جراحی لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو که تحت عنوان لیفت پیشانی یا جوانسازی پیشانی نیز شناخته می شود در واقع ، نوعی جراحی پلاستیک زیبایی است که منتهی به بالا رفتن ابروها می گردد. لیفت ابرو فرم ظاهری پیشانی ، ابرو و ناحیه اطراف چشم را با بالا کشیدن بافت نرم و پوست پیشانی و ابرو بهبود می بخشد. اگر ابروی افتاده و پایین یا ابروی نامتقارن دارید ، می توانید لیفت ابرو را انتخاب کنید. این عمل جراحی در به تأخیر انداختن پروسه پیری موثر است و می توان آن را با سایر جراحی های زیبایی جوانسازی ، مانند جراحی پلک یا لیفت صورت ادغام کرده و به طور همزمان انجام داد. این پروسه بایستی حتما تحت نظر بهترین جراح تهران همچون دکتر محسن بهمنی کشکولی ، بهترین جراح پلاستیک چشم در تهران ، به انجام رسد تا بهترین نتیجه حاصل شود. به طور کلی لیفت ابرو ، افزون بر این که ابروهای افتاده که روی پلک آویزان شده اند را بالا می کشد ، خطوط و چروک های پل بینی و حد فاصل چشم را کاهش می دهد و همچنین خط اخم و چین های عمودی ایجاد شده بین ابروها را نیز بهبود می بخشد.

 

جراحی لیفت ابرو - دکتر کشکولی

لیفت ابرو برای چه کسانی مناسب است ؟

افرادی با مشخصات زیر برای لیفت ابرو مناسب هستند :

  • ابروی افتاده
  • ابروی آویزان
  • پوست شل در ابرو و پیشانی
  • ابروی نامتقارن

لازم به ذکر است ، غالبا افرادی که در رده سنی 40 تا 60 سال قرار دارند ، گزینه مناسبی به منظور انجام عمل جراحی لیفت ابرو می باشند چرا که در این سنین ، پوست از الاستیسیته یا به عبارتی پتانسیل کشسانی و قوام لازم برخوردار است ؛ البته توجه داشته باشید که افرا در سنین کمتر نیز در صورت صلاحدید و تایید بهترین جراح فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم در تهران می توانند اقدام به انجام این جراحی نمایند.

شرایط لازم برای انجام عمل لیفت ابرو

افرادی که قصد انجام لیفت ابرو دارند ، باید از سلامت جسمانی کافی برخوردار بوده و دچار بیماری های خاص نباشند. متقاضیان این عمل جراحی باید از چند وقت قبل از آن ، نسبت به قطع مصرف سیگار مبادرت نمایند. در نهایت این که متقاضیان جراحی لیفت ابرو ، باید چشم اندازی مثبت نسبت به این جراحی داشته و اهداف واقع بینانه از آن داشته باشند.

مزایای جراحی لیفت ابرو

جراحی زیبایی لیفت ابرو ، مزایای ذیل را به دنبال دارد :

  1. جوانسازی صورت
  2. کشیده شدن پوست در ناحیه پیشانی
  3. بالا کشیدن ابروی افتاده
  4. برقراری تقارن در ابروها

 

جراحی لیفت ابرو - دکتر کشکولی

تکنیک های جراحی لیفت ابرو

تکنیک های جراحی متداول برای لیفت ابرو عبارتند از :

  • لیفت آندوسکوپی ابرو

لیفت ابرو با روش آندوسکوپی یک روش کم تهاجمی است و تحت بیهوشی کامل انجام می شود. در این روش ، برشی پشت خط رویش مو واقع در حد فاصل سر و پیشانی زده می شود ؛ سپس پزشک ، برای دیدن عضلات و بافت های زیرین پوست از آندوسکوپ ( دوربین باریک و ظریف ) استفاده کرده و با قرار دادن ابزار مخصوصی داخل برش ایجاد شده ، بافت پیشانی را بالا کشیده می شود و در ناحیه مورد نظر فیکس می کند.

  • لیفت کرونال ابرو

در روش لیفت کرونال ، برشی در قسمت پشت خط رویش مو و در حد فاصل سر و پیشانی روی قسمت تاجی سر و از کنار یک گوش تا گوش دیگر زده می شود. سپس بافت پوست ، به سمت ناحیه مد نظر لیفت یا کشیده شده و بافت اضافی برداشته می شود.

  • لیفت ابرو با برش در خط رویش مو

در این روش ، برشی بین پیشانی و ابتدای خط رویش مو زده می شود. پوست و بافت از بالای پیشانی برداشته می شود تا خط رویش مو به عقب کشیده نشود ( این روش عموما برای افرادی استفاده می شود که خط رویش موی آن ها عقب رفته است )

  • لیفت تمپورال

جراحی لیفت ابرو به روش تمپورال ، کم تهاجمی است اما می تواند با بیحسی موضعی نیز انجام شود. در این روش ، برشی نسبتا طولانی در قسمت پشت خط رویش مو و ردر قسمت بالای بخش گیجگاه ایجاد می گردد ، در نتیجه با جدا شدن پوست بخش پیشانی و گیجگاه از پوست بخش گونه و ابروها همراه است. در روش تمپورال ، پزشک ؛ پوست برش خورده را کشیده و بخیه می زند. برش ها و زخم های این روش در زیر موها به راحتی مخفی شده و پس از مدتی محو شده و ردی از آن باقی نمی ماند.

 

 

قبل از جراحی لیفت ابرو چه اقداماتی صورت می گیرد ؟

همه متقاضیان باید بدانند که تمامی مراحل ، در نتیجه نهایی موثر می باشند. در خصوص اقدامات قبل از عمل لیفت ابرو نیز این امر صادق است و باید جدی گرفته شوند. انتخاب یک جراح با تجربه گام اول و مشاوره با ایشان قدم بعد است. در دیدار با جراح ، ایشان به ترتیب اقدامات زیر را به انجام می رساند :

بررسی پیشینه پزشکی : در این اقدام ایشان هر گونه اطلاعات و مدارک مربوط به بیماری ها و جراحی های پیشین شما را ارزیابی نموده و داروهای مصرفی را از شما جویا می شود. همچنین سطح سلامتی تان را در زمان مراجعه برای عمل بررسی می کند تا در صورت وجود هرگونه بیماری ، ابتدا برای درمان آن اقداماتی انجام دهد. شما نیز باید ایشان را از حساسیت های دارویی تان مطلع کنید.

معاینه بالینی : در قدم بعدی برای تعیین اصلاحاتی که باید در حین عمل به انجام رسند ، جراح موضع هدف را به طور دقیق معاینه می نماید.

گفت و گو راجع به خواسته های بیمار : فرد مراجعه کننده باید خواسته های خود از عمل لیفت ابرو را مطرح کند تا پزشک متوجه شود که انتظارات او از عمل تا چه حد معقول و منطقی است و در صورت صحیح نبودن اهدافش او را به درستی راهنمایی کند.

توصیه هایی که باید پیش از عمل جراحی لیفت ابرو رعایت کنید :

  1. کنار گذاشتن استعمال سیگار و دخانیات : در غیر این صورت در روند بهبودی با مشکل مواجه می شوید و احتمال اینکه عفونت نمود پیدا کند بالا می رود.
  2. عدم نوشیدن مشروبات الکلی : این نوع از نوشیدنی ها نیز همچون دخانیات روند بهبودی را کند و مشکل می کند.
  3. مصرف نکردن گروهی از داروها : مصرف هر دارو و مکملی که منجر به رقیق شدن خون می شوند باید پیش از جراحی قطع گردند.

مشاوره برای عمل لیفت ابرو

روند پروسه لیفت ابرو ، برای درمان علائم منحصر به فرد پیری و اهداف زیبایی در بیمار ، انجام می شود. برای شروع روند جراحی لیفت ابرو ، اولین قدم ، برنامه ریزی برای شرکت در جلسه مشاوره با یک جراح لیفت ابرو خوب در تهران می باشد. در طول این جلسه ، پزشک تمام گزینه ها برای لیفت ابرو شما را شرح داده و شما را در اتخاذ تصمیم جراحی ، که روندی بی خطر و نتیجه زیبایی مطلوب و بی خطر را تضمین خواهد کرد ، کمک می کند. در طول جلسه مشاوره ، پزشک به طور کامل روند را برای شما شرح داده و به سوالات تان پاسخ می دهد. او طرح درمان سفارشی را برای تحقق اهداف شما ، ترسیم می کند.

عوارض جانبی جراحی لیفت ابرو

وقتی شما تحت عمل لیفت ابرو قرار می گیرید ، مثل هر روند جراحی دیگری ، احتمال بروز برخی عوارض جانبی وجود دارد. آگاهی از این عوارض ، قبل از عمل ، بسیار حائز اهمیت است. یکی از مهم ترین اقدامات ، در به حداقل یا به صفر رساندن عوارض جانبی بعد از عمل لیفت ابرو ، انتخاب یک جراح لیفت ابرو خوب تهران که ماهر و با تجربه می باشد. برخی از این عوارض جانبی عبارتند از :

  1. واکنش منفی به بیهوشی
  2. عفونت
  3. ریزش مو در نزدیکی ناحیه برش
  4. کاهش توانایی حرکت عضلات ابرو
  5. بر جای ماندن جای زخم

به مدد تکنیک های پیشرفته جراحی ، توان بالقوه بروز عوارض جانبی مربوط به عمل لیفت ابرو ، بسیار کاهش یافته و امکان انجام یک جراحی بی خطر و سالم ، با نتایجی شگفت انگیز ، مهیا گردیده است.

 

 

ریکاوری جراحی لیفت ابرو

پس از روند ، تجربه کردن اندکی تورم و کبودی ، که در طول یک دوره یک هفته ای فروکش خواهد کرد ، طبیعی می باشد. بالا نگه داشتن سر در دو هفته اول ، برای ارتقا دادن برخورداری از یک ریکاوری سالم ، الزامی می باشد. شما در طول این دوره باید از ورزش کردن و سایر فعالیت های فیزیکی سنگین ، به منظور اجتناب از طولانی شدن روند بهبود ، خودداری کنید. بخیه ها معمولاً یک الی دو هفته بعد از روند ، برداشته می شوند. بیماران اغلب می توانند یک هفته بعد از جراحی لیفت ابرو در تهران با پروفسور کشکولی ، فعالیت های روزمره خود را از سر گیرند. در طول جلسه مشاوره ، پزشک به طور کامل روند را برای شما شرح داده و به سوالات تان پاسخ می دهد. او طرح درمان سفارشی را برای تحقق اهداف شما ، ترسیم می کند.

انتخاب بهترین جراح لیفت ابرو در تهران

ظرافت ، دقت و داشتن نگاه هنری ، کیفیت های بسیار مهم در هر جراح لیفت ابرو می باشد ؛ چون این عمل زیبایی ، حتی جزئی ترین انحرافات از طرح درمان ترسیم شده را منعکس می نماید. اگر جراحی ، پایین تر از سطح استاندارد انجام شود ، نتیجه به دست آمده تغییری را خلق نکرده و خواسته بیمار را محقق نخواهد نمود. اگر جراحی در دامنه ای وسیع تر از تغییرات و اصلاحات ترسیم شده در طرح درمان ، انجام شود ، نتیجه غیر طبیعی بر جای خواهد ماند. پروفسور کشکولی ، با استفاده از مهارت خود در اجرای روندی دقیق و ظریف ، که در پی کسب تجربه در طول دهه ها به دست آمده است ، قادر است نتیجه ای موفقیت آمیز و زیبا و یونیک را برای بیماران خود خلق کند. او وقت زیادی را صرف کسب اطلاعات درباره الگو های منحصر بیرونی و داخلی صورت بیمار خود می کند تا بتواند طرحی سفارشی را که در آن تمامی جنبه های فیزیکی و فردی صورت بیمار در نظر گرفته شده است ، ترسیم نماید. به عقیده یک جراح لیفت ابروی خوب در تهران ، شکل دادن یک کانال ارتباطی شفاف و باز ، از اولین لحظه ملاقات ، کلید خلق نتایجی شگفت انگیز می باشد. اگر احساس می کنید توضیحات ارائه شده توسط پزشک ، برای بهبود چشم انداز شما به جراحی لیفت ابرو ، به اندازه کافی نبوده و در برقراری ارتباط با او ، حس خوبی در شما شکل نگرفته است ، گزینه های دیگر را در انتخاب جراح خود امتحان کنید.

 

جراحی لیفت ابرو - دکتر کشکولی

روندهای قابل ترکیب با عمل لیفت ابرو

لیفت ابرو ، یکی از روندهای زیبایی است که اغلب با سایر روندهای جوانسازی صورت ، ترکیب می شود. این روند گاهی با بلفاروپلاستی پلک بالا یا پلک پایین ، ترکیب می شود. برای آن دسته از بیمارانی که به دنبال کسب نتایج بهینه از عمل زیبایی خود بوده ، و ایجاد تعادل در جوانسازی همه بخش های صورت را مورد هدف قرار می دهند ، لیفت صورت نیز بعنوان گزینه ای کارساز ، با جراحی لیفت ابرو ترکیب می شود.

 

جراحی لیفت ابرو - پروفسور کشکولی

 

نتیجه جراحی لیفت ابرو

با لیفت شدن بافت صاف و پوست پیشانی و ابرو ، افتادگی برطرف شده چهره دیگر حالت خسته ای به خود نمی گیرد , به عبارتی چهره جوان تر به نظر می رسد. پس از رفع ورم و کبودی به مرور زمان ، نتیجه نهایی پدیدار شده اما باید بدانید که اثر آن دائم العمر نیست. یعنی بالا رفتن سن همچنان تاثیر خود را به مرور بر پوست و عضلات صورت می گذارند اما جراحی لیفت ابرو  در تهران ، باعث می شود که چهره تان دیر تر حالت پیری به خود بگیرد یا به عبارتی به مدت بیشتری جوان باقی بماند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Backlinks
1 سال گذشته

Happy everyday!

Hail Porn
1 سال گذشته

Long living the peace