جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا ، به عمل جراحی افتادگی پلک یا جراحی پف پلک بالا اشاره دارد. این عمل جراحی به بیماران کمک می کند تا ظاهر چشم های خود را به حالت طبیعی بازگردانند. شل شدن پوست و پف پلک بالا ، سبب خواهد شد که چهره ، حالتی خسته و کم انرژی به خود بگیرد. عمل بلفاروپلاستی پلک فوقانی ، به وسیله لیفت یا برداشتن پوست سست شده که معمولا در اثر افزایش سن ایجاد می شود به چهره شما زیبایی دوباره می بخشد. به جهت انجام این پروسه می توانید به بهترین جراح پلک تهران ، دکتر محسن بهمنی کشکولی مراجعه فرمایید. ایشان در قالب این مقاله توضیحات بسیار کاربردی را در اختیارتان قرار داده است. همچنین می توانید نمونه کارهای فوق العاده دکتر را نیز ملاحظه بفرمایید.

 

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا - دکتر کشکولی

بلفاروپلاستی چیست ؟

جراحی زیبایی پلک یا در واقع بلفاروپلاستی ، نوعی عمل جراحی است که مقصود از آن بهبود شکل ظاهری چشم ها و همچنین بهبود عملکرد پلک ها می باشد. توجه داشته باشید که عمل بلفاروپلاستی می تواند هم برای پلک های بالا و هم برای پلک های پایین انجام شود. برای بسیاری از افراد ؛ وجود پوست اضافی در پلک های فوقانی ، پف پلک ها و افتادگی پلک بر روی چشم می تواند علاوه بر کاهش اعتماد به نفس سبب کاهش میدان بینایی نیز شود. لازم به ذکر است افتادگی پلک بالا ، زمانی اتفاق می افتد که پلک ها دچار پف کردگی شده باشند. لذا به طور کلی ، هدف از جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا بازگرداندن پلک ها به شکل اولیه و ایجاد ظاهری شاداب تر است.

مزایای جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا

  • چهره جوان تر به نظر می رسد.
  • ظاهر چشم ها از نظر زیبایی شناسی بهبود می یابد.
  • حالت نگاه طبیعی شده و در پلک ها احساس سنگینی نمی شود.
  • محدوده دید نیز در افرادی که دچار افتادگی پلک بوده اند بهبود می یابد.

 

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا  - دکتر کشکولی

افزایش سن و پروسه پیری پلک ها

به طور طبیعی ، هر بار پلک زدن موجب کشیدگی ضعیفی در الیاف الاستیک پوست می گردد. همچنین پلک زدن ، الیاف عضله بالا برنده پلک را نیز گسترش می دهد. این اتفاقات سبب می شوند که پوست پلک ها به مرور زمان نازک تر شود ؛ در این حین با افزایش سن ، خطوطی بر روی نواحی اطراف پلک ها نمایان می گردد که میزان آن با افزایش سن مرتبط است. در سنین جوانی ، پلک ها پوستی لطیف و صاف دارند ؛ اما با بالا رفتن سن چربی و بافت حمایت کننده پلک ها کاهش یافته و سبب سست شدن و افتادگی پلک بالا و نیز تشکیل کیسه های چربی در زیر چشم و اطراف ناحیه اوربیتال شده و در نتیجه منجر به ایجاد پف زیر چشم می گردد. همچنین با افزایش سن ، پوست پلک بالایی بیش از حد گسترش می یابد و به صورت چین هایی بر روی پلک ظاهر می شود. عضله بالا برنده پلک نیز تحت تاثیر افزایش سن ، دچار افتادگی شده و به افتادگی پلک یا اصطلاحا پتوز پلک می انجامد. ناگفته نماند که علاوه بر بالا رفتن سن ، ژنتیک نیز در ظاهر شدن موارد فوق الذکر اثرگذار است. از این رو بنا به صلاحدید فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم ، جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا در تهران می تواند در هر سنی انجام گیرد.

چه کسانی کاندید مناسبی برای بلفاروپلاستی پلک بالا هستند ؟

هر فردی که یکی از موارد زیر را تجربه کرده است می تواند جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا را انجام دهد :

  1. افرادی که دچار کاهش اعتماد به نفس هستند.
  2. اشخاصی که چهره آن ها همیشه حالتی خسته و خواب آلوده دارد.
  3. کسانی که سن آن ها بیشتر از آن چه واقعا هست به نظر می رسد.
  4. افرادی که در اثر افتادگی پلک ، میدان بینایی آن ها کاهش یافته است.
  5. اشخاصی که به دلیل افتادگی پلک ، شکل واقعی چشم های آن ها مشخص نیست.

 

 

بلفاروپلاستی پلک بالا چگونه انجام می شود ؟

قبل از جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا ، موضع مورد نظر باید کاملا تمیز شود و سپس بی حسی موضعی بر روی آن اعمال گردد. پس از بی حسی ، با استفاده از تکنیک های مخصوصی ، برش کوچکی توسط جراح زده می شود. سپس بهترین جراح پلک تهران ، چربی و بافت اضافی موجود در پلک فوقانی را خارج نموده و پوست و عضله مربوطه را در حالت طبیعی قرار می دهد و در انتها محل برش را بخیه می زند. لازم به ذکر است برش بلفاروپلاستی پلک بالا ، در امتداد محل چین پلک زده می شود ؛ در نتیجه محل برش در هنگام باز یا بسته بودن پلک کاملا مخفی خواهد بود. به طور متوسط ، عمل بلفاروپلاستی پلک بالا با توجه به وسعت درمان ممکن است یک ساعت طول بکشد.

بلفاروپلاستی پلک بالا با بی حسی موضعی چه مزایایی دارد ؟

اگر جراح پلک تهران در کار خود حرفه ای باشد عمل بلفاروپلاستی پلک بالا تحت بی حسی موضعی ، با کمترین ریسک و بهترین نتیجه همراه خواهد بود. استفاده از بی حسی موضعی ؛ به معنای کاهش مدت زمان نقاهت بعد از عمل نسبت به جراحی پلک تحت بیهوشی عمومی می باشد. علاوه بر این ، بیهوشی عمومی خطرات بیشتری نسبت به بی حسی موضعی به همراه دارد و حالت تهوع آن نیز بیشتر است. بنابراین به طور کلی ، رویکرد بی حسی موضعی برای بلفاروپلاستی پلک بالا یک گزینه امن می باشد.

 

 

اقدامات قبل از بلفاروپلاستی پلک بالا

  • افرادی که خواهان انجام جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا در تهران می باشند ، حتما باید با پزشک خود مشاوره داشته باشند.
  • افراد در جلسه مشاوره ، باید خواسته ها و انتظارات خود را از این جراحی مطرح نمایند.
  • پزشک در جلسه مشاوره ، معاینات لازم را بر روی بیمار انجام می دهد.
  • لازم به ذکر است که افراد در صورت ابتلا به بیماری های خاص و همچنین مصرف داروهای خاص ، حتما باید پزشک خود را آگاه سازند.
  • داروهایی همچون آسپرین ، ایبوپروفن ، ناپروکسن و همچنین داروهای مکمل و گیاهی ؛ از چند وقت قبل از عمل بلفاروپلاستی ممنوع می باشد ، زیرا این موارد احتمال خونریزی در حین عمل را تشدید می کنند.
  • مصرف الکل و دخانیات از مدتی قبل از جراحی بلفاروپلاستی ، باید قطع گردد ؛ چرا که مصرف این موارد می تواند سلامت فرد را در حین عمل به مخاطره انداخته و پس از عمل نیز فرآیند بهبودی را مختل سازند.

مراقبت های بعد از جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا

  1. به گفته بلافاصله بعد از جراحی بلفاروپلاستی ، تورم ملایم و کمی کبودی در محل جراحی مشاهده خواهد شد که ممکن است طی روزهای ابتدایی پس از عمل تشدید شود ؛ این مسئله نباید ایجاد نگرانی نماید ؛ زیرا از عوارض بدیهی بلفاروپلاستی محسوب شده و به مرور زمان و تقریبا طی 2 هفته برطرف می شود.
  2. به طور کلی پس از عمل بلفاروپلاستی و از بین رفتن اثرات بیحسی یا بیهوشی ، دردی وجود نخواهد داشت ؛ اما در برخی موارد ممکن است فرد با درد مختصری مواجه گردد. در این راستا داروهای ضد درد یا مسکن تجویز می شود که فرد با مصرف آن می توان درد ناشی از عمل را کنترل نماید.
  3. به گفته بهترین دکتر بلفاروپلاستی تهران طول دوره نقاهت عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا ، بسته به وسعت عمل در هر فردی متغیر است ؛ اما به طور کلی دوره نقاهت این عمل جراحی کوتاه بوده و فرد پس از بازه زمانی کوتاهی امکان بازگشت به امور روتین را باز خواهد یافت.
  4. البته ناگفته نماند که بازگشت به امور روزمره به منزله انجام همه امور نبوده و افراد باید حداقل به مدت 1 تا 2 هفته پس از عمل ؛ از برداشتن اجسام سنگین و ورزش های پر تنش اجتناب کنند.

 

جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا - دکتر کشکولی

سایر مراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک بالا

  • در خصوص تغذیه بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا ؛ باید اشاره داشت که افراد باید در طول دوران نقاهت این عمل جراحی ، رژیم غذایی متعادلی داشته باشند ؛ چرا که بی تحرکی و استراحت زیاد می تواند منجر به بروز یبوست شده و مشکلاتی برای فرد ایجاد نماید ؛ از این رو حتما در خانه پیاده روی کوتاهی داشته باشید و از مایعات و میوه های خام به طور منظم استفاده نمایید.
  • حداقل تا 2 هفته پس از بلفاروپلاستی ، از مصرف الکل و سیگار بپرهیزید ؛ چرا که این موارد فرآیند بهبودی را با اختلال مواجه ساخته و روند ترمیم زخم ها را کند می کنند.
  • نحوه خوابیدن بعد از جراحی بلفاروپلاستی ؛ باید به صورتی باشد که پلک ها با بالش تماس نداشته باشند ؛ لذا باید به صورت طاقباز بخوابید و همچنین برای کمک به بهبود گردش جریان خون و کاهش تورم و کبودی ، سر خود را در زاویه 45 درجه با سطح بدن قرار دهید.
  • تا چند وقت بعد از جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا از قرار گرفتن در مجاورت نور مستقیم خورشید خودداری کنید و در صورتی که ناچار به بیرون رفتن از منزل شدید حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات