جراحی افتادگی پلک بالا

جراحی افتادگی پلک بالا که گاها به آن عمل لیفت پلک نیز گفته می شود ، نوعی جراحی زیبایی است که پوست شل و در صورت لزوم ، چربی اضافی موجود بر روی پلک بالا را بر می دارد و بدین ترتیب به چشم ها ظاهری جوانتر می بخشد. بلفاروپلاستی پلک بالا ، می تواند با جراحی های زیبایی و بازسازی ؛ اعم از لیفت ابرو و جراحی پتوز نیز ادغام شود. توجه داشته باشید برخی افراد که با افتادگی ابرو مواجه هستند ، قاعدتا با پوست اضافی مضاعفی در پشت پلک های خود روبرو خواهند بود ؛ این امر موجب می شود پوست بیشتری روی پلک بالا قرارگیرد و در نتیجه باعث پف پلک بالا شود. برای انجام عمل افتادگی پلک فوقانی در تهران ، بهتر است به بهترین جراح پلک ، دکتر محسن بهمنی کشکولی مراجعه نمایید.

 

جراحی افتادگی پلک بالا - دکتر محسن بهمنی کشکولی

 

در چنین مواردی ، انجام جراحی لیفت ابرو برای این افراد لازم است. افرادی که با افتادگی پلک ناشی از پتوز مواجه می باشند ، معمولا به علت شدت میزان افتادگی موجود ، دچار انسداد دامنه دید خواهند شد ؛ در این موارد با انجام جراحی پتوز می توان دامنه دید فرد را بهبود بخشید. لازم به ذکر است که به دنبال پروسه پیری ، پوست پلک بالا الاستسیته خود را از دست داده و نازکتر می شود و متعاقبا چربی موجود در اعماق حدقه چشم از پشت پلک به سمت جلو می آید و احساس سنگینی و خستگی و پف آلودگی در چشم ها ایجاد می کند. از این رو جراحی افتادگی پلک بالا ، با برداشتن پوست اضافی از پلک بالا سبب بهبود فرم چشم ها خواهد شد. ضمنا ناگفته نماند در مواردی که ناحیه پلک بالا دارای توده چربی باشد ، با عمل افتادگی پلک بالا می توان اقدام به برداشتن چربی اضافی از این ناحیه نیز نمود.

چرا جراحی پلک بالا انجام می شود ؟

جراحی افتادگی پلک بالا یا به عبارتی لیفت پلک ، عمدتا به دلایل زیر انجام می شود :

به طور کلی تغییرات مربوط به افزایش سن و فاکتورهای وارثتی ، سیگار و در معرض آفتاب قرارگرفتن ، می تواند موجب افتادگی پوست و بافت زیر پوست ، خطوط عمیق و افتادگی پوست اطراف پلک بالا و چین و چروک در این ناحیه شود. به دنبال این اتفاقات شاهد آن خواهیم بود که چشم های فرد حالتی خسته و غمگین به خود می گیرد. از این رو می توان اذعان داشته که رفع خستگی و خواب آلودگی پلک ها ، رایج ترین دلیل برای انجام جراحی افتادگی پلک بالا یا لیفت پلک محسوب می شود.

 

جراحی افتادگی پلک بالا - دکتر محسن بهمنی کشکولی

 

از دیگر مواردی که نیاز به جراحی افتادگی پلک بالا را ضروری می سازد ، می توان به عدم تقارن پلک ها اشاره نمود ؛ با جراحی لیفت پلک می توان به بهبود تقارن پلک ها کمک شایانی نمود.

برش عمل افتادگی پلک بالا در کدام ناحیه از پلک ایجاد می شود ؟

برش در بلفاروپلاستی پلک بالا ، در چین های طبیعی روی پلک زده می شود ، از این رو وقتی چشم باز است به هیچ وجه دیده نمی شود.

کاندیدای مناسب عمل افتادگی پلک بالا چه کسانی هستند ؟

اگر پوست اضافی در پلک بالا یا پف چشم دارید ، می توانید کاندید عالی این جراحی باشید. بهترین کاندیدای بلفاروپلاستی پلک بالا ، افرادی هستند که از سلامت کافی بهره مند بوده و اهداف واقع گرایانه از این عمل جراحی داشته باشند. بهترین جراح پلک تهران که برای عمل به او مراجعه کرده اید ، فردی است که صلاحیت لازم جهت تشخیص در این را دارد.

 

 

جراحی افتادگی پلک بالا چگونه انجام می شود ؟

معمولا ، بهترین جراح پلک در تهران ، جراحی افتادگی پلک بالا را تحت بیحسی موضعی و تزریق داروی آرام بخش به انجام می رساند و به طور کلی حدود یک ساعت طول می کشد. ( در برخی موارد بنا به صلاحدید پزشک و شرایط بیمار ، ممکن است این جراحی تحت بیهوشی انجام پذیرد ). در این عمل جراحی ، پزشک در ابتدا نواحی مورد نظر را با مارکر علامت می زند و برش ها را در نواحی مشخص شده ایجاد می کند. سپس پوست پلک ، با ضدعفونی کننده تمیز شده و داروی بیحسی با احتیاط در پلک تزریق می شود. در این مرحله ، برش مورد نیاز جهت انجام این جراحی در چین پشت پلک زده شده و مقدار لازم از پوست برداشته می شود. همچنین کیسه های چربی موجود نیز ، ممکن است برداشته شده یا جابجا شود. خونریزی ناشی از این جراحی ، معمولا حداقل خواهد بود. در نهایت ، تمام برش ها با بخیه نازک و به صورت کاملا دقیق بسته می شوند و پماد آنتی بیوتیک روی موضع برش گذاشته می شود.

در دوره نقاهت عمل افتادگی پلک بالا چه می گذرد ؟

به گفته یک جراح پلک خوب در تهران ، به طور معمول افراد بعد از عمل به مدت 10 تا 14 روز شاهد کبود و متورم بودن پلک و نواحی اطراف آن هستند. البته که این اثرات موقتی بوده و بعد از مدت گفته شده بهبود می یابند. امکان دارد دکتر از شما بخواهد اعمال هر گونه لوازم آرایشی و بهداشتی در ناحیه جراحی شده را به مدت 2 تا 3 هفته کنار بگذارید. تا حاصل شدن بهبودی کامل ، زمانی که در فضای باز هستید ، بهتر است از عینک دودی استفاده کنید. اما جهت استفاده از لنزهای چشمی ، نیاز به اجازه بهترین جراح پلک است. بهترین دکتر جراحی زیبایی پلک تهران ، مراقبت های بعد از عمل را که باید در دوره ریکاوری انجام دهید ، به شما توضیح می دهد. اگر می خواهید از عوارض و خطرات احتمالی بعد از عمل در امان باقی بمانید ، موظف هستید به طور دقیق به توصیه های پزشک عمل کنید.

چه نتیجه ای از جراحی افتادگی پلک بالا قابل انتظار است ؟

انتظار می رود بعد از دوره ریکاوری ، هنگامی که تمام ورم و کبودی های ناشی از بلفاروپلاستی برطرف گردید ، فرد شاهد ظاهری بشاش و جوان تر باشد ؛ به سبب آن که افتادگی پلک بالا بهبود یافته است. همچنین او می تواند چشمانش را بیش از گذشته باز کند چرا که دیگر سنگینی افتادگی پلک بر روی چشم ها رفع شده است. امکان دارد بعد از عمل چشم و پلک هایتان کمی نامتقارن به نظر رسند ؛ جای نگرانی نیست زیرا این امر به سبب ورم و کبودی نمود یافته است که به مرور زمان برطرف می گردد. عموما بیماران با گذشت یک بازه 1 الی 2 هفته ای ، می توانند به محل کارشان باز گردند اما در مورد رفع اثرات جانبی گفته شده ، به زمان بیشتری نیاز است. حداکثر در پایان هفته ششم بعد از عمل افتادگی پلک ، شما شاهد نتیجه اصلی و نهایی خواهید بود.

نتیجه فوق العاده جراحی افتادگی پلک بالا توسط دکتر کشکولی

جراحی افتادگی پلک بالا

آیا نتایج بدست آمده از عمل افتادگی پلک دائمی است ؟

طبق گفته بهترین فوق تخصص جراحی زیبایی چشم تهران ، نتیجه ای که شما از بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدست می آورید ، ماندگاری طولانی مدتی دارد. اگر بخواهیم بهتر و شفاف تر این مسئله را توضیح دهیم باید بگوییم که این جراحی باعث می شود چهره شما جوان تر از سن تان دیده شود اما به منزله آن نیست که از بروز مجدد آثار و نشانه های پیری جلوگیری می کند. چراکه به طور طبیعی با افزایش سن ، پوست خاصیت الاستیسیته خود را از دست می دهد و به مرور افتادگی و چین و چروک روی آن پدیدار می شود. اما با انجام جراحی افتادگی پلک بالا ، شما این روند پیری را به تاخیر می اندازید.

آیا بعد از بلفاروپلاستی پلک فوقانی ، اسکار قابل رویتی بر جای می ماند ؟

در جراحی افتادگی پلک بالا ، مانند هر عمل دیگر ، احتمال برجای ماندن اثر برش های جراحی وجود دارد. اما عموما برای به انجام رساندن این پروسه ، یک فوق تخصص جراحی زیبایی چشم خوب برش کوچکی ایجاد می نماید. همچنین در پلک فوقانی به طور طبیعی ، چین خوردگی هایی وجود دارد که بعد از عمل اسکار بر جای مانده را در خود پنهان می سازند و شما به سختی قادر به تشخیص آن خواهید بود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات