جراحی زیبایی کشیدن چشم

جراحی زیبایی کشیدن چشم یا کانتوپلاستی نوعی جراحی است که طی آن گوشه های چشم ( محل اتصال پلک بالا و پایین ) را تغییر شکل می دهند. جراحی کانتوپلاستی ، در واقع یک جراحی معمول جهت تغییر شکل و بزرگتر کردن چشم ها در نژاد شرقی آسیا می باشد. این جراحی باید توسط فوق تخصص جراحی زیبایی چشم به انجام رسد. در این حیطه می توانید به دکتر محسن بهمنی کشکولی ، بهترین فوق تخصص جراحی زیبایی چشم در تهران مراجعه نمایید.

 

جراحی زیبایی کشیدن چشم

جراحی اپیکانتوپلاستی و لترال کانتوپلاستی چیست ؟

چشم های كوچك در بیشتر فرهنگ های آسیایی بسیار نامحبوب هستند و ممکن است ظاهر فرد را مانند یک شخص مرموز یا بی استعداد نشان دهند. اما قبل از اینکه به جزئیات این مسئله بپردازیم که علت چشمان کوچک چیست و چگونه تصحیح می شود ، در زیر چند اصطلاح وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید :

  • کانتوس

به گوشه های چشم که در آن جا پلک بالا و پایین به هم می رسند ، اشاره دارد. گوشه داخلی چشم ( قسمتی که به بینی نزدیکتر است ) به عنوان کانتوس داخلی شناخته می شود در حالی که به گوشه بیرونی ، کانتوس جانبی می گویند.

  • چین خوردگی اپیکانتیک

این چین خوردگی در پوست پلک فوقانی وجود دارد که گوشه داخلی چشم را می پوشاند و یک مشخصه ارثی ژنتیکی است که در افراد تبار آسیای شرقی رایج می باشد. اگر کانتوس چشم ( گوشه بیرونی یا داخلی چشم ) به وسیله پوست پوشیده شده باشد ، چشمان شما کوچکتر به نظر می رسند. اپیکانتوپلاستی و لترال کانتوپلاستی ، عمل زیبایی کشیدن چشم هستند که به چشم کمک می کنند بزرگتر و درخشان تر به نظر برسد و ظاهر کلی شما را ملایم تر و واضح تر نشان دهد.

جراحی زیبایی کشیدن چشم ، ابتدا در غرب برای ترمیم اختلال پلک انجام می شد اما توسط جراحان پلاستیک کره ای به عنوان جراحی های زیبایی مورد استفاده قرار گرفت تا چشم ها جذاب تر شوند. جدا از عمل جراحی پلک مضاعف که باعث تغییر ابعاد عمودی چشم ها می گردد ، اپیکانتوپلاستی و لترال کانتوپلاستی با تغییر گوشه داخلی و بیرونی چشم ها بر ابعاد افقی آن ها نیز اثر می گذارند. این عمل برای برداشتن چین اپی کانتال یا به اصطلاح “چین مغولی” و افزایش میزان باز شدن گوشه داخلی چشم انجام می شود.

چین خوردگی اپی کانتال چیست ؟

چین خوردگی اپی کانتال ، بخشی از پوست پلک است که گوشه داخلی چشم را مختل می کند و از این طریق با ایجاد ظاهری خواب آلوده و محدودیت در دید افقی ، زیبایی چشم را کاهش می دهد. عمل زیبایی کشیدن چشم ، با باز کردن گوشه داخلی آن ، باعث کاهش فاصله اینترکانتال می شود و موجب می گردد چشم ها نزدیک به هم به نظر برسند. همچنین سبب می شود نیمه داخلی چشم ها بزرگتر و طبیعی تر جلوه کنند.

لترال کانتوپلاستی با شکافتن پوست پوشاننده کانتوس جانبی ، شکل اپیکانتوس جانبی را تغییر می دهد. این روش جراحی ، میزان نمایان شدن سفیدی چشم را افزایش داده و باعث می شود چشم کشیده تر و بازتر شود. کسانی که گوشه های بیرونی شیب دار به سمت بالا دارند نیز به دنبال جراحی زیبایی کشیدن چشم هستند ، زیرا پلک تحتانی می تواند توسط پزشک به موقعیتی موازی با کانتوس داخلی کشیده شود تا در نهایت چشم های عروسکی گرد بزرگ و دایره ای شکل ایجاد گردد.

معمولاً این جراحی ها همراه با عمل جراحی پلک مضاعف و برای کسانی که مایل به دستیابی به ظاهری غربی تر هستند ، انجام می شود و به همین دلیل این جراحی زیبایی چشم در بین افراد مشهور در کشورهای آسیایی ، به ویژه در کشور کره ، بسیار محبوب است زیرا بازیگران آرزو دارند که چشمانی بزرگتر و واضح تر داشته باشند تا بر روی صفحه نمایش جذاب تر به نظر برسند.

جراحی زیبایی کشیدن چشم

جراحی اپیکانتوپلاستی چگونه انجام می شود ؟

قبل از انجام این عمل جراحی ، طی فرآیند معاینه قبل از جراحی ، میزان چین خوردگی اپیکانتال مورد بررسی قرار می گیرد. سپس بهترین جراح فوق تخصص پلاستیک چشم در تهران که علاوه بر تبحر در انجام اعمال جراحی زیبایی پلک و چشم ، نسبت به آناتومی چشم نیز شناخت دقیق دارد ، ارزیابی خواهد کرد که پلک های داخلی شما چقدر برش داده شوند و محل برش ها را با یک مارکر ( ماژیک ) علامت گذاری می کند.

ضمنا باید اشاره داشت که جراح معالج به منظور از بین بردن درد ناشی از عمل ، داروی بی حسی موضعی در اطراف چشم تزریق می نماید ؛ لذا در حین عمل جراحی زیبایی کشیدن چشم ، شما افزون بر این که دردی احساس نخواهید کرد. برای برقراری ارتباط با پزشک نیز بیدار و هوشیار خواهید بود. لازم به ذکر است که جراح معالج شما برش ها را با کمک گرفتن از علامت گذاری های انجام شده جهت بازسازی شکل چشم ، ایجاد می کند. توجه داشته باشید که طی فرآیند عمل اپیکانتوپلاستی ، پوست و چربی اضافی برداشته می شود و پس از تغییر موفقیت آمیز چین های اپیکانتال ، پزشک پوست های باز شده را به وسیله بخیه می بندد.

نکاتی درباره جراحی زیبایی کشیدن چشم

عمل زیبایی کشیدن چشم ، عموما کمتر از 30 دقیقه طول می کشد و از آن جا که یک عمل جراحی نسبتاً ساده است ، نیازی به بستری شدن در مرکز جراحی ندارد. با این وجود قبل از این که به بیمار اجازه ترخیص از کلینیک داده شود ، حداقل 1 یا 2 ساعت زمان جهت استراحت در محل انجام جراحی و به منظور آرام کردن چشم لازم است. ناگفته نماند که بسته به ضخامت پوست و سرعت بهبودی ، بخیه ها پس از 5 الی 7 روز برداشته می شوند. از آن جایی که پلک ها پس از عمل ، به طور غیر معمول متورم به نظر می رسند ، معمولا دوره بهبودی دو هفته برای بیماران در نظر گرفته می شود.

آیا جراحی اپیکانتوپلاستی عوارض دارد ؟

جراحی اپیکانتوپلاستی ، از جمله اعمال جراحی زیبایی چشم به شمار می رود که عمدتا آمار موفقیت آن بسیار بالا است ؛ با این وجود چند عارضه وجود دارد که باید متقاضیان این عمل جراحی از آن ها اطلاع داشته باشد.

  1. جای برش جراحی : اولین عارضه احتمالی عمل اپیکانتوپلاستی ، جای زخم جراحی است که ممکن است در محل جراحی باقی بماند. ( این زخم ها می توانند تا چند ماه پس از عمل قابل مشاهده باشند. )
  2. آلودگی موضع جراحی : از دیگر عوارض احتمالی این است که ممکن است محل برش ، در طول عمل آلوده شود. با این حال ، باید اشاره داشت که این یک عارضه نادر است و خیلی کم اتفاق می افتد.

به طور کلی جراحی زیبایی کشیدن چشم ، بی خطر می باشد و عوارض جانبی کمی به دنبال دارد و در عمده موارد ، منجر به رضایتمندی بالا در بیماران می گردد.

 

عمل جراحی لترال کانتوپلاستی چگونه انجام می شود ؟

لترال کانتوپلاستی با همان روش های انجام شده در اپیکانتوپلاستی انجام می گردد ، به جز این كه برش ها در گوشه خارجی چشم ها زده می شوند. مشابه اپیکانتوپلاستی ، نیازی به بستری نیست. عمل جراحی 45 دقیقه به طول خواهد انجامید. بهبودی در مدت زمانی کوتاهی حدودا 7 الی 10روز امکان پذیر است. بخیه ها 7 روز پس از عمل برداشته می شوند. پس از عمل جراحی زیبایی کشیدن چشم ، باید حداقل یک ماه از مصرف سیگار و الکل خودداری گردد. تا زمانی که محل جراحی بهبود نیافته ، نباید از لنزهای تماسی استفاده نمود.

عوارض جانبی احتمالی لترال کانتوپلاستی چیست ؟

جای زخم در مقایسه با زخم باقی مانده از اپیکانتوپلاستی کمتر دیده می شود زیرا برش در حاشیه مخفی پوست پلک زده می شود ؛ اما از آنجا که در این قسمت مژه رشد نمی کند ، قرمزی موقتی یا سایر علائم آلرژیک ممکن است وجود داشته باشد. بعلاوه ، لترال کانتوپلاستی معمولاً در مقایسه با اپیکانتوپلاستی موجب رضایت كمتری در بین بیماران می گردد ، زیرا این عمل جراحی در ظاهر چشم تغییر كمتری ایجاد می نماید.

جراحی پلک شرقی توسط پروفسور کشکولی فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی کشیدن چشم

پس از عمل جراحی زیبایی چشم ، غالبا افراد با خشکی چشم مواجه خواهند شد که جهت رفع این عارضه ، قطره های مخصوص چشمی تجویز می شود. بعد از جراحی زیبایی چشم ، فرد درد مختصری در ناحیه جراحی شده احساس خواهد کرد که بهترین جراح پلاستیک چشم تهران بدین منظور داروهای مسکن و آنتی بیوتیک تجویز می کند تا به این ترتیب علاوه بر تسکین درد ، روند ترمیم زخم را نیز سرعت بخشیده و ریسک بروز عفونت در موضع جراحی شده را به حداقل برساند.

به طور کلی بعد از جراحی کانتوپلاستی و اپیکانتوپلاستی ، بیمار با ورم و کبودی مختصری روبرو خواهد بود که حداکثر تا یک هفته پس از عمل فروکش خواهد کرد. پس از جراحی زیبایی کشیدن چشم ، باید از انجام امور و فعالیت هایی که منجر به درگیر شدن چشم می شوند ، نظیر تماشای تلویزیون ، استفاده از موبایل و رایانه ، مطالعه و همچنین استفاده از لنزهای تماسی خودداری گردد. امور و فعالیت هایی که موجب تحمیل فشار بر چشم می شوند ، از جمله توصیه های ضروری است که پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم ، به رعایت آن ها پس از جراحی زیبایی چشم اکیداً توصیه می نماید ؛ این موارد عبارتند از :

  • آرایش چشم
  • ورزش های سنگین
  • خم شدن و پایین انداختن سر
  • بلند کردن اجسام با وزن بالا

هزینه عمل زیبایی کشیدن چشم

جراحی کشیدن چشم نوعی عمل پلاستیک زیبایی چشم به شمار می رود که جهت احتساب هزینه آن ، فرد باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
6 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
گمنام
گمنام
3 سال ها گذشته

سلام خسته نباشید من ۸ماه پیش پلک بالای چشممو عمل کردم اما از عمل دکترم راضی نبودم ایا شما بعد یک سال مجدت پلک منو عمل میکنید ممنون میشم پاسخ بدین 

عزیز محمدی
عزیز محمدی
2 سال ها گذشته

سلام

گمنام
گمنام
2 سال ها گذشته

سلام وقت بخیر آیا انجام کانتوپلاستی، اپیکانتو پلاستی و رفع سیاهی زیر چشم بطور همزمان و در یک عمل مقدور میباشد؟

گمنام
گمنام
2 سال ها گذشته

سلام وقت بخیر آیا انجام کانتوپلاستی، اپیکانتو پلاستی و رفع سیاهی زیر چشم و لیفت ابرو بطور همزمان و در یک عمل مقدور میباشد؟

گمنام
گمنام
2 سال ها گذشته

سلام وقت بخیر آیا انجام کانتوپلاستی، اپیکانتو پلاستی، بلفاروپلاستی و رفع سیاهی زیر چشم و لیفت ابرو بطور همزمان و در یک عمل مقدور میباشد؟

زهرا احمدی
زهرا احمدی
1 سال گذشته

۰۹۹۳ ۹۳۶۲۸۸۶