جراحی پف پلک بالا

جراحی پف پلک بالا یا همان بلفاروپلاستی پلک بالا ، راهکاری قطعی و تایید شده از سوی جامعه پزشکان و متخصصان پلاستیک ، به منظور بهبود و رفع پف و چربی بالای چشم می باشد. همانطور که می دانید حالت چشم ها تاثیر ویژه ای در جذابیت چهره اشخاص دارد. حال آن که بسیاری از افراد به صورت ژنتیکی یا در اثر افزایش سن دچار پف در قسمت پلک فوقانی خود هستند که این امر زیبایی چشم های ایشان را تحت تاثیر منفی قرار داده و از جذابیت چهره آن ها کاسته است. در این میان عمل پف پلک بالا می تواند در بازگشت زیبایی از دست رفته این عزیزان بسیار کاربردی باشد. ادامه مقاله دکتر محسن بهمنی کشکولی ، بهترین جراح پلک تهران را مطالعه فرمایید تا با تمام زوایای این جراحی آشنا شوید.

جراحی پف پلک بالا

اهمیت انتخاب فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم

در صورتیکه می خواهید بهترین نتیجه را از عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک فوقانی کسب نمایید ، لذا توصیه می شود به یک فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم مراجعه نمایید ؛ کسی که علاوه بر داشتن مهارت و علم به روز ، تجربه انجام اعمال بسیار زیادی را در این زمینه ، البته با نتایج درخشان ، به کرات داشته باشد. از مزیت های انتخاب فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم این است که با توجه به این که پزشک ، با تخصص چشم وارد عرصه جراحی پلاستیک می شود ، لذا برای انجام اعمال بلفاروپلاستی ، تمامی معاینات چشمی و بررسی های لازم را در جهت سلامت چشم ها انجام می دهد و چنانچه مشکلی در ساختار چشم و ساختمان اطراف آن اعم از خشکی چشم ، غده اشکی ، تاندون ها و غیره موجود باشد ، آن ها را شناسایی کرده و تحت درمان قرار خواهد داد. همچنین این امر ریسک عوارض بعد از عمل پلک را نیز به شدت کاهش می دهد. از این رو با در نظر گرفته شدن تمامی این موارد ، فرد می تواند با خیال راحت برای انجام عمل بلفاروپلاستی آماده شود.

اهداف جراحی بلفاروپلاستی پف پلک بالا

به طور کلی جراحی بلفاروپلاستی با دو هدف عملکردی و زیبایی ، صورت می پذیرد که در ادامه به شرح توضیحاتی پیرامون هر یک پرداخته ایم. اهداف زیبایی جراحی پلک : لازم به ذکر است که به طور کلی جراحی پلک با هدف بازیابی جوانی و طراوت پلک ها انجام می گیرد ؛ اگرچه در برخی موارد نیز ممکن است با هدف بهبود عملکرد پلک ها انجام شود. زمانی که افراد به منظور زیبایی ؛ تحت عمل بلفاروپلاستی قرار می گیرند ، قاعدتا این عمل تنها منتج به بهبود قوام پوست پلک ها و رفع پف و افتادگی پلک آن ها خواهد شد. اهداف عملکردی جراحی زیبایی پلک : همانطور که اشاره شد گاهی اواقت ممکن است که جراحی پلک با اهداف عملکردی انجام پذیرد. به عنوان مثال در مواردی که پلک بیمار با پوست اطراف چشم احاطه شده و به دنبال آن با افتادگی شدید مواجه است ، دامنه دید وی کاهش خواهد یافت. حال آن که در این موارد ؛ عمل بلفاروپلاستی با هدف عملکردی ، صورت پذیرفته و با ایجاد استحکام و قوام عضلات و تاندون ها و تنظیم آن ها ، به رفع این اختلال خواهد انجامید.

کاندیدای مناسب بلفاروپلاستی

به طور کلی عمل بلفاروپلاستی پف پلک بالا ؛ فارغ از این که برای پلک بالا انجام شود یا برای پلک پایین ، نوعی عمل سرپایی محسوب می گردد که برای افرادی که از شرایط ذیل برخوردارند گزینه مناسبی به شمار می رود :

  • افرادی که دارای سلامت عمومی مناسبی هستند.
  • افرادی که از این عمل جراحی ، انتظاراتی واقع گرایانه دارند.
  • افرادی که حداقل دارای 35 سال سن می باشند (در برخی موارد در صورت صلاحدید پزشک ممکن است در سنین پایین تر نیز این عمل جراحی انجام شود )
  • افرادی که نشانه ها و علائم پیری در پلک های آن ها نمایان شده است.
  • افرادی که به دنبال شدت پوست اضافی در پلک بالا و افتادگی شدید پلک فوقانی ، با اختلال بینایی مواجه هستند.

نحوه جراحی پف پلک بالا

جراحی پف پلک بالا بنا به شرایط بیمار و انتخاب پزشک ، طی بیهوشی عمومی یا بیهوشی موضعی انجام می پذیرد. پس از آن جراح پلاستیک برای شروع کار ، چین پشت پلک بیمار را به صورتیکه اسکار آن پنهان بماند ، برش می دهد. عملیات ایجاد برش می تواند به سبک کلاسیک و قدیمی که همان استفاده از چاقوی جراحی است ، انجام پذیرد یا اینکه با استفاده از تکنولوژی جدید امواج رادیویی ، شکاف مورد نظر ایجاد گردد ؛ که این تکنیک نوین با عنوان جراحی پلک با لیزر یا جراحی لیزری پلک شناخته شده و توسط جراحان زبده مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت لیزر و امواج رادیویی طی عمل بلفاروپلاستی این است که ، همزمان با ایجاد برش ، عروق خونریزی دهنده نیز بسته می شوند و به این ترتیب خطر بروز خونریزی بیمار بسیار کاهش می یابد. پس از ایجاد برش ، جراح پلاستیک کیسه های چربی اضافه را برداشته و در نهایت شکاف به وجود آمده را بخیه می زند. نکته قابل بیان در اینجا ، استفاده از تکنیک پخش چربی در پلک بالا می باشد که موجب موفقیت آمیزتر شدن و البته زیباتر شدن نتیجه عمل پف پلک بالا می شود. لازم به ذکر است ، مبتکر این روش کاربردی ، پروفسور محسن بهمنی کشکولی هستند که علاوه بر این تکنیک ، روش نوین دیگری نیز به منظور بهبود و ترمیم زخم بلفاروپلاستی ، از سمت ایشان برای اولین بار در دنیا ارائه شده است.

 

جراحی پف پلک بالا

برداشتن پف بالای چشم بدون جراحی

حذف پف پلک بالا با استفاده از پلکسر یا پلاسما از روش های غیر جراحی و البته غیر استاندارد می باشد که از نظر علمی ، در مبحث بلفاروپلاستی ، مورد تایید نبوده و به هیچ وجه نمی تواند نتایج عمل جراحی را برای بیمار به وجود آورد.

مزایای جراحی پف پلک بالا

مسلما اولین مزیتی که انجام اعمال زیبایی به دنبال دارد ، افزایش زیبایی و البته اعتماد به نفس افراد می باشد که در پی آن سطح کیفی زندگی وی نیز ارتقاء می یابد. با ازبین رفتن پف و برجستگی پشت چشم ها چهره فرد شاداب تر و جوان تر به نظر خواهد آمد.

اقدامات و آمادگی لازم قبل از جراحی بلفاروپلاستی

به منظور قرارگیری تحت عمل بلفاروپلاستی پلک فوقانی ، باید اقدامات زیر مورد توجه قرار گیرند :

  • پرهیز از استعمال سیگار و مشروبات الکلی از چند وقت قبل از عمل
  • اجتناب از مصرف برخی داروها از جمله داروهای رقیق کننده خون و مکمل ها از مدتی قبل از بلفاروپلاستی
  • استحمام و استراحت کافی در شب قبل از جراحی پف پلک بالا
  • نداشتن آرایش در روز جراحی و عدم استفاده از کرم های صورت ، انواع عطر و لوسیون
  • خودداری از به همراه داشتن هرگونه زیورآلات و اشیاء فلزی در روز جراحی

لازم به ذکر است که توجه به موارد فوق از ملزومات انجام جراحی پلک به شمار می رود و توصیه می شود کاندیدای این عمل جراحی در رعایت این موارد نهایت دقت خود را بکار گیرند.

آیا جراحی پف پلک عوارض دارد ؟

در صورتیکه نزد بهترین جراح پلاستیک چشم در تهران تحت عمل بلفاروپلاستی قرار بگیرید ، با هیچ گونه عوارض خطرناکی روبرو نخواهید شد. تنها عوارض بسیار کم و خفیفی بعد از جراحی پف پلک بالا بروز خواهد کرد که موقتی بوده و به مرور برطرف می شود. در ادامه به آن ها اشاره می نماییم :

  • به طور کلی افراد بعد از جراحی زیبایی پلک ( پلک بالا یا پایین ) ، دچار مختصری قرمزی و تورم در نواحی مجاور موضع عمل مواجه می شوند ؛ این امر کاملا طبیعی بوده و افراد نباید از رویارویی با آن دچار تشویش شوند.
  • اشک ریزش بیش از حد از چشم ها نیز از دیگر اتفاقاتی است که جزو بدیهیات جراحی پلک به شمار می رود و حتی در برخی موارد انجام این عمل جراحی ممکن است سبب بروز ناراحتی و درد در پلک ها نیز شود ؛ این اتفاق هم جزو فرآیند جراحی پلک می باشد.
  • یکی دیگر از مواردی که پس از جراحی پلک ، احتمال مواجهه با آن وجود دارد ؛ خشکی چشم ها می باشد که در واقع از عوارض معمول این جراحی قلمداد می شود و مصرف مرتب و به موقع پمادهای تجویز شده توسط پزشک معالج می تواند در تسکین آن بسیار کمک کننده باشد.
  • حساسیت نسبت به نور و کدورت و تاری دید ، یکی دیگر از عوارض جراحی پلک است که افراد عموما با آن درگیر می شوند ؛ البته باید متذکر شد که این حالات کاملا موقتی بوده و در صورت رعایت اصول مراقبتی بعد از عمل ، طی چند روز به طور کامل برطرف می شوند.

نمونه کارهای جراحی پلک ؛ پروفسور کشکولی بهترین جراح پلک تهران

 

مراقبت های بعد از جراحی پلک بالا

جراح پلک فوقانی ، پیش از اقدام به انجام جراحی و در جلسه مشاوره قبل از عمل ؛ در خصوص تمامی اقدامات و دستورالعمل هایی که بعد از جراحی پلک باید به آن ها توجه شود با متقاضی این عمل جراحی صحبت می کند و یکایک این دستورات مراقبتی را برای ایشان تبیین می نماید. پیش از آن که به مبحث نکات و مراقبت های بعد از جراحی پلک بپردازیم ، لازم می دانیم به این نکته اشاره نماییم که عمل جراحی پلک ، نوعی جراحی زیبایی می باشد که هم تحت بی حسی موضعی و هم تحت بیهوشی عمومی قابل انجام است و یک عمل سرپایی محسوب می شود ؛ بدین معنا که افراد معمولا در همان روز انجام آن از مرکز جراحی ترخیص می شوند.

  • جراح معالج شما برای تان داروهای مخصوصی را با هدف کنترل درد احتمالی ناشی از عمل و نیز پیشگیری از بروز عفونت در موضع جراحی شده تجویز می نماید که شما موظفید آن ها را مطابق دستورالعمل توصیه شده و تا آخر به طور مرتب به مصرف برسانید.
  • عموما تا 3 روز پس از عمل پف پلک بالا ، کبودی و ورم موجود در موضع عمل به اوج خود می رسد ؛ شما می توانید با استفاده از کمپرس یخ طی 72 ساعت اولیه بعد از جراحی ؛ به تقلیل تورم و کبودی به وجود آمده کمک قابل ملاحظه ای کنید ؛ ضمنا بعد از این 3 روز نیز می توانید بر روی موضع عمل ، کمپرس گرم قرار دهید.
  • غالبا توصیه می شود که تا 48 ساعت بعد از جراحی پلک ، در زمان خواب و در هنگام استراحت حتما سرتان را با استفاده از دو بالش کمی بالاتر از حد بدن تان قرار دهید ؛ با این کار از افزایش ورم ناشی از جراحی پیشگیری به عمل خواهید آورد.

سایر مراقبت های لازم بعد از جراحی پلک بالا

  • همانطور که پیشتر اشاره شد ، خشکی چشم از عوارض بدیهی جراحی پلک می باشد ، در ادامه نیز ذکر شد که پزشک معالج در راستای کمک به رفع این عارضه قطره ها و پمادهای مخصوصی تجویز می نماید ؛ داروی موثر برای برطرف ساختن این حالت ، قطره اشک مصنوعی است که باید طبق دستور مصرف گردد.
  • تا 48 الی 72 ساعت بعد از ترخیص ، نباید دوش بگیرید یا صورت خود را بشویید ؛ اما بعد از این بازه زمانی استحمام در و شستشوی صورت ، در صورت مراقبت از موضع جراحی پف پلک بالا شده مانعی ندارد.
  • انجام فعالیت های روتین خود را باید حداقل تا یک هفته پس از عمل ، محدود کنید و همچنین طی این مدت ، از انجام اموری اعم از خیره شدن به مانیتور ، تلویزیون و گوشی موبایل و نیز مطالعه کردن خودداری نمایید.
  • انجام فعالیت های ورزشی و به طور کلی کارهای پرتحرک ، به مدت 3 تا 4 هفته بعد از عمل ، ممنوع است.
  • عمدتا بعد از جراحی پلک ، تا مدتی چشم ها نسبت به نور حساس می شوند ؛ لذا توصیه می شود تا چند هفته پس از عمل در هنگام خروج از منزل و قرارگیری در برابر نور آفتاب ، از عینک آفتابی مناسب و تایید شده از سوی جراح معالج تان استفاده کنید.

هزینه جراحی پف بالای چشم

چنانچه از متقاضیان عمل بلفاروپلاستی پلک فوقانی در تهران هستید به منظور کسب آگاهی از قیمت جراحی پف بالای چشم ، باید ابتدا به مطب پزشک مراجعه نموده و پس از انجام معاینات و بررسی های لازم ، جراح پلاستیک هزینه نهایی را به شما اعلام خواهد نمود.

مزایای جراحی پف پلک بالا

  • موجب بهبودی و برطرف شدن پف پلک و افتادگی های پلک بالا می شود.
  • در نتیجه این جراحی پوست پلک بالا سفت می شود و این موضوع در برطرف شدن چروک های ریز اطراف پلک نیز تاثیر می گذارد.
  • موجب شاداب و جوان تر به نظر رسیدن چشم ها می شود.
  • تیرگی های اطراف چشم برطرف می شود.
  • موجب اعتماد به نفس در افراد می شود.
  • بینایی افراد را تا حدودی بهبود می بخشد ؛ البته در مواردی که پف و افتادگی خللی در بینایی ایجاد کرده باشد.
  • ماندگاری نتایج این جراحی طولانی مدت بوده که می توان آن را از مهم ترین مزیت های جراحی پف پلک بالا دانست.

جای زخم بعد از بلفاروپلاستی پف پلک بالا

به صورت کلی برش های جراحی در ناحیه چین پلک ایجاد می شوند و همین مسئله موجب می شود تا زمانی که چشم ها باز هستند ، هیچگونه جای برش و اسکاری دیده نشود. از طرف دیگر برش های جراحی در نهایت دقت و ظرافت ایجاد شده و به همین دلیل در صورتی که مراقبت های بعد از عمل پف پلک بالا ، به خوبی رعایت شوند ، هیچ گونه آثاری از جای بخیه ها و برش ها باقی نمی ماند. توصیه می شود تا 6 هفته از مالیدن چشم ها و نواحی اطراف چشم پرهیز نمایید ؛ چرا که بافت های پلک حساس شده و ممکن است آسیب ببینند. با این وجود در صورتی که نگرانی و حساسیت زیادی در این رابطه دارید ، می توانید از جراح بلفاروپلاستی خود بخواهید تا کرم ترمیم کننده پوست مناسبی را به شما معرفی کند. لازم به ذکر است در مواردی که جای بخیه ها و اسکار جراحی پفک پلک بالا شما را آزرده می کند ، به کمک تکنیک های جدید و روش های لیزری می توانید این آثار را برای همیشه از بین ببرید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
سارا علیزاده
سارا علیزاده
1 سال گذشته

هزینه این عمل چقدر هست حدودا؟