اقدامات قبل از جراحی پلک

در این مقاله با مهمترین اقدامات قبل از جراحی پلک آشنا می شویم. بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک از جمله اعمال جراحی زیبایی صورت به شمار می رود که به جرات می توان گفت بعد از جراحی زیبایی بینی به عنوان دومین جراحی پرطرفدار و محبوب در میان اقشار مختلف مردم شناخته می شود.

 

اقدامات قبل از جراحی پلک - دکتر کشولی

 

به طور کلی هدف از جراحی پلک ، رفع افتادگی پلک و پف زیر چشم می باشد تا بدین ترتیب منتج به بازگشت جوانی و شادابی به چهره گردد. مهم ترین رکن در راستای کلیه اعمال جراحی زیبایی ، انتخاب جراح می باشد ؛ چرا که با انتخاب صحیح جراح می توان از بروز عوارض ناشی از عمل پیشگیری به عمل آورده و به نتایج ایده آل خود نیز دست یافت.

پس از انتخاب یک جراح متبحر و حاذق ، قدم بعدی که شما را در کسب نتیجه موفقیت آمیز از جراحی و جلوگیری از عوارض احتمالی حین و بعد از عمل یاری می دهد و ایمنی جراحی را نیز تضمین می کند ، رعایت دقیق و اصولی اقدامات پیش از جراحی پلک و مراقبت های بعد از این عمل جراحی می باشد. در مقاله حاضر قصد داریم تا شما همراهان عزیز را با دستورات و اقدامات قبل از جراحی پلک آشنا سازیم ؛ به منظور کسب آگاهی کافی در این خصوص ، می توانید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

پروفسور محسن بهمنی کشکولی فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم ، از برترین استادان و جراحان پلک استان تهران می باشند. ایشان با اتکا بر توانایی و مهارتی که در این حوزه دارند به بهترین نحو ممکن اقدام به انجام انواع جراحی پلاستیک زیبایی ، ترمیمی و درمانی پلک و چشم مراجعین محترم خویش می نمایند و نتایج بهینه ای را برای آنان به ارمغان می آورند.

مراقبت از پوست

یکی از اقداماتی که باید قبل از پا گذاشتن به روند بلفاروپلاستی مورد توجه قرار دهید ، مراقبت از پوست می باشد. پوست شما اولین ناحیه ای در صورت است ، که علائم پیری در آن نمایان می شود. حتی اگر قرار است تحت جراحی پلک نیز قرار بگیرید ، مراقبت از پوست ، به عنوان پیش مقدمه ای در چارچوب اقدامات قبل از جراحی پلک ، باید گنجانده شود.

پوست اطراف چشم ها بسیار نازک و ظریف تر از پوست سایر بخش های بدن است ؛ چون پوست این ناحیه از صورت مرتباً در معرض حرکت ، باز و بسته شدن چشم ، لبخند و سایر حرکات صورت می باشد ، که در طی شدن سریع تر روند فرسایش آن ، دخیل است. همچنین پوست اطراف چشم ها ، بیشتر از سایر نواحی بدن در معرض اشعه های ساطع شده از خورشید قرار می گیرد و همین امر ، در سرعت گرفتن پدیدار شدن آثار پیری در این ناحیه ، اثر گذار می باشد.

اقدامات قبل از جراحی پلک - دکتر کشکولی

در مرحله اقدامات قبل از جراحی پلک ، مراقبتهای زیر را از پوست خود به عمل آورید :

محافظت از پوست در برابر نور خورشید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، دشمن شماره یک پوست شماست. استفاده از کرم ضد آفتاب و مراقبت از چشم ها با استفاده از عینک آفتابی ، در هنگام خروج از منزل و قرار گرفتن در محیط های باز ، را به یک عادت برای خودتان تبدیل کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب به اندازه مسواک زدن اهمیت دارد ؛ پس به شما توصیه می کنیم تا کرم ضد آفتاب خود را در کنار مسواک تان قرار دهید ، تا هرگز آن را فراموش نکنید.

هیدراته بمانید.

آبرسانی کافی به بدن و هیدراته نگه داشتن آن ، خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کرده و در پنهان شدن چین و چروک ها ، موثر واقع می شود. نوشیدن آب و اجتناب از مصرف بیش از حد نمک ، می تواند به جلوگیری از احتباس آب کمک کرده و پف را کاهش می دهد.

یک رژیم غذایی خوب را دنبال کنید.

از میل کردن غذاهای فراوری شده ، جداً خودداری کنید. یک رژیم مبتنی بر گیاهان و مواد غذایی ضد التهابی ، می تواند به جوان تر ماندن پوست کمک کند. غذاهایی از قبیل اسفناج ، شیر بادام ، هوموس و میوه های هم خانواده تمشک ، به غذاهای جوانی معروف هستند.

کرم های مراقبت از پوست

از کرم های مراقبت از پوست خوب ، بر یک مبنای روزانه استفاده کنید. این کار به بهبود کیفیت کلی پوست شما ، کمک به سزایی می کند.

انجام آزمایشات مربوط به چشم

یکی دیگر از اقدامات قبل از جراحی پلک ، انجام آزمایشات لازم است. یک آزمایش جامع و کامل چشم توسط پزشک متخصص ، اولین قدم برای آماده شدن جهت قرار گرفتن تحت جراحی پلک می باشد. با این آزمایش ، نه تنها بینایی شما سنجیده می شود ؛ بلکه سلامت کلی شما نیز که بر روی نتیجه نهایی جراحی تاثیر گذار خواهد بود ، بررسی می شود.

محل سپری کردن دوره ریکاوری در منزل را مشخص کنید.

قبل از رسیدن به موعد مقرر جراحی پلک ، فضایی را در منزل مشخص کنید ، که قرار است دوره ریکاوری تان را در آنجا بگذرانید. بهتر است برای کاسته شدن از اضطراب در طول این دوره ، از قبل برنامه ریزی در خصوص تهیه غذا نموده و مقداری غذاهای از قبل آماده شده را جهت استفاده در طول ریکاوری ، تهیه کرده و در یخچال بگذارید ؛ تا

در روزهای ریکاوری تان ، دغدغه تهیه غذا نداشته باشید.

گزینه های سرگرم کننده ای که مورد علاقه تان هستند ، را نیز تهیه کرده و در این مکان قرار دهید ، تا با سرگرم کردن خودتان در دوره ریکاوری ، تجربه کسل کننده ای از این دوره نداشته باشید.

 

 

نکات و اقدامات قبل از جراحی پلک

  • زیباجویان محترم جراحی زیبایی پلک ، در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنند یا به بیماری بخصوصی مبتلا هستند باید قبل از انجام جراحی، این مسئله را به جراح معالج خود اطلاع دهند؛ زیرا برخی بیماری ها و داروها در روند عمل اختلال ایجاد کرده و فرد را در معرض خطرات جدی قرار می دهند.
  • بهترین جراح پلک تهران ممکن است قبل از جراحی، داروهایی را برای بیمار تجویز نماید؛ در این صورت بیمار موظف است داروهای تجویز شده را تهیه و نسبت به مصرف صحیح و به موقع آن ها مبادرت ورزد.
  • برخی داروها نظیر داروهای ضد انعقاد خون اعم از بروفن، آسپرین، ژلوفن و غیره از چند روز قبل از جراحی پلک تا چند روز پس از آن ممنوع می باشد؛ توجه داشته باشید که این قبیل داروها به دلیل ایجاد اختلال در انعقاد خون می توانند سبب افزایش ریسک خونریزی در حین و حتی پس از عمل شوند.
  • پزشک معالج شما آزمایشاتی را برای تان تجویز می کند که باید پیش از عمل، تمامی آن ها را انجام داده و نتایج آن را در روز جراحی همراه خود داشته باشید و در اختیار جراح تان بگذارید.

سایر اقدامات لازم قبل از جراحی پلک

  1. به عنوان یکی از اقدامات قبل از جراحی پلک ، شما با پزشک معالج تان یک جلسه مشاوره خواهید داشت که در این جلسه می توانید در خصوص اهداف و خواسته هایتان از انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی با ایشان صحبت کنید.
  2. در جلسه مشاوره علاوه بر این که فرد زیباجو به شرح خواسته های خود از انجام عمل می پردازد، جراح نیز دستورات و اقدامات قبل و بعد از جراحی را برای وی تشریح می نماید.
  3. در این جلسه، بهترین دکتر بلفاروپلاستی تهران یک دیدگاه کلی نسبت به نتیجه عمل برای بیمار ارائه می نماید تا بیمار توقعاتی غیرمنطقی از ماحصل جراحی نداشته باشد.
  4. افراد باید از 2 هفته قبل تا 2 هفته بعد از جراحی پلک، از مصرف مشروب و استعمال سیگار و قلیان اجتناب نمایند؛ زیرا این موارد اکسیژن رسانی خون را مختل کرده و ممکن است در حین عمل جان فرد را به مخاطره بیاندازند و پس از عمل نیز سبب کند شدن فرآیند ترمیم زخم ها گردند.
  5. متقاضیان جراحی زیبایی پلک باید در شب قبل از جراحی پلک، استحمام نمایند؛ زیرا تا مدتی پس از عمل مجاز به حمام کردن نخواهند بود.

 

 

شما عزیزان و همراهان گرامی می توانید با رعایت موارد فوق الذکر از بروز هر گونه اختلال در حین و پس از عمل جراحی پلک ، جلوگیری نمایید.

انتخاب یک جراح پلک با تجربه

از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی پلک باید به انتخاب جراح اشاره کرد. چرا که ایشان باید تغییرات لازم را بر روی پلک ها اعمال نمایید. در این راستا جراح باید به طور کامل بر روی آناتومی چشم و پلک ها مسلط باشد تا بتواند عمل جراحی پلک را به بهترین نحو به انجام رساند. با انتخاب یک جراح خوب ، می توانید از موفقیت آمیز بودن عمل مطمئن شوید.

جلسه مشاوره قبل از جراحی پلک

بعد از انتخاب جراح ، قدم بعدی در راستای اقدامات قبل از جراحی پلک ، جلسه مشاوره است. جلسه مشاوره با بهترین جراح پلک تهران از اهمیت بالایی برخوردار بوده ؛ چرا که طی آن پروسه عمل از تمامی جوانب بررسی می شود. در وهله اول پزشک پرونده پزشکی بیمار را که راجع به بیماری های گذشته ، جراحی یا پروسه های درمانی خاص اطلاعاتی را در بردارد ، به طور دقیق مرور و ارزیابی می کند. آگاهی از این موارد ، سطح سلامت عمومی فرد را مشخص نموده و بدین ترتیب پزشک می تواند مشخص نماید که بلفاروپلاستی تا چه حد برای او با ریسک همراه است.

در ادامه نیز ایشان اقداماتی را که موجب کمتر شدن ریسک عمل می شوند ، برای فرد توضیح می دهد. تعدادی از این اقدامات به قبل از عمل و تعدادی به بعد از عمل مرتبط می شوند. همچنین ایشان بر اهمیت موارد توصیه شده ، تاکید می کند. از آن جایی که هر اقدام جراحی نمی تواند به طور صددرصد عاری از عارضه باشد ، جراح در جلسه مشاوره عوارض احتمالی عمل پلک را بازگو می کند و نیز راه های جلوگیری و مقابله با آن ها را به بیمار توضیح می دهد.

هنگام ملاقات با پزشک ، حتما خواسته هایتان را از انجام جراحی پلک بیان کنید. گاهی اوقات افراد با انتظارات نامعقول برای عمل بلفاروپلاستی اقدام می کنند و همین امر موجب می شود پس از عمل از نتیجه رضایت نداشته باشند. بنابراین لازم است جراح نسبت به اهداف بیمار آگاه باشد تا در صورت منطقی نبودن آن ها ، او را در جهت درست هدایت کند. در پایان نیز اگر نیاز به انجام آزمایش یا عکسبرداری باشد ، از بیمار خواسته می شود که این موارد را به انجام رساند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
شکوفه
شکوفه
1 سال گذشته

انتخاب دگاقای دکتر کشکولی