لیفت آندوسکوپیک ابرو

برای آگاهی از پروسه لیفت ابرو به روش آندوسکوپی ، مقاله دکتر محسن بهمنی کشکولی ، بهترین فوق تخصص جراحی های زیبایی چشم در تهران را تا آخر بخوانید ! لیفت آندوسکوپیک ابرو در بین جراحان و بیماران محبوبیت زیادی پیدا کرده است و علت اصلی آن ، برش های کوچکی است که در این روش استفاده می شود. لیفت ابرو یا پیشانی در واقع نوعی جراحی زیبایی است که به منظور جوانسازی پیشانی و ابرو در افرادی که می خواهند علائم پروسه پیری را اصلاح کرده و به تعویق بیاندازند ، مورد استفاده قرار می گیرد. هدف از لیفت ابرو اصلاح موقعیت ابروها و رفع چروک پیشانی و خط اخم و در نتیجه ، بازیابی جوانی به بخش فوقانی صورت است ؛ چرا که قاعدتا پیشانی چروکیده و ابروان افتاده موجب پیرتر به نظر رسیدن چهره خواهند شد. به طور کلی طی عمل لیفت ابرو بافت هایی که موجب افتادگی ابرو می شوند ، برداشته شده و بدین ترتیب علاوه بر بهبود حالت ابروها ، خطوط پیشانی نیز مرتفع شده و زیبایی چهره دو چندان می شود. لازم به ذکر است ارزیابی اهداف ، انتظارات و انگیزه واقعی بیمار برای انجام لیفت آندوسکوپی ابرو بسیار مهم است.

لیفت آندوسکوپیک ابرو

درباره عمل لیفت آندوسکوپیک ابرو چه می دانید ؟

لیفت آندوسکوپیک ابرو یکی از رایج ترین روش های لیفت ابرو است که امروزه مورد توجه گسترده ای واقع شده است. لیفت ابرو به روش آندوسکوپی، نوعی جراحی ایمن و بی خطر است که با استفاده از ابزار و تجهیزات چشمی ویژه ای ؛ موسوم به آندوسکوپ انجام می پذیرد. طی عمل لیفت آندوسکوپی ابرو ، گوشه خارجی ابروها و پوست پیشانی به سمت بالا کشیده می شود ؛ این عمل جراحی ، بر خلاف روش های سنتی لیفت ابرو که نیاز به برش های طولانی داشتند ، تنها با چند برش کوچک انجام شده و معمولا برای انجام آن ، حدود 3 تا 5 برش در پوست سر و پشت خط رویش مو ایجاد می شود و حداقل زخم را به همراه دارد. آندوسکوپ ، نوعی ابزار جراحی در پزشکی است که در جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو ، به بهترین جراح لیفت ابرو تهران اجازه می دهد تا تصاویر ساختارهای داخلی ، بافت و عضلات پشت خط رویش مو را از طریق برش های خیلی کوچک ببیند و اصلاحات مورد نظر را با نهایت دقت و ظرافت بر روی آن اعمال نماید.

چه کسانی از آندوسکوپی ابرو بهره می برند ؟

لیفت آندوسکوپیک ابرو برای بیمارانی ایده آل است که می خواهند افتادگی ابروها را بالا ببرند و چروک ها را کاهش دهند ؛ در حالی که برای رسیدن به اهداف زیبایی خود نیازی به برداشتن مقدار زیادی از بافت ندارند. بیمارانی که دچار پتوز یا افتادگی شدیدتر ابرو یا ابروی آویزان هستند ، ممکن است کاندیدای لیفت ابرو با آندوسکوپی نباشند زیرا برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید بافت بیشتری برداشته شود. بیماران لیفت ابرو با آندوسکوپی ، مانند همه جراحی های زیبایی باید از چند وقت قبل از عمل ، مسرف سیگار را ترک کنند. به طور کلی کاندیدای مناسب لیفت ابرو باید از سلامت جسمی و روحی خوبی برخوردار باشد. اگر از افتادگی ابرو با خطوط پیشانی و چین و چروک رنج می برید ، جراحی آندوسکوپی لیفت ابرو می تواند برای شما و نیازهای شما گزینه ای ایده آل باشد.

 

برخی از دلایل متداول لیفت آندوسکوپی ابرو

با جراحی لیفت آندوسکوپیک ابرو می توانید علاوه بر رفع افتادگی دم ابروهای خود ، خطوط اخم بین چشم های تان نیز برطرف می شود. مزایای جراحی آندوسکوپی لیفت ابرو در مقایسه با جراحی سنتی لیفت ابرو :

  • ایجاد زخم کمتر : برش هایی که در هنگام لیفت ابرو با آندوسکوپی ایجاد می شود کاملاً کوچک و پنهان است. این بدان معناست که برشهای ناشی از جراحی کمتر دیده می شوند و این مزیت عمده ای نسبت به داشتن یک خط برش بزرگ و ایجاد زخم در امتداد خط مو است.
  • کاهش عوارض : با برش های کوچکتر، خطر عوارضی مانند عفونت و ترمیم ضعیف زخم نیز کاهش می یابد
  • تجربه بهبودی بهتر : بیمارانی که تحت لیفت ابرو آندوسکوپی قرار می گیرند بهبودی کلی بهتر را تجربه می کنند. دوره بهبودی بعد از عمل در مقایسه با لیفت ابرو سنتی بسیار سریعتر است.
  • کاهش رخم : لیفت ابرو سنتی شامل یک برش تاجی است که از بالای سر (موقعیت هدفون) عبور می کند. این برش طولانی باعث ایجاد یک زخم برجسته می شود. در لیفت اندوسکوپی ابرو، پنج برش کوچک در پشت خط مو قرار می گیرد.

از آن جا که این برش ها کوتاه هستند ، این روش منجر به کاهش قابل توجه زخم می شود و هرگونه تأثیر بر رشد مو را به حداقل می رساند.

چرا لیفت آندوسکوپیک ابرو امروزه مورد توجه قرار گرفته است ؟

آندوسکوپ ، ابزاری تخصصی است که میدان دید را به صفحه نمایش با کیفیت بالا منتقل می کند. این مانیتور محل جراحی را بزرگنمایی می کند تا جراح بتواند آن را با جزئیات بیشتری نسبت به چشم انسان تجسم کند. این عمل تشریح عضلات اخم را تسهیل می کند. استفاده از آندوسکوپ ، زمینه بینایی جراح را بهبود می بخشد. ناحیه عمل بر روی یک مانیتور صفحه تخت با وضوح بالا بزرگ شده و به دکتر بوید کمک می کند تا در حین عمل مراقبت و احتیاط بیشتری داشته باشد. خطر آسیب به بافت ها به ویژه اعصاب حسی پیشانی را کاهش می دهد. بعلاوه ، از آنجا که برشها بسیار کمتر از لیفت ابرو سنتی است، خطر ضربه به بافت بسیار کمتر است. لیفت آندوسکوپیک ابرو به جراح اجازه می دهد تا در مقایسه با روش قدیمی تر ، بافت افتاده ابرو را آزاد کند. این امر منجر به نتایج بهتر برای بیمار می شود. جراح می تواند عضلات بین ابرو را کاهش دهد تا خطوط اخم را به حداقل برساند.

لیفت آندوسکوپیک ابرو

  • در چه سنی می توان لیفت اندوسکوپی ابرو را انجام داد ؟

اگرچه سن معینی برای جراحی لیفت آندوسکوپیک ابرو وجود ندارد ، اما بیشتر بیماران معمولا بین سنین 40 تا 65 سال هستند. با این حال ، این روش را می توان در بیماران جوان تر دارای علائم پیری و ابروهای سنگین یا خطوط عمیق و ناراضی از ظاهر خود انجام داد.

پیش از انجام لیفت ابرو به روش آندوسکوپی انجام چه اقداماتی توصیه می شود ؟

اقدامات قبل از لیفت اندوسکوپیک ابرو ساده می باشد. پیش از جراحی از سوی پزشک اقدامات روتین یعنی ، تست های مربوطه همچون آزمایش خون و عکسبرداری های لازم انجام می شوند. به بیمار گفته می شود که پیش از مراجعه به بیمارستان یا کلینیک جهت انجام عمل ، شب قبل یا صبح همان روز موهای خود را با شوینده آنتی باکتریال شست و شو دهد. لازم به ذکر است که از جمله شرایط لازم برای انجام عمل لیفت ابرو آندوسکوپیک، برخورداری از سلامت کامل می باشد.

در جراحی لیفت آندوسکوپیک ابرو چه اتفاقی می افتد ؟

لیفت آندوسکوپیک ابرو ، تحت بیهوشی عمومی یا تزریق آرام بخش وریدی و بیحسی موضعی انجام می شود. برای انجام این جراحی ، چند برش کوچک پشت خط رویش مو ایجاد می شود ؛ پس از آن ، آندوسکوپ و ابزار مربوطه داخل برش قرار گرفته و بافت اضافی به آرامی جدا و برداشته می شود. سپس جراح معالج ؛ عضلات این ناحیه را بلند کرده و بالا می کشد و با استفاده از قلاب مخصوص به استخوان متصل می نماید و در نهایت ، برش ها را بخیه زده و پانسمان می کند. لازم به ذکر است که گاها جراح ؛ به منظور تخلیه ترشحات داخلی برش ، درن کوچکی را در موضع جراحی شده قرار می دهد.

مراقبت های بعد از جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو

  • افراد غالبا 24 ساعت پس از جراحی لیفت ابرو به روش آندوسکوپیک ؛ از مرکز جراحی ترخیص می شوند.
  • برای تسکین درد احتمالی ناشی از عمل ، می توانید از داروهای مسکن تجویز شده از سوی جراح معالج تان استفاده نمایید.
  • توجه داشته باشید که به منظور جلوگیری از بروز عفونت در ناحیه جراحی شده ، مصرف آنتی بیوتیک الزامی می باشد.
  • بعد از لیفت آندوسکوپی ابرو ، بروز کبودی و تورم موقتی اطراف چشم و پیشانی امری بدیهی است و به مرور زمان برطرف می شود.
  • در صورتی که جراح ، در موضع عمل درن کار گذاشته باشد ، باید 24 ساعت بعد از عمل برداشته شود.
  • در پایان جراحی لیفت آندوسکوپیک ابرو بر روی ابروهای فرد زیباجو ، پانسمان قرار داده می شود که 48 ساعت بعد از عمل می توان آن را برداشت.
  • 48 ساعت پس از لیفت آندوسکوپیک ابرو استحمام با شامپوی ملایم تجویز شده بلامانع بوده و افراد می توانند دوش بگیرند.
  • به منظور پیشگیری از خشک شدن زخم جراحی ، پماد مخصوصی تجویز می گردد که باید تا زمان توصیه شده بر روی زخم ناحیه جراحی شده مالیده شود.

 

  • آیا با جراحی لیفت آندوسکوپیک ابرو ، چشم ها یا ابروهای نامتقارن قابل اصلاح هستند ؟

اکثر ما در آناتومی صورت خود مقداری عدم تقارن داریم. جراحی لیفت آندوسکوپیک ابرو ، ممکن است به تعادل بخشی از عدم تقارن ابرو کمک کند.

انتخاب یک جراح خوب

اعضای انجمن جراحان پلاستیک زیبایی ایران ، با تجربه و واجد شرایط برای انجام اعمال جراحی زیبایی از جمله لیفت آندوسکوپیک ابرو می باشند. پس از یافتن یک جراح پلاستیک چشم دارای برد تخصصی ، یک جلسه مشاوره در مطب با ایشان داشته باشید. در جلسه مشاوره ، این فرصت را خواهید داشت درباره خواسته خود صحبت کنید. جراح در این جلسه ، شما را به عنوان کاندیدای لیفت ابرو ارزیابی کرده و مشخص می کند که لیفت ابرو چه کاری می تواند برای شما انجام دهد. هنگامی که جراح اهداف شما را بداند ، ممکن است روش های اضافی را پیشنهاد دهد ؛ لذا صادق بودن در هنگام مشاوره بسیار مهم است. ایده خوبی است که برای پاسخ به سوالات زیر کاملا آماده باشید :

  1. آیا شرایط پزشکی یا حساسیت دارویی دارید ؟
  2. آیا در حال حاضر تحت درمان پزشکی هستید ؟
  3. آیا در حال حاضر داروی خاصی مصرف می کنید ؟
  4. آیا جراحی قبلی داشته اید ؟
  5. چه نتیجه ای از جراحی انتظار دارید ؟
  6. انگیزه اصلی شما برای انجام عمل لیفت ابرو چیست ؟
  7. آیا مکمل های ویتامینی و گیاهی مصرف می کنید ؟

آیا لیفت آندوسکوپیک ابرو عارضه ای را به همراه دارد ؟

هر چند بروز عارضه پس از این عمل به ندرت اتفاق می افتد اما خوب است نسبت به ان ها آگاه باشید :

  • هماتوم ( تجمع خون در یک نقطه )
  • سروما ( تجمع مایعات بدن در یک نقطه )
  • عدم قرار گیری ابروها در محل صحیح
  • ایجاد ناهنجاری در کانتورینگ پیشانی
  • تشکیل اسکار
  • فلج عضله پیشانی ( گاهی موقت ، گاهی دائمی )
  • ورم ، کبودی و بی حسی در نواحی جراحی نیز از اثرات جانبی عمل بوده که با گذر زمان ، کاملا برطرف می شوند.

 

  • ماندگاری نتیجه عمل لیفت اندوسکوپیک ابرو

در صورتی که روند مذکور تحت نظر جراح متخصص انجام پذیرد ، می توان گفت که يك دهه نتیجه آن ماندگار می ماند.

چه کسانی داوطلب مناسبی برای لیفت اندوسکوپیک ابرو در نظر گرفته نمی شوند ؟

همواره برای تمامی عمل های جراحی اعم از تهاجمی و غیر تهاجمی ، این قاعده که برخی افراد گزینه مناسبی بوده و برخی دیگر کاندیدای خوبی به حساب نمی آیند ، صادق است. در مورد لیفت ابرو به روش آندوسکوپی هم باید بگوییم که افراد زیر ، نمی توانند از مزایای این پروسه بهره مند شوند :

  1. در وهله اول هر شخصی که انتظار نامعقولی از پروسه دارد ، به طوری که خواسته او با قابلیت های عمل جراحی مذکور در تطابق نیست ، نمی تواند گزینه مناسبی برای عمل باشد.
  2. کسانی که به عارضه خوابیدن با چشم باز دچار هستند (لاگوفتالموس) اصلا داوطلب مناسبی محسوب نمی شوند.
  3. افرادی که انتظار لیفت بیش از حد داشته و تمایلی ندارند نتیجه در طبیعی ترین حالت نمود پیدا کند.
  4. کسانی که بر روی پیشانی شان چروک های بسیار عمیقی دارند.

قبل از لیفت ابرو به روش آندوسکوپی چه اقداماتی لازم است ؟

اقدامات آماده سازی یکی از مهم ترین مراحل جراحی هستند ؛ چرا که فرد را از تمامی جهات برای عمل آماده می کنند. از این بابت لازم است این موارد جدی گرفته شوند. پس از انتخاب جراح برای لیفت ابرو ایشان جلسه مشاوره ای را معین می کند تا طی آن تمامی موارد مربوط به پیشینه پزشکی ، داروهای مصرفی ، حساسیت ها و خواسته های بیمار را به دقت مورد بررسی قرار دهد.بدین ترتیب جراح می تواند تصمیم دقیق و درستی را در راستای انجام پروسه برای فرد مراجعه کننده بگیرد. در این جلسه میتوانید هر گونه ترس و نگرانی در خصوص پروسه دارید با بهترین جراح لیفت ابرو در تهران در میان بگذارید و در مقابل ایشان شما را به درستی راهنمایی می کند تا استرس شما کمتر شود.

علاوه بر موارد فوق ، پزشک توصیه هایی را ارائه می دهد که لازم است قبل از عمل آن ها را رعایت کنید. این توصیه ها چندان کار سختی نیستند اما تاثیر بسزایی در روند عمل جراحی و البته ریکاوری پس از آن دارند :

1 . نکشیدن سیگار و مصرف نکردن نوشیدنی های الکلی: این دو فرایند منجر به مختل شدن فرایند بهبودی می شود و ریسک عارضه های بعد از عمل را نیز افزایش می دهند. پس بهتر است از یک ماه قبل از جراحی لیفت اندوسکوپیک ابرو ، پرداختن به این امور را کنار بگذارید.

2 . عدم استفاده از برخی داروها : یک سری از داروهای شیمیایی ، داروهای گیاهی و حتی مکمل ها خاصیت رقیق کنندگی خون را دارند. مصرف آن ها در روزهای نزدیک به عمل جراحی ، احتمال خونریزی حین عمل و بعد از آن را بالا می برد. بنابراین توصیه یک جراح لیفت ابرو خوب در تهران  این است که حداقل یک هفته پیش از پروسه ، مصرف چنین داروهایی را قطع کنید.

مراحل لیفت اندوسکوپی ابرو

بعد از انجام مشاورات لازم و تعیین هزینه لیفت ابرو ، آزمایشاتی برای شما تجویز خواهد شد که لازم است تا قبل از جراحی این آزمایشات را انجام داده و نتیجه آن را در اختیار جراح خود قرار دهید. به صورت کلی لیفت اندوسکوپیک ابروها به کمک بیهوشی عمومی انجام می شود و معمولا این پروسه حدود 1 الی 3 ساعت زمان می برد. در طی این جراحی دو برش کوچک در ناحیه شقیقه ها و در قسمت میانی سر ایجاد خواهد شد که این برش ها بعد از دوره بهبودی قابل مشاهده نخواهند بود.

بعد از ایجاد برش های لازم از وسیله ای به نام اندوسکوپ که دوربینی به قسمت ابتدایی آن متصل است ، استفاده می شود. اندوسکوپ از طریق برش ها وارد پوست شده و تصاویر ارسالی از آن بر روی مانیتور نمایش داده می شود ، به این ترتیب می توان جراحی لیفت کردن ابروها را با برش های کوچک انجام داد. این فرایند در رفع افتادگی های خفیف تا متوسط به دلیل برش های محدود و عوارض کمتر ، کاربرد بیشتری دارد و می توان چین و چروک های پیشانی را از بین برد و به بالا بردن ابروها کمک کرد.

دقت داشته باشید که لیفت اندوسکوپی ابروها موجب می شود تا در نهایت ابروها در موقعیت مناسب خود قرار بگیرند و چشم ها از حالت خستگی خارج شوند که این موضوع خود به شادابی وجوانتر به نظر رسیدن حالت چشم ها و چهره کمک خواهد نمود. در پایان ذکر این نکته لازم است که ماندگاری عمل لیفت ابرو به روش اندوسکوپی بسیار بالا بوده و اغلب نتایج آن تا سالیان بسیاری باقی می ماند.

تصورات اشتباهی که از عمل لیفت ابرو و جراحی پلک وجود دارد !

متاسفانه بسیاری از بیماران تفاوت جراحی بلفاروپلاستی و عمل لیفت اندوسکوپیک ابرو را نمی دانند و این تصور را دارند که عمل زیبایی پلک نیز موجب تغییر فرم و بالا کشیدن ابروها می شود ، در واقع این بیماران از جراحی پلک انتظارات عمل لیفت ابرو را دارند ؛ در حالی که شناخت این دو جراحی و دیدن تصاویر قبل و بعد از عمل لیفت اندوسکوپی و همچنین بلفاروپلاستی موجب می شود تا بتوانید راحت تر برای انجام عمل مورد نظر تصمیم گیری کرده و آماده شوید. دقت داشته باشید که افتادگی پلک و افتادگی ابرو با افزایش سن در تمامی افراد رخ می دهد و اگر تصمیم دارید همزمان با از بین بردن افتادگی پلک ، ابروهای خود را لیفت کرده و بالا ببرید ، می توانید از جراح خود بخواهید تا به صورت همزمان عمل لیفت اندوسکوپی ابرو و جراحی زیبایی پلک شما را انجام دهد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات