آسانتر از کنترل آن است.
  4. فعالیت خود را 7 تا 10 روز محدود کنید.
  5. کیسه های یخ را روی ناحیه جراحی قرار دهید.
  6. اگر دراز کشیده اید ، قبل از ایستادن حتما یک دقیقه بنشینید و سپس به آرامی بایستید تا زمانی برای ثابت بودن خود فراهم کنید.
  7. اگر هنگام نشستن یا ایستادن سرگیجه دارید ، باید بلافاصله دراز بکشید تا احتمال غش به حداقل برسد.
  8. خونریزی خفیف ، معمول است. دلیل اصلی خونریزی در نتیجه بالا بردن فشار خون هنگام خم شدن، بلند کردن ، سرفه ، عطسه ، فشار بر روی توالت و سایر فعالیت های سخت است.
  9. باید کاملا از فعالیت هایی که ممکن است فشار خون یا خونریزی را افزایش دهند به مدت 10 روز پس از جراحی پلک پایین در تهران ، خودداری کنید.

سایر مراقبت های بعد از جراحی پلک :

  • باید از مصرف هر نوع دارویی که باعث طولانی شدن خونریزی شود مانند آسپرین و ایپوپروفن خودداری کنید. خونریزی در اطراف چشم بسیار خطرناک است.
  • تورم در اطراف چشم ، پایین گونه و صورت غیر معمول است. این واکنش طبیعی بدن در برابر جراحی و ترمیم نهایی است. تورم پس از روز 3 به سرعت کاهش می یابد.
  • بعد از بیهوشی عمومی یا بیحس موضعی و تزریق داروی آرامبخش وریدی ، ابتدا باید مایعات شفاف بنوشید. چند روز آینده دریافت کالری زیاد و پروتئین بسیار مهم است. باید با مصرف منظم مایعات از کمبود آب بدن جلوگیری کنید. هیدراته نگه داشتن بدن از حالت تهوع و استفراغ جلوگیری می کند.
  • برش های جراحی باید سه بار در روز با آب و صابون شسته شوند. این کار باید خیلی آرام انجام شود. اجازه دهید درمعرض هوا خشک شود (پاک نکنید). پس از خشک شدن ، باید برش ها را با محلول پراکسید هیدروژن سه درصد و پنج درصد تمیز کرد.
  • پماد آنتی بیوتیک باید به طور مداوم روی برش ها زده شود. اگر پماد آنتی بیوتیک ندارید ، یک لایه نازک وازلین خوب است. برش ها نباید خشک یا پوسته شوند.
  • دوش گرفتن در روز بعد از جراحی پلک پایین خوب است. هنگام شستشو و خشک کردن صورت ملایم باشید و باعث اختلال در محل یا بخیه های لیزر نشود.
  • اگر از لیفت ابرو یا لیفت صورت استفاده کرده اید بخیه هایی در محل برش های خط مو خواهید داشت. مراقب باشید آنها را با شانه گیر ندهید.
  • از سشوار می توان در محیط خنک و کم استفاده کرد تا به خشک شدن مو کمک کند. از تنظیمات گرم برای چندین هفته پس از جراحی پلک پایین استفاده نمی شود.
  • رنگ کردن مو به مدت 6 هفته پس از جراحی انجام نمی شود.

 

 

هزینه جراحی پلک پایین در تهران چقدر است ؟

قبل از ویزیت و معاینه حضوری بیمار ، احتساب قیمت جراحی پلک امکان پذیر نخواهد بود. افرادی که مصمم به انجام جراحی پف پلک پایین می باشند ؛ برای اطلاع از هزینه جراحی پلک پایین در تهران باید یک جراح پلک خوب همچون پروفسور کشکولی ، مراجعه نمایند تا پس از بررسی و آنالیز ایشان ، قیمت دقیق جراحی به آن ها ابلاغ گردد.

سوالات متداول بعد از جراحی پلک پایین

چه مدت بعد از انجام بلفاروپلاستی پلک پایین می توان حمام کرد ؟

به صورت کلی بعد از گذشت 1 الی 3 روز مجاز به حمام کردن هستید ، باید این حال باید توجه داشته باشید که از تماس شامپو ، صابون ، اسپری و سایر مواد شوینده به چشم ها خودداری شود.

بعد از انجام این جراحی می توان قهوه نوشید ؟

لازم است بعد از انجام جراحی زیبایی پلک ، آب و مایعات زیادی مصرف کنید. بهتر است از مصرف نوشیدنی های کافئین دار و گازدار و همچنین الکل تا یک هفته خودداری شود.

آیا روش جایگزینی برای انجام جراحی پلک پایین وجود دارد ؟

در برخی شرایط به کمک تزریق فیلر می توان فرورفتگی های پلک پایین را برطرف نمود. اما در شرایطی که افتادگی پلک وجود داشته باشد و یا پف زیر پلک وجود داشته باشد ، تزریق فیلر موثر نبوده و تنها راه قطعی درمان و برطرف نمودن این مشکلات ، انجام بلفاروپلاستی می باشد.

تا چه مدت لازم است به صورت طاقباز استراحت کنیم ؟

بهتر است به مدت 3 الی 4 هفته از خوابیدن به روی صورت خودداری شود. این موضوع در افزایش سرعت بهبودی و کاهش ورم بینی بعد از عمل پلک پایین تاثیر زیادی دارد.

چه زمان بعد از جراحی پلک پایین می توان رانندگی کرد ؟

تا زمانی که از قرص های مسکن استفاده می کنید ، اجازه رانندگی کردن ندارید ، چرا که این داروها خواب آور بوده و به علت تاری دید ، دقت شما را در هنگام رانندگی کردن کاهش می دهد ؛ از این رو توصیه می شود بعد از گذشت 5 الی 10 روز از انجام جراحی پلک ، رانندگی کردن را شروع نمایید.

آیا شکل چشم ها به دلیل انجام جراحی پلک تحتانی تغییر می کند ؟

به صورت کلی تغییری در فرم چشم ها ایجاد نخواهد شد ؛ اما از آنجایی که پف زیر چشم ، افتادگی پلک پایین و همچنین چروک های ریز اطراف چشم در نتیجه این جراحی برطرف می شوند ، این موضوع موجب می شود تا چشم ها شاداب و جوان تر به نظر برسند.

چند بار می توانیم جراحی ترمیمی بلفاروپلاستی انجام دهیم ؟

در صورتی که این جراحی با تکنیک های درست و توسط جراح متبحر انجام شود به ندرت نیاز به ترمیم و تکرار دارد ؛ چرا که نتایج جراحی پلک پایین با ماندگاری طولانی مدت همراه است.


جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
teresa
1 سال گذشته

Do you like my nips? https://is.gd/dBsd60

ruby
1 سال گذشته

Feel free to join me on a naked nature walk. https://is.gd/dBsd60