تغییر رنگ چشم

تمایل به تغییر رنگ چشم نیز هچون هر تغییر دیگری که در راستای افزایش زیبایی مورد توجه قرار می گیرد از مواردی است که می تواند در هر فردی نمود یابد. به طور کلی رنگ چشم ، یکی از موثرترین فاکتورهای زیبایی در چهره به شمار می رود ؛ برخی افراد به شدت به تغيير رنگ چشم علاقمند هستند و همواره درصدد یافتن راهی جهت تحقق این امر می باشند. روش های مختلفی برای انجام این جراحی معرفی شده اند که در ادامه این مطلب از پروفسور محسن بهمنی کشکولی ، بهترین جراح زیبایی های چشم در تهران ، به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

 

تغییر رنگ چشم - پروفسور کشکولی

 

آیا برای تغییر دائمی رنگ چشم راهی وجود دارد ؟

برای تغییر دائمی رنگ چشم ، روش هایی معرفی شده که عبارتند از :

  1. کاشت لنزهای رنگی در داخل چشم
  2. استفاده از لیزر کردن وسیع رنگدانه های داخل چشم برای تغییر دادن رنگ چشم

کاشت لنزهای رنگی در داخل چشم

استفاده از لنزهای داخل چشمی ، یکی از راهکارهایی بود که جهت تغییر دائمی رنگ چشم معرفی شد ؛ اما تنها مدتی رواج یافت و به علت عوارض متعددی که به دنبال داشت مورد استقبال واقع نشد. چندی قبل لنزهایی در رنگ های مختلف ارائه شدند که طی عمل جراحی داخل چشمی و کارگذاری این لنزها در جلوی عنبیه ، تغییر دادن رنگ چشم محقق می شد. متاسفانه بعد از مدتی مشخص شد ، افرادی که تحت این عمل جراحی قرار گرفته بودند با عوارضی ؛ نظیر التهاب چشم ، فشار داخل چشم و حتی از دست دادن سلول های قرنیه مواجه شده و ملزم به خارج سازی لنز گشته اند و در برخی موارد نیاز به پیوند قرنیه در آن ها ضرورت یافته است.

گفتکوی رادیویی پروفسور کشکولی درباره تغییر رنگ چشم و کاشت نگین چشم

آیا تغییر رنگ چشم با روش های دائمی توصیه می شود ؟

خیر ؛ در حال حاضر هیچ یک از این روش های تغییر دائمی رنگ چشم  مورد تایید قرار نگرفته اند. این روش ها تنها معرفی شده اند و هیچ گونه ایمنی برای آن ها تعریف نشده است. لازم به ذکر است با توجه به سوابقی که برای جراحی های داخل چشمی وجود دارد ، یک به هزار این جراحی ها قطعا منجر به نابینایی خواهند شد ؛ چرا که به طور کلی شانس نابینایی یک به هزار در هر عمل داخل چشمی وجود دارد. به طور کلی هیچ یک از ارگان های علمی دنیا که در این زمینه فعالیت می کنند ، اصلا این کار را مورد تایید قرار نمی دهند. پروفسور کشکولی فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم خوب در تهران ، علیرغم فعالیت در زمینه جراحی های زیبایی چشم ؛ تغییر رنگ چشم در تهران را به دلیل وجود عوارض زیاد ناشی از آن ، انجام نمی دهند ؛ چرا که هم اکنون هیچ گونه تعریفی برای ایمنی تغییر رنگ دائمی چشم وجود ندارد. ایشان در حال حاضر به علاقمندان به این نوع عمل جراحی  استفاده از روش های موقتی را با استفاده از لنزها البته با تجویز از سوی چشم پزشک یا متخصصان بینایی سنج و نیز مد نظر قرار دادن دستورات بهداشتی و مراقبتی توصیه می کنند.

آیا استفاده از نگین چشم عوارض دارد ؟

نگین چشم نیز در رده جراحی های تغيير رنگ چشم قرار دارد. جراحی بر روی چشمی که سالم است و گذاشتن یک ماده خارجی زیر لایه های سفید چشم در فردی که به هیچ بیماری چشمی مبتلا نیست ؛ به هیچ وجه توصیه نمی شود. اگرچه عوارض نگین چشم ؛ در تئوری ، کم تر از تغییر رنگ چشم است ، اما پتانسیل این را دارد که محدودیت حرکت و دوبینی ، گوشت اضافه و التهاب ایجاد کند و حتی به علت واکنش هایی که چشم به آن ماده خارجی نشان می دهد می تواند باعث سوراخ شدن چشم در آن ناحیه شود. لذا هیچ ارگان علمی در دنیا ، استفاده از نگین چشم را نیز مورد تایید قرار نداده اند.

چگونه می توان با جراحی رنگ چشم ها را تغییر داد ؟

به صورت کلی این کار به کمک لیزرهای مخصوصی انجام می شوند. لازم است پیش از هرچیز این نکته را بدانید که رنگ چشم ها به ناحیه عنبیه چشم مربوط می شود. این ناحیه دارای رنگدانه بوده و توسط ژن ، رنگ آن مشخص می شود. دقت داشته باشید که رنگدانه دار بودن عنبیه به معنی داشتن چشم های عسلی ، آبی ، سبز و یا قهوه ای نیست ؛ در واقع به دلیل اسکترینگی که به چشم وارد می شود و از استرومای سطح عنبیه برگشت پیدا می کند ، این حالت را ایجاد می کند که ما رنگ چشم های متفاوتی را مشاهده کنیم. به همین دلیل به کمک لیزر می توان بر روی این ناحیه اثر گذاشت و منجر به تحریک آن شد تا رنگ آن تغییر پیدا کند.

آیا انجام عمل تغییر رنگ چشم عوارض دارد ؟

برای تغییر رنگ چشم به کمک لیزر در تهران ، به 4 الی 5 جلسه لیزر درمانی توسط پزشک متخصص در زمینه چشم نیاز خواهید داشت. لازم به ذکر است که تغییر  دادن رنگ چشم ها به سمت قهوه ای و یا خاکستری به راحتی امکان پذیر بوده اما اگر تمایل دارید تا چشم هایی به رنگ آبی تیره داشته باشید ، به جلسات درمانی بیشتری نیاز خواهید داشت. در رابطه با عوارض ناشی از این درمان باید گفت بله این پروسه با عارضه های زیادی همراه است و می تواند منجر به مشکلاتی نظیر آب سیاه ، بالا رفتن فشار چشم ، آب مروارید ، تغییرات خفیف عدسی چشم ، آسیب دیدن سلول های قرنیه ، پخش شدن رنگدانه ها داخل چشم و کدورت قرنیه شود.

آیا این جراحی در تمام کشورها انجام می شود ؟

انجام این جراحی هنوز توسط سازمان جهانی مورد تایید قرار نگرفته است و در بسیاری از کشورها انجام عمل تغییر چشم ممنوع است ؛ چرا که خطرات و ریسک های زیادی را به دنبال دارد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات