افتادگی ابرو

افتادگی ابرو ، نوعی اختلال است که به دنبال عواملی ، همچون ژنتیک و وراثت ، افزایش سن ، کاهش سطح الاستین و از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست و تغییر بافت های نرم و عضلات پیشانی رخ می دهد. البته ناگفته نماند که گاهی اوقات این عارضه ، در پی برخی عوامل محیطی ، نظیر قرار گیری طولانی مدت در معرض تابش اشعه خورشید ، استعمال سیگار ، کاهش وزن و مواردی از این قبیل نیز اتفاق می افتد. به طور کلی افتادگي ابرو سبب می شود ، چهره فرد به صورت خشن ، عبوس ، ناراحت و بی حوصله به نظر برسد. پروفسور محسن بهمنی کشکولی مطالبی را راجع به موصوع مذکور گردآوری نموده و در اختیار شما قرار داده است.

 

افتادگی ابرو - پروفسور کشکولی

 

لازم به ذکر است که در برخی موارد ، این حالت ابروها می تواند موجب افتادگی پلک نیز شود. توجه نمایید افتادگی پلک ، در صورت حدّت ممکن است بر روی میدان بینایی فرد نیز تاثیر سوء بگذارد. از این رو از این عارضه ، می توان به عنوان معضلی یاد کرد که نیازمند درمان بوده و فرد باید علاوه بر رفع این اختلال و بهبود ظاهر چهره ، به منظور پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از افتادگی پلک نیز نسبت به درمان این مسئله اقدام نماید.

علل افتادگی ابرو

از دلایل این عارضه ، می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • انقباضات نسوج صورت
  • فلج صورت در پی اصابت ضربه یا جراحی
  • علل مکانیکی نظیر کارسنوم سلول باسال و ملانوما
  • ضعف یا فلج عضلات فرونتالیس ( عضلات بالا برنده ابرو )

درمان افتادگی ابرو در تهران

جراحی لیفت ابرو ، تنها راه درمان و رفع افتادگی ابروها به شمار می رود که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

طی جراحی لیفت ابرو یا جراحی افتادگی ابرو ، افزون بر افزایش فاصله مابین چشم با ابرو ، پف پلک فوقانی و همچنین خطوط و چین و چروک های موجود در نواحی اطراف و بخش بالای چشم نیز برطرف شده و چهره فرد ، حالتی جوان تر و شاداب تر به خود خواهد گرفت. جراحی لیفت ابرو با تکنیک ها و متدهای مختلفی ؛ اعم از لیفت آندوسکوپی ابرو و لیفت ابرو با نخ ، قابل انجام می باشد. لازم به ذکر است لیفت ابرو با نخ ، یک روش موقتی بوده و طول عمر آن ، تنها چند هفته است ؛ بنابراین اشخاصی که تمایل به اصلاح افتادگی ابرو در تهران به صورت مادام العمر دارند ، هرگز کاندید مناسبی برای این روش نمی باشند و این روش ، جزو روش هایی است که در کلینیک دکتر کشکولی به هیچ وجه از آن استفاده نمی گردد. لیفت آندوسکوپی ابرو در تهران را می توان به عنوان بهترین و کم تهاجمی ترین روش لیفت ابرو نام برد که با استفاده از تکنیک های مختلفی قابل اجرا است و چنانچه به درستی و توسط یک جراح پلاستیک چشم حاذق و با تجربه انجام گیرد ؛ نه تنها ماندگاری نتایج آن به حداقل یک دهه خواهد رسید ، بلکه از ریسک بروز عوارض ناشی از عمل نیز به میزان چشمگیری کاسته خواهد شد.

افتادگی ابرو

 

برای جراحی لیفت ابرو باید به چه پزشکی مراجعه نمود ؟

افراد در خصوص جراحی لیفت ابرو نیز همانند هر عمل جراحی دیگری ، باید در انتخاب جراح خود دقت کافی داشته باشند ؛ زیرا در غیر این صورت قاعدتا این عمل جراحی به درستی صورت نپذیرفته و نتایج نامطلوبی به دنبال خواهد داشت و علاوه بر این ممکن است انجام نادرست این جراحی ، عملکرد چشم ها را نیز به مخاطره بیاندازد. بنابراین توصیه می شود ، انجام جراحی افتادگی ابرو در تهران ، را به یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم متبحر و کارآزموده بسپارید ؛ چرا که در این صورت قبل از انجام جراحی ، سلامت چشمان شما نیز مورد بررسی دقیق و معاینه قرار می گیرد و در صورت وجود اختلالات چشمی ؛ رفع همزمان آن با این جراحی امکان پذیر خواهد بود. پروفسور کشکولی فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم و بهترین جراح پلک تهران می باشند ؛ ایشان در زمینه انواع اعمال جراحی پلاستیک زیبایی و ترمیمی چشم ، از تجربیات فراوانی برخوردارند که می توانند با اتکا بر آن ، بهترین نتایج از کلیه جراحی های حوزه پلک و چشم را برای مراجعین خود رقم بزنند.

مراقبت های بعد از جراحی افتادگی ابرو با لیفت

بعد از جراحی لیفت کردن ابرو ها با هدف اصلاح افتادگی ابرو ، بسته به این که جراحی برش کلاسیک ، آندوسکوپی یا محدود داشته اید ، روند بهبودی متفاوتی خواهید داشت. البته به طور کلی بعد از جراحی لیفت ابرو در راستای دستیابی به نتایج مطلوب و بهتر سپری کردن دوره نقاهت جراحی ، باید از دستورالعمل های زیر تبعیت نمایید.

  • در انتهای جراحی ، محل برش جراحی با بخیه یا منگنه بسته می شود که باید بعد از یک هفته توسط پزشک معالج برداشته شود ؛ در این بازه زمانی باید به خوبی از بخیه ها محافظت کنید تا مشکلی متوجه تان نگردد.
  • در پایان جراحی افتادگی ابرو با لیفت ، در عمده موارد دچار تورم و کبودی در نواحی اطراف ابروها و پلک ها خواهید شد که می تواند قسمت های دیگر صورت ؛ از جمله گونه ها و چشم ها را نیز تحت تأثیر قرار دهد ، این امر نگران کننده نبوده و کاملا طبیعی است و چند روز پس از جراحی به تدریج برطرف می شود.
  • توصیه می شود حداقل تا 48 ساعت بعد از جراحی کشیدن ابرو ؛ هنگام خواب ، صرفا به حالت طاقباز خوابیده و سر خود به کمک چند بالش بالاتر از حد بدن قرار دهید تا بدین ترتیب تورم و کبودی کاهش یافته و از پیشروی آن جلوگیری شود.
  • در راستای کاهش کبودی و ورم ناشی از جراحی بالا بردن ابرو ، می توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • لازم به ذکر است که دو هفته اول بعد از جراحی لیفت ، تورم به میزان قابل توجهی کاهش می یابد ؛ در برخی موارد ممکن است چندین هفته طول بکشد تا تمام ورم از بین برود.

 

افتادگی ابرو - پروفسور کشکولی

سایر مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو

  • 1 الی 3 روز بعد از جراحی ، بانداژ و پانسمان برداشته می شود ؛ پس از آن ممکن است بی حسی یا گزگز داشته باشید ، از این موضوع نگران نشوید زیرا در عمده موارد با گذشت زمان برطرف می شود.
  • بیشتر افراد پس از جراحی بالا بردن ابرو ( بسته به روش جراحی ) می توانند پس از 10 روز یا زودتر به محل کار خود برگردند.
  • تا 3 هفته بعد از جراحی کشیدن ابرو ؛ از برداشتن اجسام سنگین ، ورزش های شدید و فعالیت های تنش زا که سبب ایجاد فشار بر ناحیه چشم می شوند ؛ خودداری کنید ؛ زیرا انجام این امور می تواند منجر به افزایش ریسک خونریزی شود.اگرچه توصیه می شود که تا چند روز بعد از انجام این پروسه به خوبی استراحت کنید ، اما توجه داشته باشید که این موضوع به منزله استراحت مطلق نبوده و برای جلوگیری از لخته شدن خون در پاها باید به آهستگی در منزل پیاده روی کنید ، بنابراین سعی کنید هر چند ساعت بلند شوید و راه بروید.
  • تا چند وقت پس از جراحی افتادگی ابرو با لیفت ابرو در تهران ، در مجاورت گرمای شدید قرار نگیرید ؛ چرا که گرما باعث تورم می شود و ممکن است موجب سوختن پوست نیز شود.
  • در خصوص دوش گرفتن و شستن صورت بعد از جراحی ؛ باید اشاره داشت که در صورت تمایل می توانید شب جراحی ، صورت خود را با آب و صابون ملایم بشویید ؛ اما از استفاده از آب با درجه حرارت بالا بپرهیزید.
  • از این رو توصیه می شود از فعالیت هایی که منجر به تعریق زیاد می شوند و نیز رفتن به سونا یا استفاده از دوش بخار خودداری کنید.

دیگر مراقبت های ضروری بعد از جراحی لیفت ابرو

  • از 2 روز بعد از جراحی ، آرایش کردن بلامانع می باشد ؛ البته نباید در ناحیه برش ها از مواد آرایشی استفاده کنید.
  • پس از جراحی بالا بردن ابرو ممکن است در هنگام جویدن احساس ناراحتی داشته باشید ؛ این امر به این علت است که عمل لیفت کردن ابرو در اطراف عضلات جونده اتفاق می افتد ؛ لذا روند بهبودی کامل این عمل جراحی تقریبا ماه ها به طول می انجامد.
  • افرادی که بعد از جراحی لیفت ابرو تمایل دارند موهای خود را رنگ کنند باید حداقل یکماه صبر کنند ؛ زیرا گاها برخی بیماران بعد از انجام این جراحی موهای اطراف ناحیه برش را از دست می دهند لذا برای رنگ کردن موهای تان باید صبر کنید.
  • از 2 هفته قبل تا 2 هفته بعد از جراحی ، هیچ گونه داروی حاوی آسپرین و ایبوپروفن ، ناپروکسن ، داروهای ضد التهابی ، رقیق کننده خون یا گیاهی مصرف نکنید ؛ چرا که این داروها خون را رقیق می کنند و می توانند منجر به از دست دادن خون در حین جراحی شوند.
  • از 4 هفته قبل و بعد از عمل افتادگی ابرو با لیفت ، مصرف سیگار را ترک کنید ؛ سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در پوست می شود و لذا می تواند روند بهبودی را به تاخیر بیندازد.
  • باید توجه داشت که از 2 روز قبل تا 1 روز بعد از عمل لیفت به هیچ وجه نباید الکل مصرف کنید ؛ زیرا الکل می تواند موجب تداخل در روند بهبودی شود.
  • ویتامین ب کمپلکس مانند ب 12 و بیوتین ؛ ویتامین هایی هستند که بر ساختار مو تاثیر می گذارند و برای رشد موی سالم و بهبود کیفیت مو الزامی هستند ؛ لذا توصیه می شود که بعد از جراحی لیفت کردن ابرو برای کمک به رشد موها از این ویتامین ها استفاده شود.

هزینه جراحی لیفت ابرو

هزینه عمل جراحی لیفت ابرو در تهران به منظور اصلاح افتادگی ابرو ، متأثر از روش جراحی و پارامترهای دیگری است که نیازمند انجام معاینه و آنالیز توسط پزشک می باشد و نهایتا پس از بررسی دقیق بیمار ، هزینه این جراحی از سوی ایشان به بیمار اعلام خواهد گردید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
zelma
1 سال گذشته

Waiting patiently for you to come home and fuck me! https://hdo.ai/DVMQq