بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی پلک بالا در تهران که به عنوان جراحی پف پلک بالا نیز شناخته می شود ، موجب حذف پف پلک و برداشته شدن پوست اضافی پلک های بالا می گردد. این عمل ، معمولا به دلیل زیبایی صورت می گیرد. همچنین جراحی پف پلک بالا یک راه موثر برای بهبود دید در افراد مسن است. عمل بلفاروپلاستی برای از بین بردن سیاهی اطراف چشم یا حذف چین و چروک صورت مناسب نیست و اغلب به همراه عمل های دیگری مانند ؛ لیزر درمانی ، تزریق فیلر یا لیفت پیشانی انجام می شود. در این مقاله از پروفسور محسن بهمنی کشکولی ، بهترین جراح پلک تهران در نظر داریم در رابطه با عمل پلک بالا صحبت نماییم.

 

بلفاروپلاستی پلک بالا - پروفسور کشکولی

پروسه پیری پلک

با افزایش سن ، پوست به تدریج حالت الاستیته خود را از دست می دهد. کمبود الاستیسیته به همراه کشش مداوم از طریق جاذبه ، سبب ایجاد پوست اضافی در پلک های بالا و پایین می شود. پوست اضافه در پلک پایین باعث پدید آمدن چین و چروک بر روی پوست می گردد و فرد جهت رهایی از آن ملزم به انجام جراحی پف پلک پایین خواهد شد. وجود پوست اضافه در پلک های فوقانی نیز می تواند سبب افتادگی پشت پلک شده و موجب کاهش محدوده دید گردد. غشاء چربی که چشم را از جمجمه جدا می کند ، می تواند در پلک های فوقانی و پایینی ایجاد تورم نماید. این غشای نازک حاوی چربی ، با افزایش سن ضعیف می شود و چربی ها مثل برآمدگی به سمت چشمان فرد حرکت می کنند.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا هستند ؟

  • بهترین کاندیدا برای عمل بلفاروپلاستی پلک بالا در تهران ، افرادی هستند که سالم بوده و انتظارات واقعی از این جراحی دارند.
  • همچنین این افراد بهتر است دارای سن 35 سال یا بیشتر باشند.
  • البته چنانچه پف پلک یا افتادگی پلک در خانواده شما وجود داشته و موروثی باشد ، ممکن است فرد تصمیم بگیرد که عمل جراحی پف پلک بالا را زودتر از این محدوده سنی انجام دهد.
  • به طور کلی ، جراحی پلک در تهران با پروفسور کشکولی می تواند ظاهر شما را بهبود بخشد و به اعتماد به نفس تان کمک کند. با این حال ، ممکن است با انجام این جراحی به آنچه که ایده آل تان است نرسید ، لذا قبل از این که تصمیم به انجام عمل جراحی پف پلک بالا بگیرید ، در مورد اهداف خود فکر کنید و آن ها را با جراح پلک خوب در تهران در میان بگذارید.

آیا نتایج جراحی پلک پف پلک بالا دائمی خواهد بود ؟

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا در تهران با پروفسور محسن بهمنی کشکولی فوق تخصص جراحی های زیبایی چشم ، می تواند حداقل 8-10 سال دوام داشته باشد. البته باید بدانید که پلک های شما هنوز هم بعد از این عمل در معرض مواجهه با علائم پیری قرار دارند.

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا چگونه انجام می شود ؟

اگر عمل جراحی برای هر دو پلک بالا و پایین با هم انجام گردد ، معمولا دو ساعت طول می کشد و به احتمال زیاد پزشک شما با استفاده از بیحسی موضعی این کار را انجام می دهد. اگر عمل جراحی روی هر چهار پلک انجام شود ، جراح احتمالا در ابتدا از پلک های بالا شروع می کند. جراح پلک تهران ، معمولا یک برش در طول خطوط طبيعی پلک ها می زند و از طریق این برش ، پوست را از بافت زیرین جدا نموده و چربی و پوست اضافی را برمی دارد. سپس محل برش را با سوزن های بسیار نازک بخیه می زند. بخیه پلک های بالایی برای سه تا شش روز باقی می ماند.

عمل بلفاروپلاستی پلک پایین چگونه انجام می شود ؟

جراحی بلفاروپلاستی بر روی پلک های زیرین با استفاده از تکنیک های مختلف انجام می شود. جراحی پف پلک پایین ، بسته به روش استفاده شده ممکن است نیاز به بخیه نداشته باشد. لازم به ذکر است که در روش ارجح ؛ جراح برای برداشتن چربی اضافی موجود در کیسه های چربی پلک های پایین ، برش را از داخل پلک ایجاد می کند که این برش قابل مشاهده نیست.

 

بلفاروپلاستی پلک بالا - پروفسور کشکولی

 

دوره ریکاوری پس از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا چگونه است ؟

پس از جراحی پلک بالا در تهران ، بخیه ها ممکن است تا یک هفته روی پلک ها باقی بمانند. همچنین تورم و گاهی اوقات کبودی نیز به طور معمول اتفاق می افتد ، اما ورم پلک های شما حداکثر در عرض یک یا دو هفته بهبود می یابد.

آیا عمل بلفاوپلاستی پلک بالا عوارض دارد ؟

این سوال از جمله بدیهی ترین و شایع ترین سوالاتی است که متقاضیان عمل بلفاروپلاستی در تهران ، غالبا از پزشک خود می پرسند. در پاسخ به این پرسش باید اشاره داشت که عمل بلفاروپلاستی نیز همچون هر عمل جراحی دیگری ، منوط به انتخاب یک جراح ماهر و کارآزموده و همچنین رعایت صحیح مراقبت های پس از عمل می باشد تا به نتایج بهینه ای منتج گردد ؛ طبیعتا عدم توجه با موارد مذکور ، ریسک بروز عوارض جراحی را میسر می سازد. لازم به ذکر است که اگرچه عوارض و نتایج ناخواسته بلفاروپلاستی بسیار نادر است ، اما گاهی اوقات اتفاق می افتد. در ذیل به عوارض احتمالی بلفاروپلاستی پلک بالا اشاره داشته ایم :

  • خونریزی
  • عفونت
  • خشکی چشم
  • رنگ غیرطبیعی پلک ها
  • ایجاد اشکال در بینایی
  • عدم توانایی چشم ها به هنگام بسته شدن
  • پوست اضافی که به طور غیرمعمول در داخل یا خارج پلک ایجاد می شود.

توجه داشته باشید که در صورت مواجهه با هر کدام از این عوارض ، باید در اسرع وقت با پروفسور کشکولی تماس بگیرید.

اقدامات قبل از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا در تهران

  • به گونه ای برنامه ریزی کنید که چند روز بعد از عمل جراحی در خانه بمانید و فعالیت خود را محدود نمایید ، چرا که این اقدام به بهبودی سریع تر شما کمک خواهد نمود.
  • بعضی از افراد پس از عمل جراحی پلک بالا در تهران ، دچار خشکی چشم می شوند ، جای نگرانی نیست و این عارضه معمولا طی کمتر از دو هفته برطرف می گردد.
  • چنانچه خشکی چشم هایتان بیش از دو هفته طول کشید باید حتما با پزشک خود تماس بگیرید.
  • داروهای ضد درد که پزشک شما توصیه می کند در صورت ضرورت استفاده باید به طور مرتب و سر ساعت به مصرف برسد.
  • داروهایی مانند Advil،Motrin ،Naproxen ، Aleve و آسپرین به دلیل افزایش خطر خونریزی نباید از دو هفته قبل تا دو هفته بعد از عمل ، استفاده شوند.

هزینه بلفاروپلاستی پلک بالا

یکی از رایج ترین سوالات در رابطه با عمل بلفاروپلاستی این است که آیا جراحی پف پلک بالا در تهران دارای پوشش بیمه ای می باشد ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر ، شرکت های بیمه به طور معمول عمل های زیبایی را پوشش نمی دهند ؛ عمل بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک نیز از این قاعده مستثنی نیست و بیمه هزینه آن را تقبل نخواهد گرد.

مراقبت های بعد از جراحی پلک بالا

یک همراه باید 24 تا 48 ساعت اول در منزل با شما بماند ؛ زیرا ممکن است چند روز اول احساس کنید در چشمتان شن ریزه وجود دارد.

گاهی به نظر می رسد مایع شفافی روی چشم را گرفته است اما نگران نباشید، این مایع به خودی خود رفع می شود. ( درصورت تداوم این اتفاق ، پزشک قطره ضد التهاب تجویز می کند. )

  • زخم و پانسمان را 48 ساعت اول خشک نگهدارید. پماد آنتی بیوتیک یا قطره چشمی را طبق دستور بهترین جراح پلک تهران استفاده کنید ( معمولا برای 5 روز ).
  • هنگام استفاده از قطره یا پماد چشمی یا خشک کردن صورت ، ممکن است موجب بازشدن بخیه شود.
  • بعد از بلفاروپلاستی پلک بالا در تهران ، در معرض نور خورشید به مدت سه ماه قرار نگیرید ؛ پس از آن ، ضد آفتاب حاوی SPF 50 و بیشتر استفاده کنید.
  • به چشمانتان فشار وارد نکنید.حداقل یک هفته ، یه تلویزیون و موبایل نگاه نکنید و کتاب و ایمیل نخوانید.( فعالیت های شدید ، موجب خشکی چشم می شوند. )
  • خواب کافی در شب یکی از بهترین گزینه های تسریع بهبودی است زیرا کمبود خواب باعت کاهش روند خوب شدن زخم می شود.
  • مهم است از فعالیت هایی که جریان خون در چشم را افزایش می دهد دو تا چهار هفته اول پرهیز کنید.
  • اگر سیگاری هستید ، لازم است که بدانید سیگار روند بهبودی را مختل می کند و احتمال بروز عفونت بعد از جراحی پلک بالا را افزایش می دهد. از این رو حداقل شش هفته قبل از جراحی بهتر است سیگار را ترک کنید.
  • حداقل دو هفته لنز تماسی استفاده نکنید. کشیدن پلک برای قراردادن لنز در چشم یا برداشتن آن می تواند بهبودی برش ها را مختل کند.
  • از آرایش چشم تا زمانی که جراح اجازه دهد ( معمولا 10 تا 14 روز بعد از عمل ) خودداری نمایید.

تغذیه بعد از جراحی پلک بالا

  1. غذاهای شور می توانند موجب تجمع مایع و تورم شوند ، هفت تا ده روز اول ، مصرف نمک را کاهش دهید.
  2. برای پرهیز از یبوست ، سبزیجات تازه و میوه های خشک شده به حد کافی مصرف کنید.
  3. مایعات را به صورت آب و آبمیوه چند روز اول بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا در تهران ، به وفور بنوشید.
  4. نوشیدنی های حاوی کافئین و کربونات را چند روز اول کاهش دهید. نوشیدنی حاوی الکل را هفته اول بعد از جراحی قطع کنید.

تورم بعد از عمل زیبایی پلک

برای کاهش تورم ؛ به حالت ایستاده بنشیند و در شب با کمک چند بالش سرتان را بالاتر از سطح بدن نگاه دارید و مطمئن شوید به چشم فشاری وارد نمی شود. کبودی و تورم حدود 14 روز پس از جراحی فروکش می کند و پس از سه هفته ، به طور قابل توجهی بهتر خواهد شد.

آیا جراحی پلک عوارض دارد ؟

از آن جا که بلفاروپلاستی پلک بالا یا پایین با یک ناحیه بسیار حساس از صورت سروکار دارد ، اگر این عمل توسط یک جراح چشم باهوش و باتجربه انجام نشود ، ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد. پیچیدگی عارضه ممکن است به طور قابل توجهی از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد ، از جمله درجات جزئی ؛ زخم تا بدشکلی پلک که بر یکپارچگی چشم و توانایی عملکرد صحیح آن تأثیر می گذارد می باشد.

جراحی پلک ترمیمی چیست ؟

بلفاروپلاستی ترمیمی پلک بالا و پایین که به آن جراحی بازبینی پلک نیز گفته می شود ؛ یک عمل ثانویه است که برای اصلاح عوارض ایجاد شده یا بهبود نتایج جراحی قبلی پلک انجام می شود. هنگامی که بیمار از نتیجه قبلی بلفاروپلاستی پلک بالا در تهران ، راضی نیست ، جراحی ترمیمی ممکن است توصیه شود. بلفاروپلاستی ترمیمی نسبت به جراحی اول پیچیده تر است و بسته به پیچیدگی مشکل از چند طریق قابل انجام است. از شایع ترین دلایل نیاز به جراحی ثانویه می توان به جمع شدن پلک تحتانی ، ایجاد زخم ، گرد شدن گوشه های چشم ، حفره بالای پلک پایین یا کیسه های برجای مانده و برجستگی ها اشاره کرد.

چرا باید بلفاروپلاستی ترمیمی انجام داد ؟

  1. دلایل زیادی وجود دارد که بیمار ، ملزم به بلفاروپلاستی ثانویه گردد ؛ اما به طور کلی در بیشتر موارد ، بیماران از نتایج جراحی پلک قبلی ناراضی بوده و اقدام به انجام این جراحی می کنند.
  2. با انجام بلفاروپلاستی ترمیمی می توان کانتور چشم را اصلاح کرد و شکل طبیعی تری به آن داد.
  3. یکی دیگر از شکایات رایج هنگام برداشتن بیش از حد پوست یا چربی ، وضعیت نامناسب پلک ها است.
  4. ظاهری نامتقارن ، نامتعادل و تا حدودی غیر طبیعی می تواند حاصل شود.
  5. عمل پلک ثانویه می تواند تقارن قبلی را بازیابی کند.
  6. اگر چربی بیش از حد برداشته شود ، ممکن است یک نگاه توخالی و فرو رفته در زیر چشم نیز ایجاد شود.
  7. با تزریق مواد پرکننده یا انتقال چربی ، پلک های پایین یا بالا می توانند حجم بیشتری پیدا کنند تا ظاهر جوانتری داشته باشید.

آیا همه افراد می توانند بلفاروپلاستی پلک بالا انجام دهند ؟

این جراحی به افرادی پیشنهاد می شود که علاوه بر انگیزه کافی ، از سلامت جسمانی خوبی برخوردار هستند ؛ زیرا برخی از بیماری ها نظیر فشار خون بالا ، تیروئید و یا خشکی چشم می توانند اختلالاتی را در نتیجه این جراحی ایجاد نمایند ؛ از این رو بیماران نمی توانند به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنند. دقت داشته باشید که عمل بلفاروپلاستی پلک بالا در تهران ، موجب از بین رفتن خطوط پنجه کلاغی یعنی چین و چروک های اطراف چشم نمی شود و این جراحی نمی تواند خاصیت ارتجاعی پوست را که به دلیل افزایش سن و یا نور آفتاب از دست رفته ، باز گرداند.

چه زمان بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا می توان به فعالیت های روزمره بازگشت ؟

بعد از گذشت دو روز از انجام جراحی تماشای تلویزیون و یا مطالعه مانعی ندارد. بخیه های جراحی بعد از 5 الی 7 روز کشیده می شوند و محل برش ها ترمیم خواهد شد که بعد از این بازه زمانی می توانید فعالیت های خود را شروع کنید. در رابطه با استفاده از لوازم آرایشی بهتر است با پزشک مشورت نمایید. چشم ها به مدت 3 الی 4 هفته نسبت به باد ، آفتاب و گرد و غبار حساس هستند ، به همین دلیل توصیه می شود در هنگام خروج از منزل حتما از عینک آفتابی استفاده نمایید. در رابطه با ورزش کردن و فعالیت های بدنی نیز توصیه می شود تا 4 الی 5 روز استراحت نسبی داشته باشید و از برداشتن اجسام سنگین ، ورزش هایی که با افزایش ضربان قلب همراه است تا 3 الی 4 هفته خودداری نمایید.

آیا با افزایش سن و تغییرات پوستی نتیجه جراحی پلک بالا برمی گردد ؟

جلوگیری از تغییرات بافتی و افزایش سن امری غیر قابل اجتناب است به همین دلیل با گذشت زمان ممکن است نتایج این جراحی تحت تاثیر قرار بگیرند. هرچه سبک زندگی سالم تری داشته باشید ، ورزش کردن را در برنامه زندگی خود جای دهید ، روتین پوستی داشته باشید ، می توانید روند پیری و تغییرات بافتی را به تاخیر بیندازید و به این ترتیب ماندگاری نتایج حاصل از بلفاروپلاستی پلک بالا را نیز افزایش دهید.

نکاتی که در رابطه با عمل زیبایی پلک بالا باید بدانید :

  • از آرایش کردن در روز جراحی خودداری کنید.
  • از مصرف خودسرانه دارو تا دو هفته قبل از عمل پلک بالا در تهران ، خودداری کرده و در رابطه با داروهایی که مصرف می کنید ، با جراح چشم مشورت نمایید.
  • به نکات مراقبتی و دستورالعمل های پزشکی توجه داشته باشید.
  • برای دیدن نتیجه نهایی عمل صبور باشید و از قضاوت عجولانه خودداری نمایید ؛ چرا که به دلیل تورم ناشی از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا در تهران ، ممکن است در هفته های ابتدایی ، پلک ها نامتقارن به نظر برسند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
择偶网
3 سال ها گذشته

新冠肆虐,注意安全!