جراحی لیزری پلک

شاید بتوان به جرات گفت که چشم ها مهم ترین بخش چهره هستند. هنگامی که چشم ها شاداب و جوان باشند چهره شما نیز همین گونه به نظر می رسد اما هنگامی که خسته و پژمرده باشند چهره شما نیز چنین حالتی به خود می گیرد. آویزان شدن پلک بالایی و زیر چشم می تواند احساس اطمینان نسبت به ظاهر خود را دشوار کند. علاوه بر این ، حتی اگر هشت ساعت خواب خوب و راحتی داشته باشید ، چشم ها می توانند همیشه خسته به نظر برسند. ناحیه چشم قسمتی از صورت است که افراد دیگر هنگام تعامل با شما بیشتر به آن نگاه می کنند ، بنابراین این ناحیه بیشترین بهره را از جوانسازی چشم خواهد داشت و جراحی زیبایی پلک یکی از راه حل های مناسب است.. دکتر محسن بهمنی کشکولی ، بهترین جراح پلک تهران ، به پشتوانه تجارب خود می تواند جراحی لیزری پلک را به بهترین نحو به انجام رساند.

جراحی لیزری پلک

علائم پیری در پلک ها

با افزایش سن ، ممکن است علائم پیری در پلک ها به صورت زیر مشاهده شود : افتادگی پلک یا پتوز در پلک های فوقانی به علت پوست اضافی که گاهی اوقات همراه با درجه متغیری از شل شدن عضلات و وجود چربی اضافه است. سنگینی پلک های فوقانی می تواند بدتر شود ، در صورتی که تبدیل به پتوز پیشانی گردد. مهم است که جراح بتواند در مشاوره اولیه خود ارزیابی کند که شما آیا نشانه هایی از پتوز پیشانی دارید یا خیر. در صورتی که این نشانه ها وجود داشته باشد ، ممکن است نیاز به لیفت پیشانی باشد. پتوز پلک های فوقانی به گونه ای است که چشمان بیمار خسته به نظر می رسد. کیسه هایی در زیر پلک های پایینی ایجاد می شوند که ممکن است همراه با افتادگی ، پف زیر چشم و شل شدگی پوست باشند. این کیسه ها در واقع برآمدگی های چربی طبیعی در کاسه چشم هستند. این برآمدگی های چربی معمولا توسط بافت نرم عقب نگه داشته می شوند ، اما هنگامی که سن افزایش می یابد این بافت های نرم ضعیف می شوند. این تغییرات معمولا از اواسط دهه 30 به بعد ظاهر می شوند ، اما حتی در اواسط دهه 20 نیز می تواند رخ دهد.

بلفاروپلاستی ( جراحی پلک )

از بین بردن چنین مشکلاتی برای ایجاد ظاهری جوان تر به بلفاروپلاستی معروف است و می تواند به طور چشمگیری ظاهر چشم ها و صورت را بهبود بخشد.

تکنیک های جراحی پلک

اولا مهم است بدانیم که بلفاروپلاستی را می توان با استفاده از جراحی سنتی ، لیزر CO2 یا امواج رادیویی انجام داد توجه داشته باشید که تفاوت های قابل توجهی بین این 3 تکنیک وجود دارد. قبل از این که تصمیم بگیرید کدام روش را انتخاب کنید ؛ باید اطلاعات کافی در مورد هر کدام از آن ها داشته باشید.

جراحی پلک با لیزر و امواج رادیویی

جراحی پلک با لیزر و امواج رادیویی ، تحت بیحسی موضعی و کاملا سرپایی انجام می شود و این روش جراحی را می توان هم در پلک بالا و هم در پلک پایین انجام داد. این جراحی ، مزایای متمایزتری نسبت به تکنیک جراحی سنتی دارد ؛ به این دلیل که عروق خونی کوچک را مسدود می کند. اشعه لیزر و امواج راديويی به جای استفاده از تیغ جراحی مورد استفاده قرار می گیرند ، در این روش ها میزان خونریزی به حداقل می رسد و این به نوبه خود به معنای :

  • کبودی و تورم کمتر پس از عمل
  • بهبود سریع تر و بازگشت به فعالیت های کاری و اجتماعی
  • ایمنی بیشتر به دلیل کاهش خطر خونریزی پس از عمل ( خونریزی پس از عمل بدون کنترل می تواند باعث کوری دائمی شود )
  • در مورد پلک های پایینی ، برش لیزر می تواند از داخل پلک انجام شود و از هر گونه اثر خارجی بر روی پوست اجتناب گردد.
  • برش با امواج رادیویی نسبت به لیزر در مطالعات مختلف از نظر سلامت بافت ارجح تر بوده است.

جراحی لیزری پلک

کاهش بروز عوارض احتمالی از طریق جراحی پلک با لیزر و امواج رادیویی

جراحی لیزری پلک و نیز جراحی پلک با امواج رادیویی ، شانس اتفاقات زیر را که ممکن است بعد از جراحی سنتی بلفاروپلاستی رخ دهند از بین می برد :

  • گرد شدن حاشیه پلک
  • سفیدی بیش از حد زیر قرنیه  (  Scleral show )
  • برگشتن پلک پایین ( Ectropion )

البته به دلیل هزینه بالای جراحی پلک با امواج رادیویی یا لیزر تنها تعداد کمی از جراحان این عمل را انجام می دهند.

جراحی پلک با لیزر و امواج رادیویی چگونه انجام می شود ؟

این جراحی در کلینیک تخصصی و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. شما می توانید 2 ساعت بعد از عمل مرخص شوید. ناراحتی پس از عمل حداقل ممکن است و به آسانی با مسکن های ساده تسکین می یابد. در مورد پلک های فوقانی ، برش در قسمت چین طبیعی بالای چشم ایجاد می گردد و تمام پوست ، عضلات و چربی اضافی برداشته می شود. سپس پوست با نخ های بخیه فوق العاده نازک بخیه زده شده که 5-7 روز بعد کشیده می شود. اثر برش پلک فوقانی باید یک خط کمرنگ و نازک سفید باشد که در شیار طبیعی پلک بالا قرار دارد. با توجه به توانایی جراحی پلک با امواج رادیویی برای به حداقل رساندن کبودی و تورم ، پس از 7 تا 8 روز می توانید به کار و فعالیت های اجتماعی خود بازگردید.

در جراحی پلک ، در چه صورت نیاز به برداشتن قسمتی از پوست خواهد بود ؟

اگر پلک پایینی شما دارای شرایط زیر باشد ، پس از خارج کردن چربی نیاز است قسمتی از پوست برداشته شود.

  1. کیسه های چربی بزرگ با پوست کشیده پلک روی آن ها
  2. کیسه های متوسط چربی همراه با کاهش کشش پوست
  3. کیسه های چربی با اندازه های دیگر همراه با پوست بیش از حد سست و چروکیده

مزایای جراحی لیزری پلک

از جراحی پلک با لیزر ، برای جوان تر و پویاتر ماندن پلک ها با کاهش یا از بین بردن پف یا افتادگی پوست اطراف چشم استفاده می شود. لازم به ذکر است که با استفاده از جراحی لیزری پلک ، می توانید جراحی پلک بالا یا پایین را با هم یا جداگانه انجام دهید. با این حال ، بیشتر بیماران در صورت انجام همزمان هر دو پلک نتایج چشمگیرتر و ظاهر متقارن تری خواهند داشت. جراحی پلک با لیزر ، جایگزین روش استاندارد برش با استفاده از چاقوی جراحی در روش های سنتی است. پزشک با استفاده از پرتوی لیزر یک برش کوچک ایجاد می کند ، رگ های خونی را می سوزاند و مانع خونریزی در ناحیه جراحی می شود ؛ در نتیجه ، تورم و کبودی نیز کمتر خواهد بود.( به عبارت دیگر ، هرچه خونریزی بیشتر باشد ؛ کبودی نیز بیشتر خواهد بود. ) در پایان جراحی لیزری پلک ، رسوبات چربی برداشته و برش ها با استفاده از بخیه های ریز بسته می شوند.

  • دوره بهبودی در جراحی پلک با لیزر به مراتب از روش جراحی سنتی ، کوتاه تر است. ( در بلفاروپلاستی سنتی ، ترمیم بافت و زخم به زمان بیشتری نیازی دارد. )
  • جراحی پلک با لیزر به بیمار امکان می دهد ، بدون استفاده از چاقو جراحی به نتایج حاصل از جراحی پلک سنتی دست یابد.
  • این روش می تواند به دلایل پزشکی یا زیبایی انجام شود و به بیماران کمک می کند تا انواع مختلفی از مشکلات پلک بالا و پایین ؛ اعم از افتادگی پلک بالا ، پف زیر چشم ، چین و چروک های ظریف اطراف پلک های پایین ، آویزان شدن پوست پلک فوقانی و به طور کلی چربی اضافی در پلک ها را اصلاح کنند.
  • علاوه بر موارد فوق ؛ بلفاروپلاستی با لیزر ، در مقایسه با جراحی سنتی باعث کبودی و تورم کمتری می شود.
  • دوره نقاهت بلفاروپلاستی لیزری ، در قیاس با جراحی پلک سنتی که حدودا 2 تا 4 هفته طول می کشد ؛ فقط به حدود 7 تا 10 روز زمان بهبودی نیاز دارد.
  • جراحی لیزری پلک ، باعث ایجاد زخم نمی شود ؛ در حالی که بلفاروپلاستی سنتی جای زخم ایجاد می کند.

جراحی لیزری پلک

کدام یک بهتر است : لیزر و امواج راديويی یا چاقوی جراحی ؟

بلفاروپلاستی سنتی با استفاده از چاقوی جراحی در امتداد پلک فوقانی و دقیقا در زیر پلک پایین برش ایجاد می کند ، به جراح اجازه می دهد تا به چربی و پوست اضافی دسترسی پیدا کند. استفاده از چاقوی جراحی به این معنی است که دوره بهبودی طولانی تر، تورم و کبودی بیشتر است. دقیقاً به همین دلیل است که بسیاری از جراحان بلفاروپلاستی امواج راديويي را استفاده می کنند. موثرترین راه برای “باز کردن” چشمان حذف چربی و پوست اضافی است¬که باعث افتادگی یا پف کردگی می شود. بلفاروپلاستی را می توان به تنهایی یا همراه با سایر روشهای جراحی صورت مانند لیفت ابرو انجام داد. برای انتخاب جراحی پلک با لیزر یا بلفاروپلاستی سنتی، بیمار باید با جراح مشورت کند. جلسه مشاوره به جراح اجازه می دهد تا در مورد بیمار اطلاعاتی کسب کند ، ارزیابی کاملی از چشم و سایر ویژگی های صورت بیمار انجام دهد و سابقه پزشکی را بررسی کند. علاوه بر این جراح می تواند تشخیص دهد که بیمار صلاحیت جراحی پلک با لیزر ، بلفاروپلاستی سنتی یا هر دو را دارد. جراح همچنین می تواند تصمیم بگیرد که آیا بیمار می تواند از سایر روش های احیای صورت نیز بهره مند شود یا خیر.

آیا من واجد شرایط جراحی لیزری پلک هستم ؟

بلفاروپلاستی با لیزر یک روش جراحی است و بیمار باید شرایط لازم برای درمان را داشته باشد. مواردی که ممکن است بیمار را از لیزر منع کند شامل هر گونه شرایط یا مشکلات پزشکی که قبلا تشخیص داده شده است و سلامتی بیمار را به خطر می اندازد. بیمار باید قبل از لیزر پلک با جراح در مورد بلفاروپلاستی لیزر صحبت کند و پزشک ارزیابی را برای تعیین صلاحیت آن ها برای درمان انجام دهد. اگر جراح تشخیص دهد که بیمار کاندید مناسبی برای جراحی پلک با لیزر است ، یک برنامه درمانی مشخص برای وی ایجاد می شود.

چه افرادی نمی توانند بلفاروپلاستی با لیزر را انجام دهند ؟

این جراحی در بیماران مبتلا به سرطان و دیابت ، زنان باردار یا شیرده انجام نمی شود.

انتخاب جراح پلک

از سوالات شایع و متداولی که همواره افراد زیباجو با آن مواجه هستند ، این است که برای انجام جراحی زیبایی مورد نظرشان به چه پزشکی مراجعه کنند و بهترین جراح در آن حوزه کیست. جراحی زیبایی پلک نیز از این قاعده مستثنی نیست و شاهد آن هستیم که متقاضیان انجام آن ، غالبا با این پرسش روبرو هستند که بهترین جراح پلک کیست ؟

توجه داشته باشید که جراحی زیبایی پلک یا به عبارتی بلفاروپلاستی ، نوعی جراحی ظریف است ؛ لذا مستلزم دقت بالایی می باشد و در نتیجه انجام آن باید به پزشکی واگذار گردد که دارای بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک چشم است.

البته لازم به ذکر است که صرفا داشتن عنوان فوق تخصصی ؛ دالّ بر اطمینان از ماحصل جراحی نبوده و در خصوص دستیابی به نتایج مطلوب از جراحی پلک ، علاوه بر تخصص جراح ، حتما باید تبحر و توانمندی ایشان را نیز مد نظر قرار داد.

پروفسور محسن بهمنی کشکولی از توانمندترین و با تجربه ترین پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم می باشند که از ایشان تحت عنوان بهترین جراح پلک تهران نیز یاد می شود.

دکتر کشکولی در زمینه جراحی های زیبایی و همچنین درمانی پلک ، از اولویت حرفه ای بهره مند بوده و به دلیل شناخت دقیقی که از آناتومی و فیزیولوژی ناحیه حساس چشم و پلک دارند ؛ می توانند با بهره وری از تبحر بالایی که در این زمینه دارند ، بهترین نتایج را برای مراجعین خود رقم بزنند.

شهروندان محترم تهرانی و به طور کلی علاقمندان به انجام جراحی لیزری پلک و همچنین جراحی امواج رادیویی پلک ؛ می توانند جهت انجام جراحی پلک با لیزر – امواج راديویی در تهران ، با نهایت اطمینان به مطب پروفسور کشکولی مراجعه نمایند.

 

اقدامات قبل از جراحی پلک با لیزر – امواج رادیویی

برای انجام موفقیت آمیز جراحی پلک ، فارغ از روش انجام آن ( چاقوی جراحی یا لیزر – امواج رادیویی ) نیاز به رعایت یکسری دستورالعمل ها و اقدامات قبل و بعد از عمل وجود دارد که در ذیل به مهم ترین این اقدامات اشاره شده است.

  • استعمال سیگار و دخانیات و همچنین نوشیدن الکل ، از 2 هفته قبل از جراحی پلک باید به طور کامل متوقف گردد ؛ زیرا این موارد می توانند سبب بروز اختلالات تنفسی در حین عمل شده و سلامت بیمار را به خطر بیاندازند.
  • از 2 هفته قبل از جراحی پلک ، مصرف داروهای حاوی آسپرین اعم از بروفن ، ژلوفن و غیره ممنوع است و متقاضیان این عمل جراحی باید از مصرف آن اجتناب کنند.
  • زیباجویان محترم باید در صورتی که به بیماری خاصی دچار هستند یا داروی خاصی مصرف می کنند ، حتما به جراح معالج خود اطلاع دهند.
  • توصیه می شود در روز جراحی پلک به منظور پیشگیری از بروز آلودگی در فیلد جراحی ، از داشتن آرایش خودداری گردد.

مراقبت های بعد از جراحی پلک

  • افراد پس از جراحی پلک ، مجاز به دستکاری پلک ها و به طور کلی دست زدن به چشم نخواهند بود.
  • از پیامدهای طبیعی اعمال جراحی می توان به بروز کبودی و تورم اشاره داشت که این موضوع به دنبال جراحی پلک نیز رخ می دهد که جهت کمک به کاهش و همچنین جلوگیری از پیشروی آن ، می توان از کمپرس یخ استفاده نمود.
  • به نحوه خوابیدن بعد از جراحی پلک باید به خوبی توجه داشت ، زیرا تا مدتی پس از جراحی پلک باید به صورت طاقباز خوابیده و باید از خوابیدن به هر حالتی که سبب تماس صورت با بالش شده و موجب ایجاد فشار بر چشم ها گردد ، اجتناب شود.
  • همچنین لازم به ذکر است که پس از جراحی پلک ، سر باید به کمک دو بالش کمی بالاتر از حد بدن قرار گیرد تا به این ترتیب از تشدید تورم و کبودی پیشگیری گردد.
  • انجام امور پر تحرک و فعالیت های سنگین تا چند وقت بعد از جراحی پلک ممنوع است و برای شروع انجام این فعالیت ها باید با پزشک معالج مشورت کرد.
  • درد احتمالی ناشی از جراحی پلک ، را می توان با مصرف داروهای مسکن تجویز شده از سوی جراح معالج مرتفع نمود.
  • داروهایی که جراح تجویز می کند باید به درستی و در ساعات معین و تا آخر به مصرف برسند و از مصرف خودسرانه دارو خودداری شود.
  • مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و مصرف دخانیات ، سبب طولانی شدن دوره بهبودی خواهند شد ؛ لذا حداقل تا چند وقت پس از جراحی باید از مصرف آن ها پرهیز گردد.
  • استفاده از عینک آفتابی تا چند وقت پس از جراحی پلک ضروری بوده و باید در هنگام بیرون رفتن از منزل حتما مورد توجه قرار گیرد.

هزینه جراحی پلک با لیزر چقدر است ؟

به طور کلی قبل از معاینه و ارزیابی بیمار ، نمی توان قیمت دقیقی برای جراحی لیزری پلک معین نمود. بنابراین افرادی که مصمم به انجام جراحی پلک با لیزر – امواج رادیویی می باشند ، جهت آگاهی از هزینه این عمل جراحی باید به مطب جراح مورد نظر خود مراجعه کنند.

سخن پایانی

به طور کلی ، پوست دارای یک توانایی ذاتی برای انقباض و کوچک شدن به شکل جدید است ؛ اما هر چقدر که پیرتر شود ، این توانایی کمتر می گردد. اساسا این که آیا پوست شما می تواند این کار را انجام دهد یا خیر ، قابل پیش بینی نیست و اصولا بر روی کشش پوستی شما در آن زمان بستگی دارد.

پروفسور کشکولی ، فوق تخصص جراحی چشم از جمله حاذق ترین و متبحرترین جراحان در حوزه انواع جراحی های درمانی و زیبایی پلک به شمار می روند ؛ شما عزیزان می توانید در راستای انجام کلیه امور زیبایی و درمانی پلک به مطب ایشان مراجعه فرموده و بهینه ترین خدمات را دریافت نمایید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
گمنام
گمنام
2 سال ها گذشته

خوبه  اگه خرجش هم خوب وکم باشه