مراقبت های بعد از تزریق فیلر

مراقبت های بعد از تزریق فیلر از اهمیت بسیاری برخوردار است. زمان بهبودی پس از تزریق فیلر ، بسته به نوع تزریق و وسعت ناحیه تزریق شده ؛ در هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. با اقداماتی چون تزریق چربی و فیلر در صورت ، می توانید پوستی جوان تر و شاداب تر داشته باشید.

در مقاله حاضر به شرح مهم ترین دستورالعمل های مراقبتی بعد از تزریق فیلر پرداخته ایم که در حصول نتایج قابل قبول از این روش جوانسازی تاثیر قابل توجهی دارند.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر

دستورات و مراقبت های بعد از تزریق فیلر

  • بعد از تزریق فیلر ؛ معمولا علائمی از قبیل قرمزی ، تورم و حس خارش مختصری در ناحیه تزریق احساس می شود ؛این علائم بعد از تزریق امری طبیعی است.
  • به مدت 24 ساعت بعد از تزریق فيلر لب ؛ از مصرف نوشيدني خيلي داغ يا سرد بپرهیزید.
  • با نوشیدن آب فراوان ، سبزیجات و میوه های آبدار ؛ بدن خود را هیدراته کنید و از تجمع سدیم اضافی جلوگیری نمایید ، زیرا سدیم سبب تشدید تورم می شود.
  • پس از تزریق فیلر ، از پوست خود در برابر آفتاب محفاظت کنید و تا حد ممکن به مدت چند وقت پس از تزریق ، زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و در صورتی که ناچار به بیرون رفتن از منزل شدید حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید.

سایر مراقبت های مهم بعد از تزریق فیلر

  1. از ماساژ دادن ، خاراندن یا ضربه زدن به اطراف محل تزریق پرهیز کنید.
  2. تازمانی که تورم و قرمزی ناشی از تزریق فیلر مرتفع نشده است ، از رفتن به فضاهایی با گرمای شدید مانند حمام آفتاب ( سولاریوم ) و سونا خودداری نمایید.
  3. در شب اول پس از تزریق ، جهت توزیع همسان فیلر ؛ در هنگام خواب حتما طاقباز بخوابید و مانع تماس صورت خود با بالش شوید. همچنین توجه داشته باشید که هنگام خواب ، سرتان را با کمک چند بالش بالاتر از قفسه سینه قرار دهید ؛ زیرا بالا نگه داشتن سر کمک می کند جریان خون در ناحیه تزریق به حداقل برسد.
  4. حداقل تا دو هفته بعد از تزریق فیلر ، از لیزر صورت خودداری کنید ؛ چرا که گرمای حاصل از لیزر می تواند بر فیلرها تاثیر گذاشته و موجب شکستن فیلر و حل شدن سریع تر از حد انتظار آن شود.

لازم به ذکر است که هدف از مراقبت هاي بعد از تزريق فيلر ، کسب نتایج بهینه از آن و همچنین به حداقل رساندن کبودی و دیگر عوارض ناشی از تزریق می باشد.

پروتکل هایی برای کمک به فروکش کردن کبودی و تورم بعد از تزریق فیلر

کمپرس سرد

در طول یک الی دو روز اول بعد از تزریق فیلر، ناحیه درمان، قرمز، متورم و حساس است. هرچند این حالت به طور خود بخود فروکش می کند، ولی توصیه می شود برای کمک به تسکین تورم و به حداقل رساندن کبودی، بر روی ناحیه درمان، کمپرس سرد قرار دهید.

تسکین دهنده آلرژی بنادریل

این محصول را طبق دستور روی جلد، مورد استفاده قرار دهید. تهیه این محصول از داروخانه های محلی امکان پذیر می باشد.

کرم آرنیکا

کرم آرنیکا را می توانید شب، قبل از خوابیدن مورد استفاده قرار دهید. استفاده از این محصول می تواند در تسکین کبودی و تورم مفید واقع شود.

 

 

برخی نکات دیگر در خصوص مراقبت های بعد از تزریق فیلر

  • اگر قبلاً دچار تبخال شده اید یا سابقه تبخال ردن در شما وجود دارد، حتماً پزشک خود را در جریان قرار دهید.
  • سوراخ های ایجاد شده بوسیله سوزن در حین تزریق، می تواند باعث تحریک بروز تبخال شود.
  • اگر آسپرین یا داروهای مشابهی را مورد استفاده قرار می دهید، بدانید که این داروها، باعث تشدید کبودی و تورم در ناحیه تزریق می شود. بنابراین، مورد را به پزشک اطلاع داده و دستورالعمل توصیه شده توسط او را به کار ببندید.

آیا می توان بعد از تزریق فیلر، درمان های زیبایی دیگری را انجام داد؟

شما باید جهت دریافت هر گونه درمان پوستی زیبایی نیمه دائمی دیگر، حداقل یک هفته بعد از تزریق فیلر دست نگه دارید. با توجه به حساس بودن پوست در دوره بعد از تزریق فیلر، اجرای هر روند زیبایی پوستی دیگر، می تواند باعث تحریک پوست و تحت تاثیر قرار گرفتن نتیجه درمان تزرق فیلر شود.

آیا می توان بعد از تزریق فیلر، شنا کرد؟

برای شنا کردن، حداقل باید شش ساعت دست نگه دارید تا مطمئن شوید که نقاط تزریق، به طور کامل بهبود یافته و خطر عفونت در آنها وجود ندارد.

آیا می توان بعد از درمان تزریق فیلر، به باشگاه رفت؟

توصیه پزشک به شما این است که بعد از تزریق فیلر برای مدتی، از انجام فعالیت هایی که باعث بالا رفتن فشار خون می شود، خودداری کنید. رفتن به باشگاه و انجام فعالیت های فیزیکی نیز از این امر مستثنی نیست. فعالیت های سبک از قبیل ورزش روی تردمیل، در واقع برای کمک به بهبود کیفیت روند ریکاوری، مفید بوده و می تواند به فروکش کردن سریع تر کبودی و تورم کمک کند.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست با کیفیت

یکی از توصیه هایی که در خصوص کمک به حفظ نتیجه زیبای به دست آمده از تزریق فیلر ارائه می شود، استفاده از محصولات مراقبت از پوست باکیفیت با گرید خاص تعیین شده از سوی پزشک تان می باشد. در این خصوص می توانید از راهنمایی های پزشک بهره مند شوید.

همچنین می توانید بلافاصله بعد از درمان، مراقبت های نرمال از پوست خود را از سر بگیرید. ولی، باید از استعمال محصولاتی که حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها، گلیکولیک ها (AHAs)، بتا هیدروکسی اسیدها (BHA)، یا رتینوئید می باشند، حداقل به مدت 24 ساعت بعد از تزریق فیلر، خودداری کنید، چون این مواد اولیه فعال، می تواند ناحیه تزریق را حساس کنند. اگر از بی خطر بودن محصولات مراقبت از پوست خود اطمینان ندارید، با پزشک تان مشورت کنید.

 

 

دوری از استرس

از استرس دوری کنید. استرس می تواند فرایند پیری را تشدید کرده و علائم پیری را بارزتر نماید. هر چند استرس یک فاکتور اجتناب ناپذیر در زندگی روزمره است، ولی به حداقل رساندن سطح آن می تواند تاثیرات مثبتی را بر جای گذارد. بمنظور ماندگار تر نمودن نتیجه تزریق فیلر خود، از عوامل غیر الزامی استرس آفرین، دوری کنید. تکنیک هایی از قبیل یوگا و مدیتیشن و اضافه کردن فعالیت های هنری مورد علاقه تان به بخشی از زندگی روزمره، می تواند در مدیریت کردن استرس موثر واقع شود.

نوشیدن الکل بعد از تزریق فیلر

شما باید حداقل 24 ساعت بعد از تزریق فیلر، برای نوشیدن الکل، دست نگه دارید. برخی متخصصان، 72 ساعت را برای اجتناب از نوشیدن الکل، بعد از تزریق فیلر، توصیه می کنند. علت چیست؟ الکل دارای تاثیر رقیق کنندگی خون می باشد و به همین دلیل، نوشیدن آن می تواند باعث تشدید تورم و کبودی شود. تشدید تورم و کبودی در صورت مصرف الکل و اهمیت ندادن به توصیه های پزشک، می تواند اثر خود را چند روز بعد از مصرف نشان دهد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات