مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو

 جراحی لیفت ابرو ، که تحت عناوین لیفت پیشانی یا جوانسازی پیشانی نیز شناخته می شود ، نوعی جراحی زیبایی برای بالا بردن ابروها می باشد. عمل لیفت ابرو ، فرم ظاهری پیشانی ، ابرو و ناحیه اطراف چشم را با بالا کشیدن بافت نرم و پوست پیشانی و ابرو بهبود می بخشد. البته در ادامه این مقاله بنا داریم به طور جامع مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو را ، که دکتر کشکولی ، بهترین فوق تخصص جراحی های زیبایی چشم تهران در اختیار مراجعه کنندگان خود قرار می دهد را مورد بحث قرار دهیم.

 

مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو - دکتر کشکولی

 

اگر ابروی افتاده و پایین یا ابروی نامتقارن دارید ، می توانید جراحی لیفت ابرو را انتخاب کنید. این عمل معمولا در زمان پروسه پیرشدن انجام می شود و می توان آن را با سایر جراحی های زیبایی جوانسازی مانند جراحی پلک یا لیفت صورت نیز ادغام کرد. عمل لیفت ابرو ، پوست و چربی اضافی را بر می دارد و عضلات پیشانی را سفت می­کند. این جراحی ، در حقیقت نوعی جراحی زیبابی برای اصلاح فقدان یا کمبود الاستسیته بافت نرم در یک سوم فوقانی صورت محسوب می شود. حال آن که در صورتی که  لیفت ابرو داشته اید ، باید یکسری اقدام مراقبتی را ، تحت عنوان مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو ، به درستی رعایت نمایید تا به نتایج مطلوب خود از این جراحی دست یابید ؛ چرا که حصول نتایج موفقیت آمیز از اعمال جراحی زیبایی ، علاوه بر این که وابسته به مهارت و توانمندی جراح می باشد ، به رعایت مراقبت های بعد از عمل نیز بستگی شدید دارد.

نکات و مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو

دستورالعمل های دوره نقاهت بعد از هر نوع جراحی زیبایی صورت ، از استانداردهایی برخوردار است. یک جراح لیفت ابرو خوب در تهران ، این دستورالعمل های مراقبتی را در روز مشاوره عمل برای شما بازگو می نماید.

  • به طور کلی پس از جراحی  ، ممکن است کمی احساس گرسنگی کنید ؛ در این صورت توجه داشته باشید که تحت هیچ عنوان مجاز به مصرف غذاهای جویدنی نخواهید بود و صرفا باید غذاهای مایع و رقیق میل نمایید.
  • معمولا توصیه می شود تا 2 هفته بعد از جراحی لیفت ابرو به خوبی استراحت کنید ، البته لازم به ذکر است که منظور از استراحت ، بی تحرکی نمی باشد و بهتر است جهت پیشگیری از لخته شدن خون در پاها ، روزانه پیاده روی آهسته در منزل داشته باشید.
  • انجام فعالیت های ورزشی ، بلند کردن اجسام سنگین و انجام اموری که نیازمند انرژی زیاد هستند ، طی 3 هفته ابتدایی بعد از لیفت ابرو ممنوع می باشد.
  • یکی از مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو که اهمیت بسیاری دارد ، تمیز نگه داشتم جراحت ها می باشد. در صورتی که برش های عمل لیفت ابرو ، در پشت خط رویش موهای تان ایجاد شده است ؛ نیازی به مراقبت روزانه ندارد ، اما اگر در جلوی خط رویش مو بخیه دارید ، بخیه ها نیاز به تمیز کردن سه نوبت در روز دارند.
  • توجه داشته باشید که اولین شستشوی بخیه ها باید با پروکسید هیدروژن انجام شود ؛ ضمنا بعد از شستشوی بخیه ها باید با مقداری وازلین یا پماد باسیتراسین بخیه ها را چرب نگاه دارید.

 

مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو - دکتر کشکولی

سایر مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو

  • از روز دوم بعد از جراحی لیفت ابرو ، مجاز به استحمام می باشید.
  • پس از عمل لیفت ابرو ، ممکن است با علائمی از قبیل خونریزی ، عفونت ، قرمزی ، تب ، ترشح غیرمعمول یا درد مواجه باشید ؛ در این صورت با بهترین جراح لیفت ابرو تهران خود تماس بگیرید.
  • پس از جراحی  ، در موضع جراحی شده با تورم مواجه خواهید بود. تورم ناشی از جراحی لیفت ابرو ، در هر فردی با فرد دیگر متفاوت می باشد ؛ اما به طور کلی تقریبا از روز سوم بعد از عمل ، میزان آن افزایش یافته و پس از آن به تدریج فروکش می کند.
  • بعد از جراحی لیفت ابرو ، در هنگام خواب و استراحت ، حتما سر خود را با چند بالش بالا نگاه دارید و به این ترتیب به بهبود جریان خون کمک کرده و از شدت ورم و کبودی بکاهید.
  • تا 2 هفته بعد از جراحی ، از رانندگی کردن بپرهیزید.
  • به مدت 4 هفته پس از جراحی لیفت ابرو ، باید از رنگ کردن موهای تان اجتناب نمایید.

دقت داشته باشید که مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو ، به تسریع روند بهبودی شما کمک می کند.

غذاهای مفید برای تسریع ریکاوری بعد از جراحی لیفت ابرو

ماهی

اگر به دنبال روشی برای تامین پروتئین ، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین ها هستید ، ماهی پاسخ سوال شماست.  ماهی های از قبیل سالمون، جزو سالم ترین غذاهایی در بشقاب شما بوده و حاوی مزیت های بی شماری می باشد. ماهی می تواند خطر حملات قلبی را کاهش داده، عملکرد مغز را بهبود بخشیده و رشد استخوان را تقویت کند. همچنین یک عامل تقویت خوب برای دوره ریکاوری بعد از جراحی می باشد. پروتئین موجود در ماهی به استخواه ها و ماهیچه ها کمک می کند تا بعد از جراحی، بازسازی شده و در عین حال، به دلیل تقویت سیستم ایمنی، فرایند مبارزه با عوامل عفونت زا، به شکل بهتری انجام پذیرد.

آووکادو

آووکادو پر از چربی های سالم، ویتامین C، پتاسیم، منیزیم، ویتامین E، و ویتامین B است. این ماده غذایی مزایای یک آنتی اکسیدن قوی را ایفا کرده و سطوح کلسترول را به میزان قابل ملاحظه ای پایین آورده و از چشمان شما مراقبت می کند. آووکادو سطح انرژی را بالا برده و به ایجاد احساس بهبود بیشتر در شما کمک می کند.

 آناناس

کبودی و تورم از عوارض جانبی اجتناب ناپذیر پس از عمل لیفت ابرو هستند. آناناس بعنوان یک منبع فوق العاده برای کاهش تورم و التهاب شناخته شده است، چون حاوی آنزیم های پروتئازی می باشد که بدن برای گوارش پروتئین ها به آن نیاز دارد. مصرف آناناس بعد از جراحی لیفت ابرو ، به فروکش کردن تورم کمک می کند. علاوه بر اجرای توصیه های ذکر شده برای دستورات و مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو ، دنبال کردن یک تغذیه صحیح و مناسب برای دوره ریکاوری بعد از لیفت ابرو ، می تواند نقش موثری در سرعت یافتن فرایند بهبود و بالا رفتن کیفیت این دوره شود.  غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ه ا، ویتامین ها و پروتئین ها بعد از عمل لیفت ابرو می تواند فرایند ریکاوری شما را هموار می کند.

غذاهایی که باید بعد از جراحی لیفت ابرو از آنها اجتناب کنیم :

  • غذاهای تند
  • فست فودها
  • غذاهای شیرین
  • نوشیدنی های گازدار

نحوه تغذیه ، از مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو به حساب می آید. سعی کنید نکات گفته شده از سوی بهترین جراح لیفت ابرو در تهران را به خوبی رعایت کنید.

 

مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو - دکتر کشکولی

آیا بعد از عمل لیفت ابرو ، باید از نور خورشید اجتناب کنیم ؟

پس از تکمیل فاز عمل لیفت ابرو ، وارد دوره بهبود می شوید. اکنون دوست دارید ابروهای بالا کشیده شده و زیبایی چهره خود را به هم نشان بدهید. ولی باید از ناحیه تازه درمان شده در صورت تان در برابر دشمن همیشگی پوست یعنی نور خورشید، مراقبت کنید. وقتی زخم ها و برش ها تازه هستند و تورم و کبودی هنوز به طور کامل بین نرفته است، پوست شما بسیار حساس است. اجرای صحیح و دقیق مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو، شما را در دست یافتن به یک نتیجه مطلوب کمک می کند. اگر بلافاصله بعد از جراحی  ، پوست ناحیه درمان شده را در معرض نور خورشید قرار دهید، خطر تشدید تورم و بر جای ماندن جای زخم، افزایش می یابد. گرمای خورشید، باعث التهاب و تاثیرات معکوس ناشی از خونریزی می شود. اگر ناچار به خروج از منزل، خصوصاً در ماه های گرم هستید، حتماً دستورالعمل های مربوط به مراقبت از پوست در برابر نور خورشید از قبیل استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب را فراموش نکنید.

زمان بندی دوره نقاهت و مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو

برای اینکه دوره ریکاوری را به طور مطلوبی پشت سر بگذارید و بدانید هر یک از مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو باید چه زمانی به انجام رسند ، خوب است بدانید در هر بازه زمانی این دوره احتمال دارد چه مواردی را تجربه کنید :

روز اول – عموما بعد از اتمام پروسه فرد بستری نمی شود و می تواند به خانه بازگردد. می توان در 24 ساعت اولیه از کمپرس سرد استفاده نمود. کبودی و ورم ایجاد شده در این مدت ملایم می باشد.

روز دوم و سوم – احتمالا میزانی درد در این مدت تجربه کنید. شدت تورم نیز به اوج خود می رسد و ممکن است در ناحیه پیشانی کمی حس فشردگی ایجاد شود.

روز چهارم – در چهارمین روز می توانید پانسمان ها را از محل جراحی بردارید و حمام کنید. در ابتدا بهتر است زخم های جراحی را به استفاده از محلول هیدروژن پر اکسید تمیز کرده و به دنبال آن پماد آنتی بیوتیک را بر آن موضع اعمال کنید. این پروسه را 2 تا 3 مرتبه در روز انجام دهید. بعد از اینکه پانسمان ها را باز کردید خوب است تا مدتی از هد بند استفاده کنید و تنها هنگام استحمام و تمیز کردن برش های جراحی آن را بردارید. ممکن است در این مدت محل قرارگیری ابروها خیلی بالا به نظر رسد ؛ نگران نباشید به مرور با حاصل شدن بهبودی کامل ، این مشکل برطرف شده و حالت نرمالی پیدا می کند.

روز دهم تا 21 – در صورت وجود نخ بخیه غیر قابل جذب ، در این بازه زمانی با مراجعه به بهترین جراح لیفت ابرو تهران که عمل را تحت نظر او انجام داده اید ، بخیه ها کشیده می شوند. همچنین با سپری شدن این مدت استفاده از هدبند تنها شب به هنگام خواب الزامی خواهد بود که تا سه هفته این روند ادامه پیدا می کند.

روز 21 – در روز بیست و یکم انتظار می رود زخم های جراحی کامل بهبود یافته باشند و دیگر نیازی به اعمال پماد آنتی بیوتیک نخواهد بود.

دو هفته تا یک ماه و نیم بعد از جراحی – بی حسی برطرف شده و در نواحی پیشانی و ابرو کمی احساس سوزش مانند را تجربه خواهید کرد به این خاطر که رشته های عصبی در این مدت ترمیم می شوند.

6 ماه بعد از عمل لیفت ابرو – با گذشت شش ماه تمامی اثرات جانبی که ذکر شد برطرف گردیده و ابروها در محل نرمال خود قرار می گیرند. در این بازه نتیجه نهایی لیفت ابرو مشخص می شود.

ورم و کبودی پس از عمل

در اکثر موارد کبودی و ورم نمود یافته بعد از جراحی ، پیش از آن که رو به بهبودی رود ، با گذشت دو الی سه روز ، شدت بیشتری پیدا می کند. به گونه ای که وقتی فرد در آینه به خود نگاه می کند در قیاس با روز اول ممکن است متوجه کبودی و ورم بیشتری در موضع جراحی شده ، شود. در روز چهارم الی پنجم دوره نقاهت ، این موارد رفته رفته برطرف می شوند. در شرایط نرمال و انجام مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو ، انتظار می رود نهایتا بعد از 10 الی 14 روز ، این اثرات تا حد بسیار زیادی بهبود پیدا کرده باشند. در مراقبت های بعد از عمل لیفت ابرو ، برای کاهش ورم گفته می شود که بالا نگهداشتن سر به کمک تعدادی بالش ، می تواند در این امر تاثیر گذار باشد. استفاده از پک یخ بر نواحی ورم کرده هم ، اما فقط در چند روز اول ، کمک کننده است. برای استفاده از کمپرس سرد یا پک یخ گفته می شود که به مدت 20 دقیقه بر روی چشم ها قرار گیرد. سپس 20 دقیقه استراحت داده و در صورت نیاز ، مجدداً به همین میزان زمانی از کمپرس استفاده نمایید.

درد و سوزش بعد از جراحی

این مطلب از سوی جراح به بیمار گوشزد می شود که بعد از عمل لیفت ابرو ، ممکن است کمی درد و ناراحتی را تجربه کنید. در این راستا ایشان برای بیمار دارو مسکن تجویز کرده که برای اثر گذاری مطلوب فرد باید طبق دستور ایشان مصرف کند. علاوه بر درد ، احتمال می رود در قسمت هایی از پوست در محل جراحی ، خصوص نواحی نزدیک به برش ها ، سوزش و خارشی را تجربه نمایید. به ویژه زمانی که اثر داروی بیهوشی از بین می رود. مراقب باشید که تا زمانی که محل بخیه ها به طور کامل بهبود پیدا نکرده اند ، در صورت احساس خارش ، به هیج عنوان نباید موضع را بخارانید ؛ زیرا موجب آسیب دیدن بخیه ها می شود.

تاثیر کمپرس یخ بعد از جراحی لیفت ابرو

برای کمک به کاهش تورم و کبودی ها بعد از عمل لیفت ابرو توصیه می شود تا سه روز از کمپرس یخ روی نواحی بالایی و پایینی چشم خود استفاده نمایید. برای اینکه سرمای حاصل از کمپرس موجب سوختن پوست نشود ، لازم است کمپرس را درون یک حوله و یا دستمال قرار داده و سپس روی پوست خود نگه دارید. در مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو توصیه می شود بعد از گذشت سه روز از کمپرس گرم روی قسمت بالایی و پایینی چشم های خود استفاده نمایید. دقت داشته باشید که دمای کمپرس موجب سوختن پوست شما نشود.

قرص آناهیل بعد از جراحی لیفت ابرو

برای کاهش میزان کبودی و تورم بعد از عمل لیفت ابرو توصیه می شود از قرص آناهیل استفاده نمایید. این قرص دارای خواص ضد التهابی بوده و از ریشه میوه آناناس تهیه شده است. همچنین لازم است داروهای آنتی بیوتیک و مسکن های خود را بعد از جراحی به موقع مصرف نمایید. مصرف به موقع داروهای آنتی بیوتیک بسیار مهم است ؛ چرا که هر گونه بی توجهی به این مسئله ممکن است منجر به بروز عفونت و ایجاد مشکلات جدی شود.

خوابیدن بعد از عمل لیفت ابرو چگونه باید باشد ؟

دقت داشته باشید که بعد از انجام این جراحی باید سر شما نسبت به بدن در زاویه ای 30 الی 45 درجه قرار بگیرد. به هیچ عنوان در سطح صاف استراحت نکنید ، این کار موجب تورم بیشتر  کبودی در نواحی اطراف چشم ها خواهد شد. بهتر است تا 20 روز از خوابیدن روی صورت خودداری کرده و به پشت دراز بکشید و دو بالش زیر سر خود قرار دهید.

اقدامات زیبایی بعد از جراحی لیفت ابرو

در رابطه با اقدامات زیبایی در مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو باید بدانید که بعد از گذشت یک ماه از انجام این پروسه رنگ کردن موها مشکلی ندارد اما تا قبل از این مدت نباید موهای خود را رنگ کنید. اگر قصد دکلره کردن موها را دارید ، لازم است حداقل تا 3 ماه بعد از انجام این جراحی صبر نمایید. برداشتن ابرو ، تتو ابرو و یا پاک کردن تتو ابروها نیز بهتر است بعد از گذشت 2 ماه از انجام عمل لیفت ابروها انجام شود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
amparo
1 سال گذشته

Would you cum to the dark side for me? http://prephe.ro/y6sn