جراحی مدرن بلفاروپلاستی

پلک های چروکیده و افتاده یکی از دلایل مهمی هستند که افراد ، جراحی مدرن بلفاروپلاستی را برای حذف و کشیدن پوست اضافی پلک ها انتخاب می کنند. همچنین گاهی اوقات بلفاروپلاستی می تواند محدوده دید شما را که به علت افتادگی پلک ها کاهش یافته ، بهبود ببخشد. با استفاده از جراحی مدرن بلفاروپلاستی ، می توان پوست اضافی ، عضله و گاهی اوقات چربی را از پلک های فوقانی یا تحتانی و پف زیر چشم را برداشت. برای کسب نتبجه ای بسیار مطلوب از این پروسه به دکتر محسن بهمن کشکولی ،فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم ، مراجعه نموده و تحت نظر ایشان درمان شوید.

جراحی مدرن بلفاروپلاستی

در بعضی موارد ممکن است فقط پوست برداشته شود نه عضله یا این که امکان دارد نیاز به عمل جراحی برای هر دو پلک بالایی و پایینی به طور همزمان صورت پذیرد. بلفاروپلاستی پلک فوقانی که برخی آن را با لیفت پلک می شناسند ، نباید با جراحی افتادگی پلک ( پتوز ) یکسان تلقی گردد ، چرا که این جراحی به منظور بالا بردن حاشیه پلک بالا بوده و به وسیله کشیدن و محکم کردن ماهیچه و تاندونی که موظف به بالا بردن آن است انجام می گیرد. جراحی مدرن بلفاروپلاستی ، در مواردی که سنگینی پوست پلک بالایی سبب افتادگی آن شده باشد می تواند حاشیه پلک بالایی را کمی افزایش دهد.

آیا عمل بلفاروپلاستی برای همه افراد مجاز است ؟

توجه داشته باشید که همه افراد ، کاندید مناسبی برای انجام عمل بلفاروپلاستی محسوب نمی شوند ؛ زیرا گاها عواملی اعم از اختلالات تیروئید ، کمبود برخی پروتئین ها ، اختلالات عملکردی کلیوی و مواردی از این قبیل ؛ منجر به بروز تورم یا افتادگی پلک ها می گردند. لذا از این حیث جراحان پیش از انجام جراحی زیبایی پلک ، مبادرت به بررسی و معاینه متقاضیان این عمل جراحی نموده و در صورتی که منشأ اشکالات ظاهری پلک ها ناشی از بیماری هایی که ذکر شد باشد ؛ توصیه به درمان منشأ بیماری می نمایند. لازم به ذکر است که در چنین مواردی ، عمل بلفاروپلاستی صرفا زمانی مجاز خواهد بود که بیمار از درمان مشکلات موجود نیز نتیجه ای نگرفته و همچنان با پف یا افتادگی پلک ها مواجه باشد.

بلفاروپلاستی زیبایی چیست ؟

بلفاروپلاستی در حقیقت نوعی عمل جراحی زیبایی محسوب می شود که جهت رفع پف پلک ، اصلاح افتادگی پلک ها و حذف پوست اضافی آن ها مورد بهره وری قرار می گیرد. پیش از انجام این عمل جراحی ، فرد باید توسط جراح فوق تخصص مورد ارزیابی و معاینه دقیق قرار گیرد ؛ چرا که در برخی موارد ممکن است جراح تشخیص دهد که نقائص ظاهری موجود در پلک ها از طریق تزریقات زیبایی قابل رفع بوده و نیازی به انجام بلفاروپلاستی نمی باشد. لازم به ذکر است که در این موارد ، چنانچه نتیجه ای از درمان های غیرتهاجمی حاصل نگردد ؛ راهکار نهایی برای بهبود فرم ظاهری پلک ها انجام عمل بلفاروپلاستی خواهد بود. بنابراین شایان ذکر است که به طور کلی عمل بلفاروپلاستی ، به علت ملاحظات زیبایی شناسی و نیز ملاحظات اختلال در دید انجام می پذیرد.

جراحی مدرن بلفاروپلاستی

افتادگی پلک یا پتوز

در برخی موارد افتادگی پلک ، بسیار شدید می باشد که از آن تحت عنوان پتوز یاد می شود. افتادگی پلک یا اصطلاحا پتوز ، شرایطی است که می تواند بر یک یا هر دو چشم تاثیر بگذارد. نوعی از پتوز که از زمان تولد وجود دارد ، پتوز مادرزادی نامیده می شود. افتادگی پلک یا پتوز ، به طور کلی هنگامی رخ می دهد که حاشیه پلک بالایی از موقعیت نرمال خود پایین تر آمده و تا حدی جلوی دید فرد را بگیرد. هنگامی که لبه پلک پایین می آید و بخشی از مردمک چشم را می پوشاند ، می تواند قسمت بالایی محدوده بینایی شما را مسدود کند. ( در اکثر موارد افتادگی پلک ناشی از افزایش سن است. ) پتوز ، ممکن است بعد از جراحی آب مروارید یا سایر اعمال جراحی چشم نیز اتفاق بیفتد ؛ زیرا دستکاری پلک در طول یک عمل جراحی ، می تواند موجب تضعیف عضله ای شود که چشم را باز نگه می دارد. افزون بر این ، سکته مغزی و تروما ( آسیب های فیزیکی و تصادفات ) نیز می توانند باعث ایجاد پتوز گردند. به طور کلی چنانچه تاندون عضله که مسئول بالا بردن پلک می باشد ، کش بیاید ؛ موجب افتادگی پلک خواهد شد. از این رو منظور از جراحی اصلاح افتادگی پلک بالا ، ترمیم تاندون کش آمده می باشد.

افتادگی ابرو

توجه داشته باشید که گاهی اوقات ، افتادگی ابرو منجر به بروز افتادگی در پلک ها می گردد ؛ در این صورت با جراحی لیفت ابرو می توان به درمان این نقیصه پرداخته و علاوه بر رفع افتادگی ابرو ، افتادگی پلک را نیز برطرف ساخت.

سخنرانی پروفسور کشکولی بهترین جراح پلک تهران ، پیرامون بلفاروپلاستی و معاینات قبل از جراحی برای افتادگی پلک و افتادگی ابرو

 

چه کسانی بهترین کاندید برای جراحی پلک هستند ؟

برای آن که مطمئن شوید کاندیدای مناسبی برای جراحی مدرن بلفاروپلاستی هستید یا خیر ؛ حتما یک قرار ملاقات با یک جراح زیبایی یا چشم پزشک تنظیم کنید. ایشان می توانند چشم های شما را از نظر هر گونه مشکل پزشکی مرتبط با پلک ها ارزیابی نمایند. در صورتی که هیچ گونه دلیل پزشکی دال بر ضرورت انجام جراحی مدرن بلفاروپلاستی ندارید ، بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و در مورد هر گونه نگرانی یا علاقه ای که ممکن است در مورد جراحی زیبایی پلک داشته باشید صحبت کنید. همچنین در صورتی که با مشکل شل شدن و چروکیدگی پوست که اغلب به دلیل پیری ایجاد می شود در اطراف چشم خود روبرو هستید ؛ جراحی مدرن بلفاروپلاستی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. لازم به ذکر است که چنانچه هدف شما از جراحی مدرن بلفاروپلاستی ، افزایش زیبایی باشد می بایست از این عمل ، انتظاراتی واقعی داشته باشید.

نکاتی در مورد جراحی مدرن بلفاروپلاستی

توجه نمایید که جراحی بلفاروپلاستی مدرن ، اگرچه می تواند به طور چشمگیری ظاهر شما را بهبود ببخشد ، اما همانند هر عمل زیبایی دیگری منجر به بهبود دائمی ظاهر شما نشده و در برخی موارد ممکن است نیاز به تکرار آن باشد. با این حال با توجه به سلامت بیمار ، رعایت صحیح مراقبت های بعد از جراحی پلک و سایر عوامل ، نتیجه جراحی مدرن بلفاروپلاستی می تواند تا 10 سال ماندگار باشد. در نظر داشته باشید که شدت و تعداد هر گونه مشکل پزشکی ممکن است مانع انجام جراحی مدرن بلفاروپلاستی برای شما گردد. افراد سیگاری در معرض خطر بیشتر عوارض جراحی هستند ، زیرا به آرامی بهبود می یابند. بنابراین در صورتی که سیگاری هستید ، جراح ممکن است به شما توصیه کند که حداقل چند هفته قبل از جراحی ، سیگار را ترک کنید.

معرفی یک تست جدید برای اولین بار در دنیا در حوزه بلفاروپلاستی ، توسط پروفسور کشکولی

 

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

  • افراد پس از عمل بلفاروپلاستی با احساس کبودی ، تورم ، کشیدگی پلک و جمع نشدن کامل پلک ها روبرو خواهند بود که مسئله ای بدیهی بوده و نگران کننده نیست. ( تورم پلک ها تا یک هفته پس از عمل ، تشدید شده و پس از آن به تدریج فروکش می کند )
  • برای رفع سریع تر تورم و کبودی ناشی از جراحی ، می توانید تا 72 ساعت پس از عمل از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • چنانچه جراح معالج بر روی چشم های شما پانسمان قرار داده باشد ؛ زمانی که برای اولین معاینه پس از عمل به مطب ایشان مراجعه می کنید ( غالبا زمان اولین ویزیت بعد از عمل ، 48 ساعت پس از جراحی می باشد ) ؛ پزشک آن ها را برخواهد داشت.
  • در برخی موارد ممکن است در ناحیه جراحی شده با بروز کمی خونابه مواجه شوید که امری طبیعی است؛ البته در صورت تشدید این امر حتما باید پزشک خود را مطلع سازید.
  • از لمس یا خاراندن موضع جراحی، جداً خودداری کنید.
  • نحوه خوابیدن بعد از جراحی پلک ؛ بدین صورت است که باید تا یک هفته پس از عمل، سر خود را به کمک چند بالش بالاتر از سطح بدن نگاه داشته و از قرار دادن صورت بر روی بالش اجتناب نمایید.
  • تا چند هفته بعد از عمل بلفاروپلاستی باید از انجام فعالیت های سنگین و انجام ورزش های پرتحرک خودداری نمایید.
  • حداقل تا 3 روز بعد از جراحی پلک از خیس کردن محل جراحی شده و حمام کردن بپرهیزید.

لازم به ذکر است که پس از عمل بلفاروپلاستی ، بروز خشکی چشم، تاری دید، دوبینی و همچنین غیرقرینگی در پلک ها و چشم مسئله ای طبیعی خواهد بود و به تدریج مرتفع می گردد؛ البته در صورتی که علائم مذکور، برطرف نشده و گسترش یابند، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات