جراحی پف پلک پایین

جراحی پف پلک پایین یا بلفاروپلاستی پلک پایین ، نوعی عمل زیبایی می باشد که طی آن چربی اضافی موجود در پلک پایین برداشته شده و با رفع پف زیر چشم ، در نهایت ، زیبایی و شادابی سابق به آن بازگردانده می شود. به طور کلی با افزایش سن ، میزان انعطاف پذیری و همچنین حجم عضلات بدن کاهش می یابد. این مسئله در مورد چشم نیز صادق است. به نحوی که با بالارفتن سن ، عضلات صورت شل شده و در پی آن بافت چربی به سمت جلو تمایل یافته و نهایتا منتج به ایجاد پف در ناحیه زیر چشم می گردد. با انجام عمل بلفاروپلاستی پلک پایین ، می توان پف پلک تحتانی را به حداقل رسانده و حالت خستگی چهره که ناشی از این اختلال است را مرتفع نمود. اصلاح پف پلک پایین یا پف زیر چشم و گودی زیر چشم از جمله خدماتی است که توسط پروفسور محسن بهمنی کشکولی به بهترین نحو ممکن ارائه می گردد. ایشان بهترین فوق تخصص جراحی های زیبایی چشم در تهران بوده و جهت مشاوره می توانید به مطب ایشان مراجعه کنید.

جراحی پف پلک پایین - دکتر کشکولی

آناتومی پلک پایین

به طور طبیعی ، چشم در محیطی تحت عنوان کاسه چشم قرار گرفته است که از امتداد آن تا پلک نیز لایه ای بافتی کشیده شده است که سپتوم کاسه چشم نامیده می شود. در نواحی اطراف چشم و زیر سپتوم کاسه چشم ، بافت چربی وجود دارد که موظف به نگهداری از مردمک در کاسه چشم می باشد. حال آن که عواملی اعم از نازک شدن سپتوم کاسه چشم و افزایش چربی ، منجر به برآمده شدن چربی موجود در اطراف کاسه چشم شده و در نتیجه سبب پف آلود شدن چشم ها می شوند. ناگفته نماند که پف آلود بودن چشم ها می تواند علت وراثتی داشته باشد یا این که ممکن است در گذر زمان اتفاق بیفتد.

طی عمل بلفاروپلاستی پلک پایین چه ایراداتی برطرف می شوند ؟

  • پف زیر چشم ها
  • توده های چربی تجمع یافته
  • تیرگی زیر چشم ها
  • بافت های اضافی
  • چین و چروک های پوستی نواحی پیرامون پلک و چشم

جراحی پف پلک پایین

جراحی پلک پایین با رفع چربی اضافی موجود در پلک پایین به برطرف شدن پف زیر چشم خواهد انجامید. جراح متخصص در جراحی پف پلک پایین ، با برداشتن چربی های اضافی و فرمدهی و توزیع مناسب چربی در ناحیه پلک تحتانی ، به رفع مشکل پف پلک می پردازد. لازم به ذکر است که برای درمان پف زیر چشم و انجام عمل پف پلک پایین ، دو تکنیک وجود دارد.

  • تکنیک اول : در این تکنیک نیاز به ایجاد برش خارجی بر روی پوست وجود دارد. به گونه ای که جراح ، طی آن با ایجاد برشی ظریف در خط زیر مژه، چربی اضافی را بر می دارد. اما از آن جا که برش ایجاد شده بر روی عضله نگهدارنده پلک می باشد ، جراحی به این سبک بسیار حساس بوده و در صورت بروز اختلال در انسجام این عضله ، شکل چشم تغییر خواهد کرد.
  • تکنیک دوم : در این تکنیک ، جراح از طریق ملتحمه چشم اقدام به جراحی پلک می نماید و با تخلیه چربی های اضافی موجود در این ناحیه و توزیع یکپارچه آن به بهبود و اصلاح ظاهر پلک پایین ، کمک می کند.

عمل پف پلک پایین از داخل

پروفسور محسن بهمنی کشکولی بهترین جراح پلک استان تهران ، جراحی پف پلک پایین را از داخل چشم انجام می دهند. لازم است بدانید که جراحی پلک به این سبک بدون ایجاد برش ، صورت پذیرفته و فاقد نیاز به بخیه می باشد. جراح پلاستیک چشم به منظور جلوگیری از گود شدن چشم ، بعد از عمل پف پلک پایین یا عمل پلک پایین ، فرآیند پخش چربی را به نحو مطلوبی انجام می دهد. این کار در حقیقت ، جزو امور روتینی است که به طور معمول توسط پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم در تهران ، پس از بلفاروپلاستی پف پلک پایین انجام می گیرد. توجه داشته باشید که عمل پف پلک پایین به این سبک را بسیاری از جراحان انجام نمی دهند ، چرا که انجام آن بسیار دشوار است و این جراحی به طور کلی در حوزه تخصص جراحان پلاستیک صورت و چشم ( جراحان Oculofacial Plastic Surgeons ) می باشد.

فیلم بلفاروپلاستی پف پلک پایین توسط بهترین جراح چشم در تهران ، دکتر محسن بهمنی کشکولی :

آیا جراحی پلک پایین عوارض دارد ؟

بالطبع هر عمل جراحی در صورتی که توسط یک جراح کاردان و مجرب ، صورت پذیرد ، با حداقل عوارض همراه خواهد بود. جراحی پف پلک پایین نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین در صورت عدم انتخاب صحیح جراح پلک و همچنین عدم انجام صحیح جراحی ، ممکن است عوارض احتمالی ذیل حاصل گردد :

  • خونریزی و عفونت چشم
  • خشکی چشم شدید
  • اختلال در بستن پلک ها
  • به جا ماندن جای زخم جراحی
  • صدمه دیدن عضلات چشم
  • تاری دید موقت

دکتر کشکولی ، فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم در تهران ، قادر خواهند بود ضمن انجام عمل بلفاروپلاستی تمامی این موارد را مورد بررسی قرار داده و در نتیجه به شدت از شانس عوارض بعد از جراحی بکاهند.

اقدامات قبل از جراحی پلک پایین

توجه کردن به نکات ذیل پیش از بلفاروپلاستی پلک تحتانی ، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

  • توصیه می شود از 1 الی 2 هفته قبل از جراحی پف پلک پایین تا 2 هفته پس از آن ، مصرف داروهایی همچون بروفن ، آسپرین و مواردی از این قبیل به طور کامل قطع شود.
  • همچنین باید توجه داشت در صورت مصرف داروهای خاص یا ابتلا به برخی بیماری های خاص ، پزشک معالج را باید از این موضوع مطلع ساخت.
  • مصرف دخانیات ( سیگار و قلیان ) از دو هفته قبل تا دو هفته بعد از جراحی پلک ممنوع است و افراد باید از مصرف این موارد اجتناب نمایند ؛ چرا که در غیر این صورت ، فرد در حین عمل با کاهش اکسیژن رسانی خون روبرو شده و پس از عمل نیز روند ترمیم زخم ها با اختلال مواجه خواهد شد.
  • افراد از 8 ساعت قبل از عمل نباید چیزی خورده یا بنوشند و باید در روز عمل ، ناشتا باشند.

نتیجه بلفاروپلاستی پف پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک تحتانی ، بسته به وسعت جراحی و غیره معین می گردد ؛ اما به طور کلی تقریبا 1 ساعت به طول می انجامد. نتیجه این جراحی ، پس از پایان دوره نقاهت جراحی و نیز رفع تورم ناشی از عمل ، قابل مشاهده خواهد بود.

جراحی پف پلک پایین - دکتر کشکولی

 

هزینه جراحی پلک پایین در تهران

افرادی که دچار پف پلک پایین هستند و تصمیم به انجام جراحی پف پلک پایین در تهران ، دارند ، اغلب با این سوال روبرو خواهند بود که هزینه جراحی پلک پایین چقدر است ؟ در پاسخ به این سوال متداول ، باید گفت که هزینه جراحی پلک تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد ؛ لذا برای احتساب هزینه این جراحی فرد باید تحت معاینه و بررسی قرار گیرد. جراح معالج ، پس از معاینه بیمار و بررسی شرایط وی هزینه جراحی را برآورد نموده و ابلاغ می نماید.

نکاتی درباره بلفاروپلاستی پف پلک پایین

تنها روشی که برای اصلاح و بهبود پف پلک پایین وجود دارد و می تواند مثمر ثمر واقع شود ، جراحی پف پلک پایین می باشد. به جرأت می توان گفت که سایر روش های موجود اعم از کربوکسی ، مزوتراپی و غیره روش هایی هستند که در این راستا تایید علمی برای شان وجود ندارد. نکته دیگری که ذکر آن در این مبحث ، مورد اهمیت می باشد این است که توصیه می شود انجام جراحی بلفاروپلاستی توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم تهران، صورت پذیرد. زیرا فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم ، پس از اخذ تخصص چشم وارد حوزه جراحی پلاستیک چشم شده است ؛ از این رو همزمان با انجام جراحی پلک ، بیمار را تحت معاینات چشمی نیز قرار می دهد. انجام معاینات چشمی باعث می شود که چنانچه اشکالاتی در چشم بیمار و ساختمان های اطراف آن ، نظیر خشکی چشم ، غده اشکی ، تاندون ها ، سطح چشم ، قرنیه و غیره وجود داشته باشد ، مورد بررسی قرار گرفته و در صورت لزوم درمان گردد.

آیا عمل زیبایی پلک پف پلک پایین دردی را پی دارد ؟

تا حدی بروز درد بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک تحتانی طبیعی و قابل انتظار بوده. البته شدت نمود یافتن آن به تکنیک جراحی بکار رفته و میزان تغییرات اعمال شده بر روی بافت هدف نیز بستگی دارد. همچنین بهترین جراح چشم تهران ، نکاتی را که به تسکین درد بعد از عمل به شما کمک می کنند ، توضیح می دهد. جهت التیام درد ، استفاده از کمپرس یخ و داروهای ضد درد یا همان مسکن ها می توانند بسیار موثر واقع شوند. ابن راهم بدانید میزان تحمل درد در افراد متفاوت است که این امر خود در تعیین شدت درد برای هر بیمار تاثیر گذار است.

 

 

آیا بعد از جراحی پف پلک پایین ، اسکار بر جای می ماند ؟

معمولا متقاضیان عمل پف پلک تحتانی ، این ترس را دارند که بعد از جراحی در ناحیه تحت درمان ، اسکار بر جای بماند. عواملی همچون تکنیک جراحی ، نوع تغییرات اعمال شده ، واکنش پوست به تغییرات ، قرارگیری در برابر نور آفتاب و رعایت مراقبت های بعد از عمل ، همگی در بر جای ماندن یا نماندن اسکار دخالت دارند. اگر بلفاروپلاستی پلک پایین از داخل به انجام رسد ، هیچگونه برشی بر روی سطح پوست ایجاد نشده و در نتیجه اثر زخم باقی نمی ماند. در صورتی که برای انجام عمل مذکور نیاز با ایجاد برش خارجی باشد ، معمولا برش های جراحی در چین خوردگی طبیعی و هم راستا با خط مژه ایجاد می شوند و زخم های آن ناحیه با انجام مراقبت های لازم به سرعت بهبود می یابند. پس از کمرنگ شدن اسکار ، محل برش ها در میان چین طبیعی چشم پنهان شده و به سختی قابل تشخیص خواهد بود. سعی کنید در دوران ریکاوری جراحی پف پلک پایین در تهران ، از پرداختن به کارهایی همچون کشیدن سیگار و دخانیات دوری کنید ؛ چرا که این موارد موجب می شوند تا سرعت بهبودی پایین آید و هر چه بهبودی کند تر و دیرتر حاصل شود ، احتمال آن که در محل جراحی اسکار شکل گیرد ، افزایش می یابد. همچنین محل برش ها را همیشه تمیز نگه دارید و پمادهای تجویز شده را همان طور که بهترین جراح پلک تهران برایتان توضیح داده است در محل اعمال کنید تا بخیه ها به خوبی بهبود یابند.

هدف از جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون برش پوست

از این جراحی برای درمان مشکلات زیر استفاده می شود :

  • برطرف کردن تیرگی های زیر چشم
  • برطرف کردن قسمت های پف کرده زیر چشم
  • رفع عدم تقارن پلک پایین
  • از بین بردن چروک های اطراف چشم
  • از بین بردن افتادگی های پلک

لازم است با پزشک خود در رابطه با مشکلاتی که در ناحیه پلک موجب نگرانی شما شده است ، صحبت نمایید و انتظارات خود را مطرح کنید تا در نتیجه بهترین روش درمان برای شما صورت گیرد.

آیا جراحی پلک پایین با بیهوشی انجام می شود ؟

برای انجام بلفاروپلاستی پلک پایین روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به آناتومی و مشکلات پلک ، بهترین روش موثر برای درمان انتخاب می شود. قبل از عمل باید خطوط لازم روی پلک و نواحی برش ها مشخص شود. برای این منظور از بیمار خواسته می شود تا به حالت نشسته قرار بگیرد تا ساختار زیر چشم را بتوان به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد. جراحی پف پلک چشم را می توان با بی حسی موضعی و یا بیهوشی انجام داد. در مواردی که نیاز باشد چندین عمل جراحی روی پلک و چشم انجام شود ، بهتر است بیهوشی عمومی انجام بگیرد ؛ در غیر اینصورت بی حسی موضعی توصیه می شود. از مزایای بی حسی موضعی می توان به ارزیابی عملکرد عضلات چشم در پروسه جراحی پرداخت و بدین ترتیب ریسک بروز عوارض جانبی به حداقل می رسد.

جراحی پف پلک پایین در چه سنی انجام می شود ؟

در واقع سن مشخصی برای انجام جراحی زیبایی پلک جود ندارد ، به صورت کلی بیشتر متقاضیان عمل پف پلک پایین بیشتر از 30 سال سن دارند. با این وجود ممکن است برخی افراد به صورت مادرزادی دارای مشکلات و پف زیر چشم باشند که در اینصورت بعد از 18 سالگی در صورت نیاز می توان برای انجام این جراحی اقدام نمود.

چه زمان بخیه ها بعد از بلفاروپلاستی پلک پایین برداشته می شوند ؟

در موادی که بافت های چربی از داخل پلک پایین برداشته شود ، نیازی به زدن بخیه خارجی نیست. در غیر اینصورت برای برداشتن بخیه ها باید بعد از گذشت 3 الی 5 روز به پزشک مراجعه نمایید. ممکن است بعد از کشیدن بخیه ها تا مدتی جای آن ها مشخص باشد ، اما نگران این موضوع نباشید ؛ زیرا بعد از مدتی آثار بخیه ها محو شده و از بین خواهد رفت.

علل پف زیر چشم چیست ؟

پف زیر چشم می تواند به دلیل آلرژی و یا خستگی رخ دهد در این حالت پف ایجاد شده موقت بوده و با برطرف شدن عامل ایجاد آن ، خود به خود از بین می رود. اما در مواردی که پف زیر چشم به دلیل شل شدن پوست در اثر افزایش سن ایجاد شده باشد ، تنها راه درمان انجام روش های زیبایی است. در صورتی که انتظار نتیجه دائمی و طولانی مدت دارید ، بهتر است به سراغ روش های جراحی مانند ، عمل پف پلک پایین بروید ؛ در غیر اینصورت می توانید تزریق فیلر انجام دهید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

1 دیدگاه
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
AffiliateLabz
4 سال ها گذشته

Great content! Super high-quality! Keep it up! 🙂